Több mint nyolc év kihagyás után HD felbontásban tért vissza a Beyond Good & Evil, amiben Jade és segítői ismét leszámolnak a világukat fenyegető DomZ-okkal.
Amikor nyolc évvel ezelőtt, 2003-ban megjelent az akkoriban erőre kapott UbiSoft akció-kalandjátéka, a Beyond Good & Evil, a franciák maguk se hitték, hogy óriásit buknak Jade magával ragadó sztorijával. Pedig a kritikusok meleg fogadtatásban részesítették a játékot, rendre 90 százalék feletti értékeléseket kapott a BGE, a vásárlók azonban valamiért messze elkerülték a címet, így közel nyolc teljes esztendőnek kellett eltelnie, hogy Jade és állati kompániája ismét visszatérjen. Legalábbis egy HD remake formájában, hisz a 2008-ban bejelentett második részről gyakorlatilag jó ideje semmit se tudunk. Bár a UbiSoft ígéri, ha jól fogy a mostani feldolgozás, akkor számukra az azt jelenti, van értelme komolyabban foglalkozni egy második Beyond Good & Evillel.
Az első körben csak Xbox Live-on megjelent feldolgozás semmi extrát nem ad hozzá a nyolc évvel ezelőtt megismert játékmenethez. Ezúttal is ugyanazokkal a szereplőkkel találkozunk, ugyanazokat a kampányokat fogjuk teljesíteni, ugyanazon a helyszíneken, miközben a játék alapkonfliktusa se rozsdásodott be az évek alatt. Jade fotóriporterként keveredik galibába, és miközben a Földszerű bolygót veszélyeztető DomZ-okkal próbál szót érteni, addig a malac külsejű Pey'j közreműködésével egy földalatti ellenállás tagjaként a korrupt kormánnyal szemben is felveszi a kesztyűt.
A Hillys városában játszódó Beyond Good & Evil HD stílusát nagyon nehéz belőni. A játék ugyanis szinte minden létező zsánerből merít egy kicsit. Akadnak platformer részek, de rengeteg akcióba és kalandozásba, felfedezésbe is belebotlunk, miközben néhány egyszerűbb fejtörőt is meg kell oldanunk. A BGE legnagyobb erénye, hogy ezeket az elemeket elképesztően stílusosan, visszafogottan, mindenféle káosz nélkül, és észrevehetetlen köztes átmenettel adagolja, így játék közben nem szúr majd szemet, ha egyik pillanatban még lopakodtunk, mászkáltunk, a következőben pedig Pey'j segítségével osztjuk a misztikus idegen faj különböző teremtményeit. És ha ez az egyveleg nem lenne elegendő, akkor a különböző mellékes tevékenységekkel, mint például a játék szempontjából elengedhetetlen természetfotózással tovább fűszerezhetjük a kapott élményt. Utóbbi azért fontos, mert a harcban álló világunk természeti csodáit extra kreditekért kell megörökítenünk. Olykor ezek a plusz, helyi pénzben kapott kreditek lehetnek továbbjutásunk kulcsai, hiszen ezek segítségével vehetünk új eszközöket, esetleg ezek felhasználásával fejleszthetjük a meglévőket. A pénz mellett gyöngyöket is gyűjtögetnünk kell, ugyanis ha nem rendelkezünk kellő gyönggyel, akkor a játék nem enged minket tovább a következő pályára, esetleg nem tudunk közlekedni a légpárnásunkkal.
A játék 1080p-re skálázott grafikával, újrarajzolt textúrákkal, karaktermodellekkel, újrakevert zenékkel érkezett, ami remekül egyensúlyozza a játék kissé kopottas látványvilágát. Ennyi év távlatában is mesésen festenek a karakterek és a környezet, miközben a játék legnagyobb erőssége, a dramaturgia és a történetmesélés se kopott semmit. A Beyond Good & Evil így magabiztosan bizonyította, hogy több évnyi kényszerpihenő ellenére is időtálló cím, amit bármikor is emelünk le a polcról, vagy töltünk be gépünkről, felejthetetlen élményben részesíti a kalandra vágyókat. Csak remélni tudjuk, hogy ami nem sikerült neki nyolc éve, az az új kiadásnak igen, és végre széles körben elismert címmé növi ki magát Jade meséje.
Értékelés: 9/10
Tizenegyedik alkalommal rendezi meg a JátékNet az Ország Játéka versenyt, amelyre idén 65 játékot neveztek…
Novemberben jönnek a rosszfiúk (Bad Boys-filmek), lesznek Nicholas Cage- és Dustin Hoffman-válogatások, továbbá érkezik az…
A legendás Star Trek franchise három új, nem mindennapi hadművelettel tér vissza, új hajókat, parancsnokokat…