Oldal kiválasztása

SKATE 3 – Játékteszt

SKATE 3 – Játékteszt
15 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Tony Hawk régi csillaga régóta nem úgy fénylik, ahogy azt az Activision szeretné, ennek pedig egyetlen oka van, a három évvel ezelőtt igazi szupernovaként berobbant SKATE, amit az NFS játékokat is jegyző EA Black Box hozott tető alá.

Három évvel ezelőtt mutatkozott be az Electronic Arts saját gördeszkás őrülete, a SKATE, amit versenyjátékos tapasztalattal rendelkező EA Black Box hozott össze. A csapat alkotása azonnal rajongók millióinak a szívébe lopta be magát, ugyanis a már akkoriban is súlyosan haldokló Tony Hawk próbálkozásokat csak lélegeztetőgép tartotta életben. Ezzel szemben a SKATE ügyesen fedte le a nem túl sokszereplős piacot, így tavaly bemutatkozott a második rész, majd tegnap a harmadik, ami az EA sajátos üzletpolitikájának köszönhetően valószínűleg – sikertől függően – beáll a sorozatgyártott áldozatok sorába, így nem kizárt, hogy a harmadik rész eladásai láttán jövőre is köszönthetünk egy új felvonást. Mindez nem lenne baj, de a rövid fejlesztési idő több téren is korlátokat állít a fejlesztők elé, többek között nem lehet elég új tartalommal megtölteni egy folytatást. De ne szaladjunk ennyire előre, lássuk inkább, mi is történt az előző rész helyszínével, San Vanelonával.

 

Az előző rész óta komoly változásokon esett át imádott deszkás paradicsomunk, a gördeszkások üldözötté váltak, a helyi politikusok kitiltották őket a városból, a gyönyörű, szórakozásunkat garantáló parkok helyére pedig hatalmas irodaházak és egyéb nem kívánatos épületeket húztak fel a helyiek. Szomorkodni azonban nincs lehetőségünk, mert legnagyobb szerencsénkre hamar új otthonra lelünk, Port Carverton liberális vezetősége ugyanis tárt karokkal várja a szórakozni vágyó fiatalokat. A helyiek és a város politikusai mindenben támogatják a deszkásokat, így zavartalanul hódolhatunk imádott szenvedélyünknek, a gördeszkázásnak. Az új részben egy névtelen, de nagyon tehetséges, feltörekvő deszkást alakítunk, akinek célja, hogy a környéken kellő hírnévre tegyen szert, ugyanis szeretné saját márkájú cuccait a piacra dobni, azonban az eladásokhoz némi ismertségre is szükség van. Ennek megfelelően már a játék elején megalkothatjuk saját emblémánkat, logónkat és a cégnevet is kitalálhatjuk, a többi pedig csak rajtunk múlik.

 

A játék első látásra nem sok változáson esett át, a SKATE 3 betöltését követően a minden részletre kiterjedő karakterkészítővel gyorsan megalkotjuk jövendőbeli deszkásunkat, majd azonnal Frank edzőnél találjuk magunkat, aki az alapvető irányítástól kezdve a különböző trükköktől a legbonyolultabb mutatványokig mindent megtanít nekünk, ha pedig sikeresen letettük a vizsgát, akkor teljesen szabadkezet kapunk, és kedvünk szerint bejárhatjuk új otthonunkat, Port Carvertont. A játék kezdetén egyébként beállíthatjuk, hogy milyen nehézségi szinten szeretnénk neki vágni a kihívásoknak, illetve azt is megszabhatjuk, hogy milyen kameranézetből kövessük az eseményeket.

 

