Kategóriák: Hírek

Veszteséges volt a Nintendo

14 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Nintendo hét év után először ismét veszteséget könyvelhetett el a szeptember végével zárult féléves periódusban. Drasztikusan visszaestek az eladások.

A kiotói nagyhatalom erős uralma hét esztendő után most látszik első ízben megtörni, ennyi ideig nem volt ugyanis veszteséges a Nintendo, ellentétben a szeptember végével zárult, hat hónapos időszakkal. A veszteség a vizsgált időszakban 4.2 milliárd yenre (51.7 millió dollár) rúgott, szemben a tavalyi év hasonló időszakának 69.5 milliárdos (854.5 millió dollár) profitjával. Az eladások drámaian visszaestek 2009-hez képest, hiszen idén csak 363.2 milliárdos (4.47 milliárd dollár) forgalmat bonyolítottak, míg tavaly ez 548.1 milliárd yen (6.7 milliárd dollár) volt a hasonló időkeretben. A DS hardverek globális eladásai is jócskán visszaestek, a tavalyi, megjelölt féléves periódusban 11.7 milliós eladásokat regisztráltak, ami ebben az évben, és időszakban csupán 6.69 millió volt és persze, ha a gépek gyengébben fogynak, akkor a szoftverek is hasonlóan reagálnak.

 

2009 hasonló időszakában 71.2 millió DS szoftveren adtak túl, ami 2010 szeptember végéig tartó féléves szezonjában 54.8 millió kópia volt. A Wii meglepő módon nem romlott ennyit, idén 4.97 millió darabot adtak el az említett hat hónap leforgása alatt, ami a tavalyi 5.75 milliós eredménnyel összehasonlítva nem olyan óriási mértékű, drámai hanyatlást vetít elénk. A játékszoftverek fogyása szintén visszaesett a Wii esetében is, 2010 áprilisától, szeptember végéig 65.2 millió szoftver ment ki a boltokból, szemben a tavalyi 76.2 millióval. Ez az év tehát eddig határozottan nem a Nintendo-é volt, profit helyett most deficit jelentkezett a könyvelésben és az eladásokból is komolyan leszűrhető a hanyatlás ténye, valamint annak mértéke. Újabb lendületet az ünnepek adhatnak számukra, vagy legközelebb a tavasszal debütáló 3DS kézikonzol, amely térbeli látványt képes előállítani, szemüveg viselése nélkül.

Legfrissebb bejegyzések

B-PROJECT RYUSEI*FANTASIA – Játékteszt

Minőségi visual novel az idolok világában.

2024-11-14

White Day: A Labyrinth Named School – játékteszt

A White Day: A Labirynth Names Schoolt a koreai Resident Evilként is említhetném, azonban a…

2024-11-13

Hollowbody – játékteszt

Mit kapunk, ha a szerelmünk a horror zsáner iránt sosem szűnt meg és ezt összekeverjük…

2024-11-11

Slime Rancher 2 – Korai Hozzáférés betekintő

A Slime Rancher folytatása korai hozzáférésébe történt betekintésünk alapján úgy tűnik, messze túl fogja szárnyalni…

2024-11-09

FORWARD: Escape the Fold – Játékteszt

Indie kártya-alapú dungeon crawler.

2024-11-07

Vlad Circus: Descend Into Madness – Játékteszt

Amikor nem nevet már a bohóc sem...

2024-11-06