14 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Bourne adaptációt jegyző High Moon Studios nem kisebb feladatot kapott az Activisiontől, minthogy egy, a filmektől teljesen független Transformers játékot hozzon tető alá. Kipróbáltuk a Transformers: War for Cybertront.

Számtalan képregény és mese után a Hasbro gigarobotjai se kerülhették el sorsukat, a filmipar dögkeselyűként csapott le a megfilmesítési jogokra, ami végül egy olyan kontár kezében kötött ki, mint Michael Bay. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, a hatalmas felhajtást kihasználva a játékipar is kapva kapott az alkalmon, így az Activision a játékokra szóló licenszjogokat vásárolta meg, de az elmúlt három évben mindössze a filmek játékadaptációit sikerült magukból kipréselni, a filmhez hasonló kritikán aluli minőségben. Tavasszal azonban jelezte a kiadó, az egész kellemesre sikeredett Bourne adaptációt is jegyző High Moon Studios-t bízták meg a következő Transformers játék hegesztésével, ami a filmektől függetlenül készült, így az ismert univerzum egészen más időszakát öleli fel. A Transformers: War for Cybertron pedig nem okoz csalódást, komoly minőséget képviselő licenszjáték lett, ami végre méltó a kultikus franchise hírnevéhez.

 

A játék címe behatárolja a produkció történetének idejét, a Transformers: War for Cybertron ugyanis az Autobotok és az Álcák között évek óta dúló polgárháború utolsó napjait meséli el, a helyszín pedig nem más, mint a robotok szülőbolygója, a Cybertron. A játék rengeteg olyan kérdésre is választ ad majd, amit eddig nem igazán ismerhettünk, így a saga kezdetéről is bővebb részleteket kapunk. Megtudjuk például hogyan vált Optimus fővezérré, de a Starscreamek árulásának okaira is fény derül. A cselekmény az Álcák vezére, Megatron körül forog, aki a Dark Energon nevezetű misztikus erő históriáit követve akár saját otthonát is képes lenne feláldozni, hogy világuralmi terveit véghezvigye. Valahol itt veszi kezdetét az egyjátékos kampány, melyben két különböző szálon folyik majd a cselekmény: Lehetőségünk lesz az Álcák és az Autobotok oldalán harcolni, viszont a történet alapos megismerése érdekében célszerű Megatronékkal kezdeni, ugyanis a jó oldalt választva nagyot ugrunk az időben, így ez később kisebb zavart okozhat az izgalmas cselekmény alapos megismerésében.

 

A játékmenet két, egymásra szorosan épülő szekvenciából épül fel. A Transformers: War for Cybertron alapvetően egy külső nézetű shooter, amely a Gears of War fedezékrendszerét mellőzve egy pergős, látványos akciójáték képét festi le, miközben lehetőségünk nyílik mindenféle járművé is átalakulni, ami meglepően új és kellemes színt visz a játékmenetbe. Az Autobotok mindenféle autóvá vagy kamionná tudnak transzformálódni, míg az Álcák különböző repülőgépek formáit tudják magukra ölteni. Az egyjátékos módban ugyan nem sűrűn leszünk rákényszerítve, hogy éljünk ezzel a lehetőséggel, a kompetitív multiplayer módban azonban komoly taktikai előnyt kovácsolhatunk belőle. Antropoid alakban összesen kétféle fegyver lehet nálunk, ezek a más játékokból jól ismert felhozatalból lettek összeválogatva, a szükséges muníciót pedig a pályák egyes pontjain elhelyezett ládikákból tudjuk pótolni. A lőszeres dobozok mellett spéci csúzlikat is keresgethetünk, bizonyos szituációkban ugyanis ezek nélkül szinte képtelenség lesz továbbjutni. A játékmenet ettől függetlenül pergős és dinamikus, ha valamiért mégis kifogynánk a töltényből, akkor még mindig lehetőségünk nyílik átalakulni, ahol a bajban a járműre szerelt fegyver jelentheti a végső mentsvárat.

 

A helyszínek és a kihívások változatosak, így az alapvetően egy sémára épülő lövöldözés se válik unalmassá és önismétlővé. Ebben egyrészt nagy szerepe van a már említett átalakulás lehetőségének, illetve a különféle szituációknak, amikbe játék közben csöppenünk – űrséta, várostrom stb. Szintén piros pont jár a folyamatosan arcunkba tolt főnökharcok miatt, a Transformers: War for Cybertronban ugyanis a készítők rendesen elkényeztetnek minket ezen a téren. A különböző perkek és összehalászható energonok gyűjtögetése már csak hab a tortán, a játékmenethez igazából túl sokat nem adnak hozzá, mégis biztosítják azt az alapvető változatosságot, amivel meglepően komoly mélységet kap az akár kooperatív módban – összesen hárman – is tolható szóló mód.

 

A kompetitív többjátékos mód is hasonlóan komoly, tartalmas kihívásokat ígér, ugyanis mindaz, amit az egyjátékos módban tapasztaltunk és átéltünk, hatványozódik az online kihívás során. Az igazán ambiciózus harcosok saját maguk kreálta robotokkal vághatnak neki a küzdelmeknek, melynek alapjait olyan játékokból emelték át a készítők, mint az Unreal Championship vagy  a Tribes, míg a csapat alapú részeket a Team Fortress 2 és a Bad Company 2 ihlette. Játékmódok közül a klasszikus, helyi megfelelők térnek vissza, így választhatunk CTF, Assault és Conquest, esetleg DM vagy TDM közül, a legizgalmasabb mégis a GoW-ból ismert Horda módhoz hasonlítható Escalation.

 

A látványvilágért felelős jelenlegi Unreal Engine 3 motor kiválóan teljesít, a High Moon Studios művészeti részlege nagyon kitett magáért. Nem csak a helyszínek változatosságára és alapos kidolgozottságára ügyeltek, hanem a robotok küllemére is, ami átmenetet képez a modern megvalósítás, és a nyolcvanas évek képregényeiben és meséiben látott ábrázolás között. A fejlesztők meghagyták a régi stílusjegyeket, amiket a mai igényeknek megfelelő modernizáltak, viszont a rajongók így is könnyedén felismerhetik majd kedvenceiket. Az animáció szintén majdnem tökéletesre sikeredett, az átváltozások dinamikusak és látványosak.

 

A kurrens generációban megjelent Transformers játékok ismeretében talán sokan kétkedve fogadták a High Moon Studios licenszjátékát, a srácok viszont alaposan rácáfoltak mindenkire. A Transformers: War for Cybertron nem tökéletes játék, de a maga kategóriájában, az ismert licenszel megtámogatva kellemes kikapcsolódást nyújt, és nem csak a sorozat rajongóinak. A játék látványos, mozgalmas, a történet izgalmas és érdekes, a két játszható szál, a kompetitív multiplayer mód pedig garantálja, hogy órákra, napokra vagy akár hetekre a tévé elé szögezzenek minket a gigarobotok.

 

Értékelés: 8/10

Legfrissebb bejegyzések

Jövő nyáron jön a Rosszfiúk 2, most viszont itt a szinkronos előzetese

A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…

2024-11-22

Monarchy – Teszt

Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…

2024-11-21

Befutott a Mission Impossible – A végső leszámolás szinkronos előzetese

2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…

2024-11-21

Riven – Játékteszt

Egy régi klasszikus átültetve a modern korba.

2024-11-21

Neva – Teszt

A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…

2024-11-20

Alchemist: The Potion Monger – játékteszt

Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!

2024-11-19