Az Activision is megtartotta aktuális pénzügyi beszámolóját, ahol a számadatok ismertetése mellett komoly leépítésekről is döntöttek. A kiadó többek között egyik ismert franchise-át, a Guitar Hero-t törölte.
A leépítések listája azonban közel sem teljes, ugyanis a korábbi aranytojást tojó tyúkját is levágó Activision a Guitar Hero mellett a True Crime-ot és a Tony Hawk-ot is lelőtte. Mindez azt jelenti, hogy az idei esztendőre ígért új Guitar Hero-t biztosan nem kapjuk meg, miközben a True Crime: Hong Kong fejlesztését is leállította a kiadó. A ritmusjátékok kaszája a Band Hero-t, és a DJ Hero-t is érinti, illetve több gördeszkás Tony Hawk-ot se kapunk már. Számokban mérve a döntés közel 500 ember állásába kerül, bár az Activision ezt nem nagyon fogja megérezni, ugyanis a titkos Blizzard MMO-hoz rengeteg munkatársat vesznek mostanában fel.
A most meghozott döntésekből egyenesen következik, hogy az Activision Blizzard a jövőben három legnagyobb franchise-ára szeretne figyelni: StarCraft, World of Warcraft, és Call of Duty. A Blizzard állítólag idén végre elhozza nekünk a Diablo harmadik részét, bár belsős források szerint erre továbbra is kicsi az esély, így a most húsz éves fejlesztőcsapat 2012-ben dobbant nagyot, jövőre ugyanis két címmel jelentkeznének. A Diablo 3 esetében egyébként továbbra se vetette el azt az ötletet a Blizzard, hogy konzolokra is elkészítse, ugyanis Mike Morhaime nyilatkozata szerint a játék jól működne kontrollerrel is. A sikert sikerre halmozó Call of Duty kapcsán említésre méltó érdekesség, hogy Beachhead néven új csapat jött létre, akiknek a játék menedzselése lesz a feladatuk, és valószínűleg egy Battle.nethez hasonló digitális platform fejlesztésén is ők dolgoznak.
Az Activision Blizzard a december harmincegyedikével végződő üzleti negyedévet 1,43 milliárd dolláros bevétellel zárta, ami az egy évvel ezelőtti eredményhez – 1,56 milliárd – képest mérve csökkenés, azonban összességében nézve nyereséggel zárt a kiadó. A 2010-es üzleti évben 4,45 milliárdos bevételt ért el az Activision, míg 2009-ben "csak" 4,28 milliárd dolláros bevételt produkáltak. Érdekes adalék, hogy a digitális értékesítésből származó bevételek 1,5 milliárd dollárra rúgtak, ami húsz százalékos növekedést jelent az előző üzleti évhez képest.
Kint jártunk a megújult PlayIT-en. Felnőtt-gamer beszámoló következik...
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…