A harmadik SKATE játékmechanikában szinte semmiben se tér el elődjétől, továbbra is remekül muzsikál az analógkaros irányítás, virtuális deszkásunkkal pedig szabadon, mindenféle korlátozás nélkül bejárhatjuk a játék új helyszínét, ahol különböző kihívások várnak ránk. A siker érdekében ezekből rengeteget kell teljesítenünk, közben pedig nem árt, ha ismerkedünk, barátkozunk. A játék során szerzett társak felszerelését egyébként egy remek és könnyen kezelhető kosztumizációs rendszer segítségével teljesen egyedire szabhatjuk – deszka, kerekek stb. -, ráadásul barátaink alkotásait, festéseit is kiválaszthatjuk a listából. A csapattársak csak a pontgyűjtögetés miatt szükségesek, amiért nagy kár, mert alapvetően rengeteg élvezetes kihívás épül a csapat alapú megvalósításra, így sokkal több potenciál van ebben az elemben. A kihívásokat egyébként a helyi versenyeken vehetjük, ahol csak akkor vehetjük teljesítettnek a küldetést, ha elsőként végeztünk. Végre nem kell az egyes helyszínekre eldeszkáznunk, a térkép ugyanis  egy gombnyomásra odarepít minket bármelyik célponthoz, így rengeteg időt spórolhatunk meg. A SKATE 3-ban ezúttal is rengeteg nagy névvel találkozhatunk, Josh Kalis, Chris Cole, Lizard King, Andrew Reynolds, Joey Brezinsky, Dan Drehobl, Benny Fairax, Terry Kennedy, Jason Dill, Rob Dyrdek vagy Christopher "Big Black" Boykin.

 

A SKATE 3 egyik nagy újítása egy parképítő, amiben saját elképzeléseink szerint rendezhetünk be parkokat, de a legnagyobb újdonság mégsem ez, hanem a játék köré épített közösségi szolgáltatások egész sora. Első alkalommal nyílik lehetőségünk, hogy csapatot építsünk, ráadásul kooperatív módban is végigtolható a harmadik rész, és mindezt online és offline módban is megtehetjük. Saját videókat készíthetünk, amiket aztán a mai trendnek megfelelően akár a közösségi oldalakon is közzé tehetünk. Csapatunkkal rivális bandákat hívhatunk ki egy kis freestyle mókázásra, illetve kapunk egy szabadon berendezhető főhadiszállást is. Új mozdulatokat és trükköket is bevetett az EA Black Box, ezek közül a darkslide, és az underflip a legemlékezetesebb. Akadnak kifejezett online kihívásra kitalált játékmódok, mint például a 1UP, ahol egymás rekordjait próbálhatjuk megdönteni, a Domination esetében pedig annyi spotot kell megcsinálnunk adott időn belül, amennyit csak bírunk. Az Own the Lot módban egy kijelölt területen belül kell végrehajtanunk egy csomó, előre megadott trükköt, de a felhozatalt színesíti még a Deathraces és a Hall of Meat is. És ha már a közösségi szolgáltatásoknál járunk, akkor érdemes megemlíteni, hogy kapunk egy, a Facebook mintája alapján működő funkciót, a Skate Feedet. Ennek segítségével nyomon követhetünk szinte mindent, ami barátainkkal kapcsolatos. A hírfolyamon keresztül láthatjuk, hogy ismerőseink mit csináltak a játékban, milyen eredményeket sikerült elérniük, de akár fényképeket és videókat is megoszthatunk, esetleg bizonyos dolgokat értékelhetünk. Pont úgy, mint a Facebookon.

 

Ezek az új szolgáltatások rengeteget dobnak a játék amúgy is remek hangulatán. Nem vagyok egy nagy deszkás, életemben ha egyszer volt a kezemben gördeszka, a játék mégis az első percben magába szippant. Fantasztikus érzés, amikor egyszerre többen járjátok a várost, és közben egymás mutatványait próbáljátok felülmúlni, a közösségi funkciók pedig egyenesen addiktívvá tudják tenni az embert. A rendszer gördülékenyen működik, nem tolakodó, mégis mindenről pillanatok alatt tájékozódhatunk. Szerencsére az élményen semmit se ront a játék grafikája, Port Carverton hihetetlen aprólékossággal lett kidolgozva, egyedül talán a szereplők nem létező arcmimikája és pár apró hiba ront bele az összképbe, igaz, ezek már az előző részekben is jelen voltak, így lassan azért ideje lenne orvosolni őket.

 

A SKATE harmadik része játékmechanika szempontjából kevés újdonságot vonultat fel, a bevezetőben említett rövid fejlesztési idő mégse nyomta rá a bélyegét a végtermékre, ugyanis más fronton rengeteg újdonságot sikerült belecsempészni a harmadik installációba, ami így ugyanolyan felejthetetlen élményt, és kötelező vételt jelent, mint anno, három évvel ezelőtt az első rész.

 

Értékelés: 8,5/10

Translate »