A hét elején mutatkozott be a Dead Space második részének első nagyobb tartalmi kiegészítése, a Severed DLC, ami közel másfél órányi extra kikapcsolódást kínál a Sprawl űrbázison.
A Dead Space sorozat mindig is abban volt erős, hogy a játékos könnyedén azonosulni tudott a főhőssel, és annak szenvedésével, amit a készítők rendre ötletes rejtvényekkel, hátborzongató akciójelenetekkel, és egy jól felépített történetmeséléssel körítettek. A Dead Space második részének első prémium kategóriás bővítménye, a két új fejezetet és közel másfél órás játékidőt kínáló Severed azonban nem kifejezetten ezt az utat követi. Valóban bővülnek a történetről eddigi ismereteink, és valóban folytatódik a cselekmény, csakhogy nem a Dead Space 2-é. A Visceral ugyanis a Nintendo Wii-re, majd a második Dead Space premierjét megünnepelve, PlayStation 3-ra megjelentetett Dead Space: Extraction mellékszál sztoriját viszi tovább, így a Severed DLC főhősének szerepében egy új szereplőt ismerhetünk meg.
A történet középpontjában Gabe Weller biztonsági szakember áll, aki a pusztulás szélén álló Sprawl-on igyekszik a kialakult kaotikus helyzetben megtalálni, és biztonságban tudni feleségét, a szintén Extractionből ismert Lexine Murdoch-ot. Utunk során gyakorlatilag egy az egyben ugyanazokat a helyszíneket, szobákat, termeket járjuk majd be, mint a Dead Space 2 főhősével, a rémálmaival viaskodó Isaac Clarke-kal. Mindössze annyi változás történt az alapjátékhoz képest, hogy felcseréltek egyes helyszíneket, a mentési pontokat máshova helyezték, olykor pedig váratlan események állják majd el az utunkat.
A játékmenet is ugyanazt az utat járja, mint a Dead Space második része, a Severed DLC-ben azonban sokkal hangsúlyosabb szerepet kap az akció. A másfél-két órás játékidőt kínáló két fejezet alatt gyakorlatilag végig csak darálni és akciózni fogunk, komolyabb kihívások, fejtörők elé nem igazán állít minket a csomag. Ha figyelembe vesszük, hogy főhősünket mi motiválja kalandja során, akkor némileg érthető, hogy a készítők miért tolták el az arányokat a töménytelen akció javára, de a legnagyobb gond az, hogy emlékezetes pillanatok hiányában egy idő után monotonná válik mindig ugyanazt csinálni. A rövid játékidő azt is meggátolja, hogy mélyebb kapcsolatot létesítsünk Wellerrel, így pedig nehéz beleélni magunkat a mentőakcióba, ami lehetett volna sokkal grandiózusabb, heroisztikusabb.
A Severed minden gyengesége ellenére egy tisztességesen összerakott DLC lett, és bár komolyabban mellőzi a dramaturgiát, akcióközpontúsága miatt mégis sokatok kedvence lehet, mert az általa kínált másfél órás kikapcsolódás bőven megéri az érte kiadott pénzt.
Értékelés: 7/10
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!