14 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).
A Trion Worlds fejlesztőcsapata az MMORPG-k piacára igyekszik betörni a jövő hónapra datált játékával, a Rifttel, amely az eddigi hírek alapján az MMO-k legjobb hagyományait fűszerezi újító megoldásokkal. Utána jártunk, hogy jelenleg mit lehet tudni az alkotásról.
MMO játékot készíteni manapság nem számít kifejezetten könnyű vállalkozásnak. Tulajdonképpen a piacnak megvannak a maga nagyágyúi, melyeket eleddig nem sokaknak sikerült még csak megszorongatniuk sem, nemhogy valami korszakalkotóan új ötlettel előállva legyűrni. És ha jobban belegondolunk, akkor tényleg igaz, hogy a World of Warcraft, illetve a Lineage, vagy az Aion már szinte tökéletesítették a műfajt, de ha ez túl erős megállapításnak tűnne, azt akkor is el kell ismerni, hogy az alapokat már lefektették, melyektől eltérni nem igazán érdemes, így pedig nehéz eredeti dolgokkal előrukkolni.
Ezzel a Trion Worlds emberei is tisztában vannak, de vallják, hogy ilyen esetben a hasonlóság nem feltétlenül jelent hátrányt. Éppen ezért az alapvető elemeket – mint a kezelőfelület, a két szembenálló fél, harcrendszer stb. – szinte teljesen átemelik a WoW-ból, amivel azt szeretnék elérni, hogy ha olyan játékos próbálja ki alkotásukat, aki valamelyest már jártas a műfajban, az szinte azonnal teljesen otthonosan mozogjon a világban, s az egyediségnek már csak a világ megtervezésében kell nagy hangsúlyt kapnia.
A Rift helyszíne Telara, a gyönyörű és óriási világ, melybe a címben szereplő szakadásokon keresztül párhuzamos világok igyekeznek betörni. Összesen hat párhuzamos világ van, az Élet, a Halál, a Föld, a Levegő, a Tűz és a Víz birodalma, melyek az említett hasadékokon keresztül juttatják teremtményeiket Telara világába, és ha a hősöknek nem sikerül idejében bezárniuk ezeket a réseket, akkor a támadó világ lassan, de biztosan megerősített állásokat hozhat létre. Telara hősei a szóban forgó átjárókhoz fűződő viszonyuk alapján oszlanak két frakcióra – The Guardians (az Őrzők) és a The Defiant (a Dacolók) – és nem lehet őket egyszerűen jónak, vagy rossznak bélyegezni. A két tábor közt annyi a különbség, hogy míg az Őrzők igyekeznek a lehető leghamarabb bezárni a világok közti kapukat, addig a Dacolók arra törekszenek, hogy a végsőkig kiaknázzák a jelenések mágikus erejét. Amikor egy-egy szakadás megjelenik, az a játékban a Warhammer Online-ban látott Public Questekhez hasonló küldetést jelent, melyhez szabadon csatlakozhat bármelyik játékos, aki az adott területen bóklászik. A csavar ott van a dologban, hogy míg az említett játékban az ilyen questek előre megszabott helyen és időben érhetők el, addig a Riftben a szakadások „dinamikusan” jelentkeznek, tehát bárhol és bármikor feltűnhetnek, s ezáltal Telara világa folyamatosan változik.
A hasadékok környéke tehát mindig alkalmat ad majd akár PvE, akár PvP küzdelmekre, ugyanis a két frakció összefoghat a kapu bezárása érdekében, s ilyenkor mindenki jutalomban részesül, ugyanakkor miért segítsük ellenségeinket erősebb cuccokhoz, ha egyszer szabotálhatjuk is a terveiket. Ez a döntés mindig a játékosé lesz, de a szakadások körüli csetepaté mellett a Riftben megtalálunk majd minden MMO téren bejáratott küldetéstípust, így lesznek dungeonök öt-, tíz- és húszfős csapatoknak egyaránt.
Az állandóan változó világ mellett a másik nagy újítás a karakterosztályok összeállításában rejlik, illetve a különféle archetípusok közti egyszerű átjárhatóságban. Először is négy alap osztály közül választhatunk: Warrior (harcos), Mage (mágus), Cleric (pap) és Rogue (zsivány). Ezek közül választhatunk majd a karaktergeneráláskor egyet, a játék során nagy hősök lelkeit gyűjthetjük be, melyekkel különféle képességeket nyerünk. Ezeket karakterosztályonként hét különböző specializáció egyikéhez rendelhetjük majd hozzá, így tulajdonképpen ezek jelentik majd skilljeinket, s ennek megfelelően nem skill-tree szerepel a Riftben, hanem soul-tree. A rendszer érdekessége, hogy begyűjtött lelkeinket bármikor hozzárendelhetjük valamelyik másik specializációs területhez, így hősünket mindig az aktuális viszonyokhoz igazíthatjuk, s ahogy fejlődünk, egyre bővül a variációs lehetőségek száma, míg végül a legmagasabb szinten egyszerre három aktív lélekfánk lehet. A rendszer ígéretesnek tűni, és minden bizonnyal kész rémálom lehetett emellett megfelelően beállítani a karakterek közti egyensúlyt, de ha jó munkát végeztek a Trion emberei, akkor ez a megoldás komoly ütőkártya lehet majd a Rift kezében.
A nagy újítások mellett olyan apróságokra is figyelnek a készítők, amelyek eddig még senkinek nem jutottak eszébe, mint például az, hogy „Alt+Tab”-oláskor a játék ikonja villogni kezd a tálcán, ha karakterünket éppen támadják, így nem fordul elő, hogy a gyanútlan játékos arra tér vissza, hogy avatárját lemészárolták. Igaz, ez apróság, de miután a Trion bemutatta, szinte érthetetlen, hogy erre eddig miért nem gondolt még más. Ugyanígy, ahogyan a technikai megvalósítás kérdése is elgondolkodtató, ugyanis az átlag MMO-k esetében egy helyszín egy szerver, ami azt eredményezi, hogy ha egy adott területen túl sokan vannak, az aktuális szerver túlterhelődik, ehhez képest a Rift alatt egyszerre több szerver dolgozik majd – egy az AI-nak, egy chatnek és így tovább – ezáltal a készítők tervei szerint elkerülhető lesz, hogy bármely terület elérhetetlenné váljon a túlterheltség miatt.
S mindezek mellett az ígéretek szerint MMO téren eddig nem látott látványvilággal várja majd a játékosokat Telara. Ha minden úgy működik majd, ahogyan az a nagykönyvben meg van írva, akkor a Trion Worlds a Rifttel az MMO piac egyik nagyon komoly tényezőjévé válhat, ami egy ilyen fiatal csapattól nem kis fegyvertény lenne. Az eddigiek minden esetre nagyon bíztatóak, úgyhogy nagyon várjuk a március elsejére tervezett indulást.