Múlt héten debütált a Halo: Reach második pályacsomagja, a három térképet is felvonultató Defiant Map Pack, amit igyekeztünk alaposan górcső alá venni, hiszen ez az első alkalom, hogy nem a Bungie állt a készítés munkálatai mögött.
Az első pályacsomag után múlt héten mutatkozott be a tavaly ősszel megjelent Halo: Reach második, három pályát felvonultató pakkja, a Defiant Map Pack, ami az első olyan anyag, amit a Halo franchise feletti bábáskodást megöröklő 343 Industries csapata készített. A fejlesztők azonban elképesztő hozzáértésről és gondoskodásról tettek tanúbizonyságot, a Defiant Map Pack három térképe ugyanis amellett, hogy új színt és komoly változatosságot hozott a Reach többjátékos módjának az életébe, a megvalósítás és kivitelezés tekintetében is pont azt a magas minőségi színvonalat éri el, amit anno a Bungie egyszer, nagyon régen felállított.
Mint említettem, a csomag három különböző pályát tartalmaz, melyek közül kettő kompetitív játékmódokban tehető próbára, míg az árván maradt harmadik térkép a Firefight módot bővíti ki. Mindez azt jelenti, hogy mostantól 18 pálya közül választhatnak azok, akik a különböző játékmódokat preferálják, illetve most már kilenc helyszín áll a Firefight mód kedvelőinek a rendelkezésére.
A Condemned például a Reach bolygó ostroma alatt játszódik, egy lebegő, keringő űrállomáson, ami méretét tekintve kicsinek mondható, így a szemtől szembeni összecsapások a jellemzőek rajta. A pálya tele van szórva folyósokkal, amik körkörösen vezetnek körbe, amit egyébként a pálya központja foglal keretbe, ahol a null gravitációnak köszönhetően hihetetlenül élvezetes összecsapások és helyzetek szemtanúi és részesei leszünk majd. A körkörös kialakításnak köszönhetően egyébként pazar látkép fogad minket, és kisebb üresjáratok alatt érdemes elmeredni a távolba, ugyanis miközben mi épp az űrállomáson vívjuk a kis csatánkat, remekül látható, ahogy a Covenantok ostromolják a Reach bolygót, melynek jelentős része már lángokban hever, miközben az űrben is élet-halál harc folyik. A Condemned remekül közvetíti a reménytelenség, az elkerülhetetlen végső pusztulás hangulatát.
A Highlands egy korábbi, titkos spartan kiképzőközponton játszódik, a Reach bolygón, ami méretét és karakterisztikáját tekintve teljesen eltér a Condemnedtől. A szűk terek itt teljesen megszűntek létezni, elképesztő méreteket ölt a térkép, ahol rengeteg búvóhely kínál fedezéket az önjelölt mesterlövészeknek. Az alapvetően szimmetrikus elrendezésű, CTF összecsapásokra kiváló pályán a járművekkel (Warthog, Ghost and Mongoose) való közlekedés is fontos szerepet játszik, ráadásul ha alaposan felfedezzük a sziklákkal tűzdelt helyszínt, akkor jó néhány alternatív útvonalat is találhatunk.
A Firefight módot kibővítő harmadik térkép, az Unearthed egy elhagyatott titánium bányában játszódik, ahol a folyamatosan özönlő Covenant hordákat kell visszaszorítanunk. A korábbi pályáktól való legnagyobb különbség itt az, hogy amíg korábban sűrűn éreztük, nem dolgozunk csapatban a többiekkel, addig az Unearthed kialakítása akaratlanul is rákényszeríti a csapattagokat, hogy együttműködjenek. A pálya szerkezete ugyanis úgy van felépítve, hogy középen találhatjuk a bányát, körülötte pedig hatalmas nyílt terepeket, ahol alapvetően a járműves összecsapásoké lesz a főszerep.
A Defiant Map Pack 800 MS pontos árcédulája csak elsőre hangzik soknak, a pénzünkért kapott tartalom azonban maximálisan kárpótolja a vásárlót, így nemcsak fanatikus Halo rajongóknak érdemes beinvesztálni a pályacsomag megvásárlásába.
Értékelés: 9/10
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!