Az Electronic Arts a Corvin moziban tartotta a tegnap boltokba került Dead Space 2 előzményeit elmesélő Dead Space: Aftermath hivatalos magyarországi premierjét, így első kézből tudunk beszámolni az animációs film alatt tapasztalt élményeinkről.
A két évvel ezelőtt megjelent Dead Space: Downfallhoz hasonlóan a Dead Space második része is megkapta saját felvezető animációs filmjét, aminek nem csak a hangulatteremtés megalapozása volt a célja, hanem az első és második rész között történt események bemutatása is. A DVD-n és Blu-Ray korongon is elérhető és megvásárolható Aftermath-et szerkesztőségünk az Electronic Arts Corvin moziban tartott vetítésén tekinthette meg, és bár a látottak nem igazán gyakoroltak ránk mély benyomást, azt azért nyugodt szívvel kijelenthetjük, az Aftermath semmivel se lett rosszabb, mint elődje, a Downfall.
A Dead Space: Aftermath cselekménye tulajdonképpen az első rész végkifejlete után veszi fel a fonalat, a történések helyszíne pedig az az USG O’Bannon, melynek legénysége az USG Ishimurán történtek kiderítését kapta feladatul, így közvetlenül nem is, közvetve azonban elég sok utalással találkozunk majd, ami Isaac Clarke-ra, túlélésének körülményeire és az első rész történetének magjára koncentrál. Az Aftermath ezt leszámítva nyugodtan tekinthető a Dead Space egy különálló "szegletének", a látottak ugyanis teljes egészében egy önálló sztori képét festik le, melynek középpontjában az USG O’Bannon négy túlélője áll. A láthatóan megzavarodott, a valósággal minden kapcsolatot elveszítő legénység – Nikolas Kuttner, Nolan Strauss, Isable Cho és Alejandro Burges – titkára azonban a Kormány minden eszközzel igyekszik fényt deríteni, miközben a háttérben megbúvó politikai érdekek is felszínre törnek. A történetvezetés érdekes módon lett megoldva, a cselekmény ugyanis a jelenben kezdődik, viszont a közel másfél órás játékidő alatt rengeteg ugrálunk majd az időben, így az anyahajó négy túlélőjének visszaemlékezései rendre a múltban játszódnak.
Mindez elsőre kicsit kaotikusnak tűnhet, már csak azért is, mert a készítők érthetetlen okból vegyítették a CG-t és a 2D-s ábrázolásmódot. A szándék érezhető, így szerették volna elkülöníteni egymástól a különböző idősíkokat, azonban a megvalósítás nagyon felemásra sikeredett. A kétdimenziós megvalósítás nagyon sokat emel át a japán anime stílusból, viszont a látottak nem bántják a szemet, egyértelműen az ily módon készült jelenetek kínálják a film legjobb pillanatait, legalábbis ami a vizualitást illeti. A CG-s részekről már nem lehet ilyen jókat elmondani, a készítők ugyanis vállalhatatlanul összecsapott, tíz évvel ezelőtt is kínosnak számító minőségben valósították meg a jelenben játszódó részeket. Szélesvásznon ez az igénytelenség, elnagyolt ábrázolás még hangsúlyosabban átjött, és egyöntetűen azon a véleményen voltunk mindannyian, hogy ez rengeteget rontott az összképen.
Mindezek ellenére az Aftermath remekül alapozza meg a második rész cselekményét, és bár a Dowfall hibáit nem sikerült orvosolnia a készítőknek – feszültségteremtés teljes hiánya, a történet szempontjából érdektelen szálak, unalmas párbeszédek -, összességében elmondható, hogy a Dead Space után játszódó animációs film könnyedén kielégíti a rajongók igényeit, akik még jobban kielégíthetik a franchise-hoz fűződő tudásszomjukat.
Értékelés: 6/10
Kint jártunk a megújult PlayIT-en. Felnőtt-gamer beszámoló következik...
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…