MotorStorm: Apocalypse – Játékteszt
Szomorú véletlen egybeesés, hogy a Japánban történt tragédiával szinte egyidőben jelent volna meg múlt héten a MotorStorm: Apocalypse, ami szakítva a sorozat eddigi helyszíneivel, ezúttal egy katasztrófa sújtotta városba invitál minket őrült száguldozásokra.
Az Evolution Studios őrült száguldozásairól elhíresült MotorStorm minden eddiginél magasabb fokozatba kapcsolt, az időzítés azonban sajnos nem sikerült tökéletesre. A franchise legújabb darabja a földrengésekkel és hasonló természeti katasztrófákkal a kezdetek óta a világvégét hirdeti, a Japánban történt szomorú tragédia azonban a legrosszabbkor jött a játék megjelenésének. Pedig a MotorStorm: Apocalypse minden tekintetben felülmúlja elődjeit, ugyanis a helyszín és témaváltás mellett a nagyon rövid, de annál tartalmasabb és intenzívebb egyjátékos mód, és az elképesztően felpörgetett versenyekkel, a fejlődési-rendszerrel, a megnyitható cuccokkal és különböző játékmódokkal a széria egyértelműen a versenyjátékok egy új hírnökeként debütálhatott volna múlt héten. A Sony – teljesen érthető okokból – azonban a témaválasztás miatt inkább határozatlan időre több országban és kontinensen elhalasztotta a premiert, bár Európában gond nélkül a polcokra került a játék.
A MotorStorm: Apocalypse a címével is előre sugallja, a sorozat egy huszárvágással hátat fordított a jeges, sivatagos, tengerpartos környezetnek, hogy a történéseket ezúttal egy San Fransisco-ról mintázott, a természeti katasztrófák hatására a pusztulás és teljes megsemmisülés szélére sodort metropoliszba helyezze. A játék kampány módja ugyanis egy meglehetősen szűk időkeretet, mindössze két napot ölel fel. A Festival módban három különböző "partizóval" kell a kétnapos bulit valahogy átvészelni, lehetőség szerint minél többször győztesként. Az Evolution frappáns módon Rookie, Pro és Veteran névre keresztelte a karaktereket, melyek egyben a nehézségi szintet is takarják. Kezdetben könnyedén fogjuk megnyerni a különböző versenyeket, de ahogy haladunk előre a sztorimódban, úgy lesznek egyre agresszívabbak az ellenfelek, és a dobogós helyezésekért is komolyan meg kell majd küzdenünk. A játék fő sodorja egyébként egy teljesen bugyuta, viccesnek szánt történet lenne, de a játék zsáneréből adódóan ennek kidolgozottsága nagyon kezdetleges, így az átvezető képsorokat nagyon gyorsan át fogjuk majd ugrani.
A kampányt tekintve újdonságnak hat, hogy ezúttal a versenyek előtt nem választhatjuk meg, melyik járgánnyal is szeretnénk neki vágni a körözésnek, hanem a rendszer automatikusan dönt helyettünk. Ez érdekes színt visz a versenyekbe, hiszen óriási monstrumokkal szemben egy motorral hajtani, igazán adrenalinpumpáló tud lenni. Ez egyben az alternatív útvonalak jelentőségét is kicsit ledegradálja, ugyanis ezúttal már nem kell azon taktikázni, hogy a megfelelő járgánnyal a megfelelő útvonalon közlekedjünk.
A játék két napos időkerete alatt hihetetlen változásokon megy keresztül a MotorStorm: Apocalypse-nak otthont adó város. Kezdetben csak repedezett aszfalt jelzi, hogy nincs minden rendben, később azonban a legváratlanabb pillanatban dőlnek össze körülöttünk az óriási épületek, felhőkarcolók. A játék tagadhatatlanul a Split/Seconddal mutat rokonságot, csak amíg ott taktikai elem volt a pusztítás, addig itt egyfajta körítés, látványelem, hiszen teljesen ki vagyunk szolgáltatva a természet erőinek. Ezt a fajta monumentalitást és adrenalinlöketet fokozza, hogy a helyi lakosság szívébe se lopjuk be magunkat, így sokszor molotov-koktélokkal dobálják meg járgányainkat, míg a városba evakuációt végző katonaság szó szerint helikopterekkel fog minket üldözni.
A rövid karriermód mellett többféle, kellően élvezetes futamokat, úgymint a Race, az Eliminator, a Chase vagy a Duel, de a játék a rengeteg lehetőséget ígérő többjátékos móddal kínál igazi tartós szórakozást. Kapunk testre szabható járműveket, perk-rendszert, osztott képernyős száguldozást (4 fős), valamint gyűjthető kártyákat. Az egészet megfejelték egy saját szerkesztőmóddal, melyben saját magunk alakíthatjuk ki az egyes versenyek szabályait, ami hihetetlen szabadságot és szavatosságot ad a játéknak. A fejlődési rendszer is komoly lehetőségeket és tartalmat kínál, ugyanis amellett, hogy új kocsik és motorok nyílnak meg versenyzések után kapott pontjaink után, azokhoz elképesztő mennyiségű alkatrészt is szerezhetünk, miközben a pontvadászok is örülhetnek, hiszen rengeteg medál, trófea ütheti a markunkat egy-egy jól sikerült verseny után. Ehhez párosul a sok-sok alternatív útvonal, a taktikázás lehetősége, a nitro, ami szerencsére benne maradt a játékban, ráadásul már nem csak a vízzel tudjuk hűteni motorunkat, hanem ugratás közben is, ha nem nyomjuk a gázpedált.
A MotorStorm: Apocalypse persze nem tökéletes, a stabil framerate oltárán a készítők feláldozták a részletgazdag kivitelezést, de amikor őrült tempóban száguldozol, hogy a lehető legjobb eredményt érd el, körülötted sorra dőlnek össze az épületek, vagy épp a természet tréfál meg, akkor ilyen apróságokra nem is figyelsz. Az Apocalypse-ben pedig nem is lehet, mert az intenzív körözések alatt egyetlen pillanatnyi kihagyás is végzetes lehet.
Értékelés: 8,5/10