Válassza az Oldal lehetőséget

CoD: Black Ops – First Strike DLC – Játékteszt

CoD: Black Ops – First Strike DLC – Játékteszt
14 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Három hónappal a Call of Duty: Black Ops novemberi premierje után még mindig izzanak a játék szerverei, azonban a vérfrissítés sosem árt, így február elején bemutatkozott az X360 exkluzív First Strike DLC.

Február elsején mutatkozott be az időleges, feltehetőleg közel egy hónapos exkluzivitást élvező első Call of Duty: Black Ops letölthető bővítmény, a First Strike, ami szokásos 1200 MS pontos árcédulájával ezúttal se olcsósága miatt kerül fel sokak beszerzési listájára. A csomag összesen öt vadonatúj térképet vonultat fel, amiből négy többjátékos helyszín, míg az egyik a Black Ops zombimódjába hivatott némi friss vért pumpálni. A kérdés az, vajon a borsos áron kínált First Strike DLC nyújt-e annyi plusz tartalmat, hogy megérje-e kifizetni érte az 1200 MS pontot – durván 15 dollár.

 

A zombimódot felrázó Ascension helyszínéül egy elhagyatott nukleáris létesítmény szolgál, ahol különböző titkos laboratóriumok mellett nagyobb szabadtéri szekciók igyekeznek a változatosságot fenntartani. Az új lokáció sajátossága, hogy az alapjáték zombimódjának pályái után itt kevésbé kap hangsúlyos szerepet, ki mennyire ügyes játékos, ki milyen kreatívan tudja kombinálni a fegyvereket és a különböző képességeket, hogy visszatartsa a folyamatosan özönlő zombihordákat. Az Ascension-on ugyanis jó néhány olyan elhelyezett elemet találunk, amivel játék közben interakcióba léphetünk. Ilyen például a lebegő űrpod, vagy a riasztó, ami akkor figyelmeztet minket, ha két vagy több zombi hatolt be az épületbe. Kétségtelen, hogy az online harcosok nem igazán fogják örömüket lelni ebben a pályában, de azt el kell ismerni, hogy jó néhány kreatív újdonsággal dobták fel a térképet, ami a játékmód kedvelőinek igényeit maradéktalanul ki fogja elégíteni.

 

A többjátékos pályák közül a Kowloont minden bizonnyal azok fogják kedvelni, akik a pergős akciók és szemtől szembeni csaták helyett a nyugalmat és a mesterlövészkedést kedvelik. Az egyjátékos módban is megtalálható, kínai negyedhez hasonlító helyszín a sűrűn pakolt háztetők miatt nyújt érdekes kihívást, ahol az lehet a nyerő, aki gyorsasága mellett időben el tudja foglalni a térkép előnyös pontjait. A taktikázás, a különböző stratégiák bevetése is jelentheti a siker kulcsát, míg minden jellegű egyszemélyes hadjárat pillanatok alatt csődöt fog mondani. 

 

A Discovery-t a Reznov-küldetés ihlette és az Antarktiszon játszódik, méreteit tekintve némileg nagyobb pálya, mint a csomag összes többi tagja, ettől függetlenül még mindig a közepes nagyságú helyszínek közé érdemes sorolni. A térkép érdekessége, hogy méreteiből adódóan, eltérő játékstílus is kifizetődő lehet, így aki nagy távolságokban szeret célpontokra vadászni, az is megtalálja a számára kedvező pontokat, de aki a közelharcra esküszik, annak számtalan szűk f"olyosó" és helyszín biztosítja a napi adrenalint. A változatos játéklehetőségeket kínáló Discovery éppen ezért a feladatközpontú játékmódoknak adhat majd sűrűbben otthont.

 

A Stadium egy jéghoki pályát rejt, és lényegében ez az csomag legkisebb térképe. Ennek megfelelően itt ér minket utol leggyorsabban a halál. Pergős akció, rengeteg szemtől szembeni összecsapás részesei leszünk, ha erre a térképre tesszük le a voksunkat. Az apró méretből következik hogy a nagyobb tűzerejű géppisztolyok, úgy mint az SMG lehet a leghatásosabb. A taktikázásnak itt helye nincs, ez az egyetlen olyan lokáció, ahol valóban a játékos képességei és reflexei a döntőek.

 

A Berlin Wall a csomag egyik igazi gyöngyszeme, mely csak elsőre tűnik hatalmas helyszínnek. Valójában végig a közelharc fog dominálni, ahol a Stadiumhoz hasonlóan, ezúttal is a játékos képességei lesznek kulcstényezők. A Treyarch-nak ezt a pályát sikerült a legjobban belőnie, megfelelő egyensúly uralkodik minden egyes szegletén, miközben a dizájn is remek összhatást eredményez. A fejlesztőcsapat művészeti részlege ügyesen keverte az egyjátékos kampány első orosz pályáit, a hófödte vidékeket és a városi környezetet. Az összkép lebilincselő, és egyedi, az élmény, amit a sűrűn pakolt, romos épületek közötti gerillaharcok során kapunk pedig felülmúlhatatlan.

 

A bevezetőben arra kerestük a választ, vajon a 1200 MS ponton kínált First Strike DLC megéri-e az érte kiadott pénzt, hiszen ennyiért már teljes, minőségi játékokat is vehetünk a LIVE-on. A válasz egyértelmű igen, a csomag öt térképe ugyanis egytől egyig hozzáad valamit az alapjáték helyszíneihez, így a Treyarch biztosította, hogy újabb hónapokig a fotelben ragadjunk.

 

Értékelés: 8/10

Véleményünk szerint

Aktuális fórumtémák

Eseménynaptár

Translate »