A magyar játékfejlesztő cég, a Digital Reality és a Twisted Tribe játékkiadó közös projektje a Nadirim, melynek zárt bétatesztje december 8-án rajtol. Összefoglalónkban szinte minden fontos infót megtaláltok a játékról.
Az 1991-ben alakult Digital Reality számára a Nadirim projekt egy teljes profilváltást jelent. Ez az első böngészős és az első MMORPG játékuk, ugyanis az elmúlt 20 év során főleg stratégiai játékokat adtak ki, mint például a legendásnak számító Imperium Galactica-sorozatot vagy a Haegemoniát. A Digital Reality szoros partnerségben áll a Twisted Tribe kiadóval, ami a marketingért és üzemeltetésért felel.
A Twisted Tribe egy nemrég alakult játékkiadó cég, amely elsősorban böngészős játékokra specializálódott. Küldetésük, hogy olyan minőségi játékokat biztosítsanak a szórakozni vágyóknak, amelyeket böngészőn keresztül könnyedén és gyorsan elérhet bárki.
A Nadirim bárhonnan elérhető lesz egy webes böngészőn keresztül, nincs szükség a futtatásához semmilyen letöltendő kliensprogramra. A játék ingyenes lesz, de mikro-tranzakciókkal lehet majd gyorsítani a karakter fejlődését, illetve egyéb játékélményt fokozó eszközök lesznek vásárolhatók.
A több hónaposra tervezett zárt béta teszt idén december 8-án indul. Bétatesztelőnek folyamatosan lehet majd jelentkezni, de a játék végleges verziója csak jövőre várható. A zárt béta ideje alatt csak angol nyelven lehet majd kipróbálni a játékot, de jövőre a kiadó nyelvi lokalizációkat is tervez.
Nadirim története az Ezeregyéjszaka meséihez hasonló misztikus fantázia világban játszódik. A játék indulásakor számos különböző, részletesen kidolgozott zóna járható be, és ezek száma folyamatosan bővül. A Nadirim története különböző küldetések teljesítésén keresztül bontakozik ki, ami során fény derül a birodalom korábbi korszakainak eseményeire is.
A történet kezdetén Anwar, a szegény és jólelkű tolvaj egyik vándorútja során a sivatag homokjában egy kopott olajlámpást talált. A lámpa a sötétség urának, a világ leghatalmasabb dzsinnjének, a Nadirnak szolgált börtönül hosszú évszázadokon át, míg Anwar ki nem szabadította onnan. Cserébe a dzsinn teljesítette a tolvaj egyetlen kívánságát, amely nem volt más, mint egy tündöklő birodalom a sivatag közepén. Generációk jöttek és tűntek el a múlt feledésében, mialatt Anwar halhatatlan, legendás uralkodóként irányította hálás alattvalóit birodalma élén.
Az emberek és dzsinnek szerződéseinek ősi törvénye alapján viszont minden jót, ami a dzsinnek által száll az emberekre, ugyanolyan mértékű rossz követ. Pusztulás és szenvedés várt Anwar birodalmának lakóira, amikor a Nadir visszatért, hogy betöltse az egyezség sötét oldalát, hogy tűzzel és vassal vegye vissza azt amit korábban adott. A Nadir démoni seregei éjjel támadták a birodalmat, nappal viszont tehetetlenek voltak. Anwar seregei nappal javíthatták a rombolások nyomait, de éjjel védtelenek voltak a sötét erők pusztításaival szemben. Az elkeseredett küzdelem egészen addig folytatódott, míg Anwar a birodalma megmentése érdekében feláldozta magát a Nap Templomában, megállítva ezzel a Napot a Zeniten és végképp elűzve a Nadir seregeit.
Ezzel megszületett Az Örök Nap birodalma, ahol soha nincs éjszaka, és tíz generáció nőtt fel úgy, hogy nem látta a csillagokat, és nem tapasztalta meg a gonoszság pusztító erejét. A nemes lelkű lakosok tudatában Anwar leszármazottai, az Inama papnők tartották életben Anwar emlékét és őrizték a jóság erényét. Azonban mire a tizenegyedik generáció felnőtt, a gonoszság kezdett visszaszivárogni az emberek lelkébe, és ezzel egyidejűleg a Nap lassan újra elmozdult a zenitről, ereszkedni kezdett, előre jelezve ezzel a Nadir rettegett visszatérését. Az Inama papnők harcba hívnak hát mindenkit, aki felveheti a küzdelmet a gonosz erőivel, és itt érkeztünk el arra a pontra, ahol a játékos az Inamák hívó szavára bekapcsolódik a történetbe.
A kézzel rajzolt pályák minden részében érezhető az arab világ mitikus jelenléte. A Nadirim grafikája, más böngésző alapú játékoktól eltérően, nagy figyelmet szentel a részletekre és kidolgozottságra.
A játékélményt gazdagítja az arab motívumokra építő GUI, a pályák izometrikus megjelenítése, a karakterek apró részletekig terjedő kidolgozottsága mellett a zónákként változó, külön a Nadirim számára megkomponált zenei betétek használata.
Mivel egy RPG-ről van szó, a játékosok a Nadirim mesevilágára jellemző öt karakterosztály közül választhatnak fő karaktert. Ezek: a Harcos (Warrior), a Bölcs (Sage), a Nomád (Nomad), a Haramia (Ruffian) és a Karavánmester (Caravan Master). Ahogy egy RPG játékban ezt megszokhattuk, mindegyik karakterosztálynak megvannak a saját speciális tulajdonságai, erősségei és gyengeségei. Mindegyik karakterosztálynak három különböző „skill tree”-je van, valamint lehetőség lesz kísérő, kiegészítő karakterek, ún. minionok harcba állítására is.
A játékban előforduló ellenfelek, mobok három fő csoportba oszthatók: lesznek ember, állat és mitikus lények. Minden egyes mob különböző erősségi szinttel tűnik fel a játék során, ahogy a játékos halad előre küldetései teljesítésében.
A Nadirimet körökre osztott, képesség alapú csaták jellemzik. A játékos minden egyes harcba előre beállított skill-settel indulhat. A játékot alapvetően PVE küzdelmek jellemzik, de lehetőség van PVP csatákra is ahová segítők, minionok is bevihetők.
Első benyomásainkat a játékról pedig itt olvashatjátok.
Honlap és további információk: nadirim.com
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!