
Dead Space – iPhone játékteszt

Az Electronic Arts franchise-a minden létező médiumot igyekszik behálózni. A képregények, animációs filmek után az Apple okostelefonján is tiszteletét teszi a Dead Space.
Az Electronic Arts igyekszik minden lehetséges médiumot megragadni, hogy komolyabb, sok pénzből felépített franchise-ait megismertesse a játékosokkal. A három évvel ezelőtt megjelent Dead Space-re ez különösen igaz, hiszen a játék mellett képregény, és egész estés animációs film formájában is találkozhatunk a "Halott Űrrel". A pénteken megjelent második rész is követi ugyanezt a vonalat, azonban az Aftermath mozifilm mellett egy másik felvezetőt is kaptak a rajongók, mégpedig az iPhone-ra és iPadre megjelent Dead Space-t.

Az iOS-ra készült sci-fi horrorban éppen ezért nem is Isaac Clarke-ot, hanem egy másik, Vandal nevű gépészt alakítunk majd, aki a Unitológusok megbízását igyekszik éppen teljesíteni, amikor a második rész helyszínén, a Sprawl-on elszabadul a pokol. A cél tehát itt sem változik, a nagygépes verzióhoz hasonlóan ezúttal is a túlélés lesz a feladatunk, melyhez segítségül gyakorlatilag egy az egyben ugyanazokat az eszközöket kapjuk, amiket már ismerünk (plasma fűrész, saw gun).
A konzol verziókhoz hasonlóan itt is egy minimalista, csakis a lényeget mutató HUD-ot kapunk, ami tényleg csak a leglényegesebb információkat tartalmazza. Ebből következik, hogy az iPhone képességeire támaszkodva tudunk előcsalni bizonyos opciókat, mint például az alternatív tüzelési módot, amit a telefon döntésével lehet aktivizálni. A sztázist Vandal hátán található energia kijelzőt megérintve tudjuk használni. Az irányítást segítő virtuális joystikok se foglalnak helyet a kijelzőn, ilyeneket ugyanis nem találunk játék közben. Ezt úgy valósították meg az Electronic Arts munkatársai, hogy a képernyő bal oldalára nyomva mozgathatjuk karakterünket, míg jobb oldalon a célzást és a különböző interakciókat tudjuk előcsalni. A sorozatra jellemző QTE szekvenciák természetesen itt is visszaköszönnek, ezeket az érintőképernyő képességeihez igazították a fejlesztők, és különösen izgalmas kihívásokat képesek nyújtani.

A Dead Space iPades és iPhone-os verziója szerencsére látványvilág tekintetében se vall szégyent. A játék a két kütyü képességeit maximálisan kiaknázza, így alaposan és részletgazdagon kidolgozott karaktereket, a hangulatfokozást nagyban megtámogató, rémisztő helyszíneket és ellenfeleket kapunk. A stílusból eredően a hangok terén is hozza az elvártat a Dead Space, így útközben vagy bárhol játszva érdemes egy fülhallgatót is magunkkal vinni, úgy jön át igazán az élmény.

Az iDevice-es verzió mindezek ellenére mégsem tökéletes. Pont abba a hibába esik bele, amit a játék stílusából eredően el lehetett (kellett) volna kerülnie a fejlesztőknek. A játék tizenkét fejezete ugyanis nem tud azonos szintű érdeklődést kiváltani a játékosból. A különálló történetnek is beillő iOS-os Dead Space valahol a közepén nagyon leül, és a végéig szinte nem is nagyon változik a helyzet. A készítők valószínűleg kifogytak az ötletekből, mert csak egy-egy emlékezetes momentumot kapunk a játék második felétől. Mindezek ellenére a Dead Space iOS minden érte kiadott fillért megér, egyrészt technikailag elképesztő amit nyújt, másrészt a stílus és a franchise rajongói se fognak benne csalódni.
Értékelés: 8/10