Kevés olyan belső nézetű shooter létezik jelenleg a piacon, mely képes elhitetni a játékossal, hogy ő bizony aktív részese a képernyőn látottaknak. A Killzone ugyanis nem csak virutális fegyvert ad a kezünkbe, hanem egy valós háborús élményt is.
A két évvel ezelőtt megjelent második Killzone-t komoly várakozás előzte meg, hiszen mindenki a Guerilla játékának második részétől várta, hogy az évek óta tartó Halo és Call of Duty uralmat megtörje. A Sony exkluzív címe azonban csúnyán felsült, és bár a folytatás nem volt rossz játék, alapvető játékmechanikai hibái pont annyira voltak bosszantóak, hogy keserű szájízzel emlékezzünk az egyébként frenetikusan kinéző Killzone 2-re. A Guerilla Games sokat tanult akkori hibáiból, és az elmúlt két évet egyértelműen arra használta fel, hogy a sorozat jól működő jellemzőit tökéletesre csiszolja, miközben apróbb újdonságokkal dobja fel a Killzone-ra jellemző formulákat. Már most a cikk elején leszögezhetjük, a Killzone 3 állta a próbát, és minden tekintetben túlnőtt elődjén. Forradalmat ezúttal se láthatunk, de elképesztően jól megkomponált csatákat, brutális összecsapásokat, hihetetlen hangulatot, dinamikus és változatos játékélményt és szemkápráztató grafikát kapunk a vele eltöltött órák alatt.
A Killzone 3 legnagyobb gyenge pontja ezúttal is a gyengére, és nagyon rövidre sikerült története. A harmadik résszel trilógiává bővülő új részben továbbra is az ISA és a Helghast erők gyepálják egymást. A folytatás eseményei közvetlenül Visari halála után játszódnak, a Helghan fővárosban, Pyrrhus-ban pedig a káosz lesz úr, az új vezérkar pedig kétségbeesve próbál a kegyetlen háború kellős közepén kilábalni a bajból. Ebbe a kaotikus helyzetbe csöppenünk főhősünkkel, aki ezúttal a második részből jól ismert Sev lesz, aki egy kisebb csapatnyi ISA katonával az oldalán egy rosszul sikerült misszió után a helgánok szülőbolygóján fogságba esik. Nem nehéz kitalálni, hogy feladatunk nem más lesz, mint épségben megúszni az egész kalandot, és megszökni a planétáról. A teljesen sablonos történet elbeszélése is egyszerű kivitelt kapott, így ahelyett, hogy a Guerilla a magára hagyott, reménytelen helyzetben lévő katonákra helyezte volna a hangsúlyt, az átvezető videók rendre arról szólnak, hogy kb. megismerkedjünk az új helyszínekkel. A játék ugyanis nem, vagy alig foglalkozik a karakterek lelki világával, a túlélést hajszoló, kifulladt katonák közötti interakcióval, nincsenek meglepetések, nincsenek komplex elemek, összetett jellemű szereplők, lényegében minden előre megjósolható.
Amiben viszont nagyon erős a Killzone 3, az a hangulat. A változatos lokációk ugyan csak eszközök a hangulatteremtéshez, mégis rengeteget tesznek hozzá a beleéléshez. Szinte még fel se eszméltünk, és máris egyik összecsapásból a másikba csöppenünk, hirtelen egy romos városban, majd egy fáktól és dús növényzettel teli dzsungelben találjuk magunkat, a következő pillanatban pedig egy rideg, fagyos vidéken kell túlélnünk a fejünk felett folyamatosan süvítő golyózáporokat. A játék elképesztő dinamizmussal tárja elénk a háborús helyzetet, és az ott kialakult brutális harcokat. A játék linearitása egy percig se lesz zavaró, sőt, gyakorlatilag a csaták hevében fel se fog tűnni, hogy lényegében egy láthatatlan folyóson haladunk végig, ugyanis egy percünk se lesz ezzel foglalkozni. A sima harcok mellett olyan küldetéseket is teljesítenünk kell majd, ahol elengedhetetlen lesz mini lépegetők, tankok, jet-pack használata.
Ez a fajta változatosság a játék egészét végigkíséri, így a helyszínek és a feladatok mellett az életünkre törő Helghast katonák felhozatala is széles skálán mozog. A második részből jól ismert ellenfelek mellett jó pár újat is köszönthetünk a Killzone 3-ban, ami végre támogatja a második részből nagyon hiányolt kooperatív játékmódot. Öröm az ürömben, hogy egyelőre csak lokálban működik ez az opció, de csak remélni tudjuk, hogy a kétfős osztott képernyős lövöldözést hamarosan egy sebtapasz formájában már online is élvezhetjük a haverokkal. Szintén újdonság, hogy a Sony tavaly bemutatott vívmányai közül a mozgásérzékelős irányítást, és a 3D-s megjelenítést is megkapta a játék. Előbbiről érdemes tudni, hogy csak hosszas betanulás után érjük el a Move-val azt a hatásfokot, amit egyébként a hagyományos kontrolleren edzett játékosok alapból képesek produkálni, viszont némi türelemmel a Move jótékony társ lehet játék közben. A 3sztereoszkopikus 3D látványról megfelelő készülék hiányában nem tudunk érdemben beszámolni, de ha a játék alapvető látványvilágát vesszük alapul, akkor talán nem tévedünk nagyot, ha azt mondjuk, hogy minden bizonnyal pazar látványt nyújt térhatásban a Killzone 3.
A harmadik rész élvezetes, intenzív, de történetét tekintve lapos egyjátékos módja mellett a dinamikus, pergős többjátékos mód kompenzálja a legjobban. A játékban jelenleg három játékmód érhező el, melyek között a Guerrilla Warfare a klasszikus team deathmatch-et hivatott szolgálni, míg az újonnan belépő Operations feladatközpontú kihívást ígér, ahol egy védekező és egy támadó csapat csap össze egymással. Az offenzív brigádnak az a célja, hogy fokozatosan hatoljon egyre beljebb és beljebb, miközben a megszerzett területeket bevédje. A multiplayer módban öt kaszt közül választhatunk (Engineer, Medic, Marksman, Tactician és Infiltrator), és ahogy a második részben, itt is lehetőségünk van szintet lépni, és különböző képességekre szert tenni kiválasztott karakterünkkel.
A Killzone harmadik részét hihetetlen atmoszféra lengi körül, ami pillanatok alatt beszippantja a játékost. Túlságosan nagy fejlődést ugyan nem mutat az elődhöz képest a játék, a Guerilla Games által járt ösvény vége már jól látható, mert mindaz, amit kijavítottak, finomítottak, és most beletettek a játékba, az remekül működik, bár vitathatatlan, hogy a játék elképesztően intenzív hangulata és magával ragadó látványvilága sok mindent elfed. A Killzone 3 ettől függetlenül könnyedén veszi fel a harcot örök riválisaival, és könnyedén hozza azt a szintet – néha túl is szárnyalja -, amit mondjuk a Call of Duty, vagy a Halo képvisel.
Értékelés: 8,5/10
Kint jártunk a megújult PlayIT-en. Felnőtt-gamer beszámoló következik...
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…