Kis hazánk újabb fejlesztőcsapattal gyarapodott, akik úgy döntöttek, hogy nem térnek le az eddig kitaposott útról, és első programjuk egy második világháborús stratégiai játék lesz.
A nemrég alakult 4 villanás csapatának első játéka a Sword of Justice elnevezést kapta, és az unalomig ismert II. világháborús stratégiai játékok sorát fogja gyarapítani. A program érdekessége az, hogy ebben nem a már ezerszer lejátszott csatákat kell újraharcolni, hanem ezúttal a Magyarországi ütközetek szerepelnek majd a játékban. A hivatalos közlemény szerint a fejlesztők szeretnék bemutatni, hogy kicsiny országunk is fontos szerepet játszott a nagyobb csatákban, és ezekről igenis érdemes játékot készíteni. Az ígéretek szerint át is írhatjuk a történelemet a vesztes csaták megnyerésével és fordítva, ami kihat majd a játék további részére is.
De nemcsak ezen a téren újít a program, hanem az első és legfontosabb változás a hasonszőrű játékokhoz képest, hogy az AI nem fog csalni, tehát reális esélyeink lesznek a gép ellen. Olyannyira lesz esélyünk, hogy nem lesznek nehézségi fokozatok, hanem a játék hozzánk fog idomulni, tehát ha bénák vagyunk, akkor az AI sem fog minket pillanatok alatt letörölni a térképről. Egységeink különféle paraméterei fejleszthetőek lesznek, ezek a védelem, irányítás és a támadás, összesen hat szinten keresztül. Érdemes fejleszteni majd az egységeinket, ugyanis az adott egység pontossága, sebzése mind a fejlettségétől fog függeni.
Igen fejlett mesterséges intelligenciát is ígérnek, például az ütközetekben gyalogos egységeink nem fognak megállni és lövöldözni, így nyújtva tiszta célpontot az ellennek, hanem először fedezéket keresnek, és csak utána viszonozzák a tüzet. Ha nem vagyunk megelégedve az adott unit haladási irányával, akkor akár a billentyűzet segítségével manuálisan is terelgethetjük az adott egységet, ilyenkor majd az egérrel célozhatunk. Visszatér a morálos rendszer, vagyis az élet mellett a unitoknak a morál lesz a legfontosabb értéke. Minél magasabb, annál jobban teljesítenek, de ha túl alacsony, akkor akár meg is futamodhatnak, ami egy nagyobb összecsapás közepén csak fölösleges veszteségekhez vezetne. A morál mellett a sérülések is kihatnak majd az irányíthatóságra és a harci értékékre, és minden sérülés majd vizuálisan is látható lesz. Persze lehetőség lesz ezek javítására, gyógyítására, és ha elfeledkeznénk róla, akkor ha az adott egység valamelyik parancsnok alá tartozik, akkor automatikusan visszatér majd a bázisra javítási célokból.
A parancsainkat nemcsak valós időben, hanem késleltetve is kiadhatjuk, így például egyes egységek csak akkor hagyják el a bázist, ha erre globális parancsot kapnak. A csoportos egységek mozgásakor mindenki a leglassabb járműhöz igazodik, akárcsak a valós életben, ráadásul egyesével beállíthajtuk, hogy melyik egység milyen harcmodort alkalmazzon. Az egyik legpozitívabb ígéret eddig az, hogy a kampányt akár egy barátunkkal, kooperatív módon is teljesíthetjük.
A 4 villanás csapatának első játéka igen ígéretesnek tűnik, csak sajnos még nem rendelkezik megjelenési dátummal. Érdeklődve várunk minden új információt a programról, és persze veletek is megosztjuk majd azokat. A programról kiadtak egy kis videót, melyet alant tekinthettek meg.
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!