Prototype 2 érdekességek
A Radical Entertainment design részlegének főnöke, Matt Armstrong szolgált némi háttér-információval a készülőfélben lévő Prototype 2 fejlődési rendszerével kapcsolatban.
Armstrong elmondta, hogy a folytatásban változtatni fognak az Alex Mercer történetében megismert fejlődési rendszeren, mivel egy végigjátszás alkalmával szembesültek azzal, hogy egyes boss-ok után nem kevesebb mint 21 új képeséggel gazdagodott a főhős és belátták, hogy nagy valószínűséggel nincs a világon túl sok olyan elvetemült játékos, aki ilyen alkalmakkor nekilát végigpörgetni az összes új skill leírását, ezáltal Armstrong szerint az a rendszer olyan volt, mintha kiborítottak volna egy vödör legót a játékos elé, aztán vagy tud velük kezdeni valamit, vagy nem.
Megijedni nem kell, Hellernek nem lesz kevesebb lehetősége a harcra, mint Mercernek volt, pusztán az a rendszer lesz ésszerűbb, ahogyan elsajátíthatjuk őket. A Prototype 2 ugyanis a fokozatosságra helyezi a hangsúlyt, mégpedig azáltal, hogy az RPG-kből ismert dungeonöket találunk majd a föld alatt, és ezeket kipucolva nyerhetünk újabb és újabb képességeket. Természetesen a bossokért és a közönséges mutánsok notórius tizedeléséért továbbra is jár majd jutalom, csak a mennyiség változik.
A második részben az is előrelépést jelent majd – mondta Armstrong -, hogy ezúttal a különféle mutációk nem csak teljesítményünket növelik majd, de jelentős vizuális változásokat is eredményeznek a főhősön. Továbbá a fokozatosság mellett ezúttal a döntéskényszert is nagyon fontosnak tartják a készítők, ezért a képességeink számára korlátozott számú slot áll majd rendelkezésre, így mindig több elérhető skillünk lesz, mint amennyit ténylegesen használni is tudunk, ezáltal pedig a játékos rá lesz szorítva, hogy megfontolt döntéseket hozzon.
A Prototype 2 jelenlegi állás szerint valamikor 2012-ben jelenik meg PC, PS3 és X360 platformokon.