Oldal kiválasztása

Ghost Recon: Future Soldier – Előzetes

Ghost Recon: Future Soldier – Előzetes
15 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Február elején mutatkozott be – hivatalosan – a híres bestselleríró, Tom Clancy nevével fémjelzett új Ghost Recon epizód, a Future Soldier, mely a nevével ellentétben, nem fog annyira elrugaszkodni a valóságtól.

A UbiSoft egyik legnagyobb rajongóbázissal rendelkező sorozata, a Ghost Recon valamikor 2001-ben indult hódító útjára, sikerének receptje pedig abban rejlett, hogy a franciák a velejéig kifacsart katonai témát egészen más oldaláról közelítették meg. A korábban megjelent címek eszetlen öldöklés segedelmével próbáltak hangulatot teremteni, a UbiSoft azonban óriási húzással a taktikázással és osztag-irányítással vegyítette a jól ismert receptet. A jövőben, változatos helyszíneken – Oroszország, Afrika, Kuba, Dél-Korea – játszódó konfliktusok mindegyike megkívánta, hogy alaposan átgondolt stratégiával cserkésszük be soron következő áldozatunkat, így a játék kellően változatos játékélményt kínált. Az elmúlt években – kiegészítőkkel együtt – összesen nyolc részt élt meg a sorozat, majd közel három éves hallgatást követően, idén februárban hivatalosan is lelepleződött az új rész. A tavalyi év végén megszellőztetett új epizódról sokáig azt hittük, Ghost Recon: Predator néven fog majd a polcokra felmászni, a UbiSoft ugyanis levédette a "Ragadozó" nevet, de a februári bejelentés a pontos kilövési dátum mellett a cím körüli bizonytalanság végére is pontot tett. Idő közben befutottak az első videók, első hivatalos képek, illetve az első konkrétumok is, így időszerűnek láttuk egy csokorba gyűjteni a részleteket.

 

A Ghost Recon epizódok mindegyike a jövőben játszódott, ez az új rész esetében se lesz másként, jelenlegi ismereteink szerint tíz-tizenöt évvel a legutóbbi Advanced Warfighter után helyezkedik el időben a játék. A meglepően nagy ugrás  és a játék alcíme azonban senkit ne tévesszen meg, a produktum nem rugaszkodik el a realitástól, minden egyes harcászati kütyü, kiegészítő, fegyver, stb. létezik, vagy legalábbis fejlesztés alatt áll, csak eddig nem igazán tudtunk róla. A szimplán csak Szellemeknek nevezett csapat tehát ezúttal is a közeljövőben teljesít szolgálatot, a speciális alakulatban pedig egy Kozak nevű újoncként vesszük ki a részünket a kalandokból. Régi motorosok már tudják, ez az jelenti, búcsút intettünk az elmúlt évek főhősének, Scott Mitchell kapitánynak, a veterán zsoldos ugyanis letette a lantot. A játék konfliktusának forrását ezúttal egy orosz ultra-nacionalista csoport szolgáltatja, a radikálisok egy puccs kíséretében megdöntik az éppen legitim orosz kormány hatalmát, az elnököt elfogják és megölik, céljuk pedig a régi Szovjetunió visszaállítása. Ennek érdekében több északi országot is megrohamoznak, az olajfinomítók feletti ellenőrzés ugyanis komoly stratégiai előnyhöz juttatja a nacionalistákat. A történet szálai ezután továbbvezetnek a Közel-Keletre, ahol egy-egy küldetés erejéig Afganisztánba fogunk ellátogatni, majd a gazdag Dubai városában fogunk missziókat teljesíteni. Változatosságban tehát nem lesz hiány, az északi hófödte vidékek mellett sivatagos, sziklás-barlangos és városi környezetben is helyt kell állnunk.

 

A felszerelések terén lehet majd igazán érezni, hogy a játék címe valamelyest nem véletlen, a Szellembrigád ugyanis valóban szupertitkos kütyükkel vág neki a túrának. Rajongók ezrei rohamozták meg a játék fórumát, hogy mégis miért rugaszkodnak el a trailerben látott marhaságokkal a készítők a valóságtól, a UbiSoft azonban mindent a helyére tett. A látott optikai álca például egy valóban létező, legalábbis kísérleti fázisban lévő technológia, ami kétféle módon képes majd működni: Egyrészt egy kamera segítségével képes lesz leképezni a környezetet, majd a rögzített adatokat saját magára visszavetíteni, míg a második módszer során a fény törésének és visszaverődésének fizikáját használja ki az Optical Cammo technológia. Másik érdekes újdonság a videókban már szintén látott exoskeleton lesz, mely egy testünkre és végtagjainkra erősíthető "többfunkciós páncél". Egyrészt védelmet biztosít a záporozó golyók ellen, másrészt megnöveli fizikai teljesítőképességünket, így annak határait feszegetve sokkal több terhet cipelhetünk magunkkal, gyorsabban tudunk majd futni, és akár magasabbra tudunk majd ugrani vele. A harmadik komolyabb újdonság az úgynevezett UAV drone felbukkanása, mely lényegében nem más, mint egy önjáró, páncélozott robot. A filmekben már látott technológia állítólag földön és levegőben is bevethető lesz, funkcióját tekintve pedig a csapat védelme lesz az elsődleges. Lassúsága ellenére masszív tűzerejével parancsol majd tiszteletet, ráadásul távolról is irányítható lesz, így anélkül, hogy a csata sűrűjében próbálnánk megélni a másnapot, egy biztos fedezékből is megtisztíthatjuk a terepet.

 

Összesen négy karakterosztály kap helyet a Future Soldierben. A Commando lesz a játék alapkasztja, aki sima, mezei katonaként funkciónál, alapfegyvere egy géppuska lesz, viszont extraként kap egy vállra helyezhető, mobil rakétavetőt. A mérnök a terepen támogatást nyújtó, páncélozott UAV drone-okat irányíthatja, illetve javíthatja, valamint az EMP-pajzsot is vele tudjuk majd aktiválni. A mesterlövész segítségével a küldetések célpontjainak identitását fedhetjük fel, így biztosan azzal fogunk végezni, akivel kell. A munkájukat egy szívdobogás-detektor fogja segíteni. A felderítő öltheti magára a korábbi videókban sokat látott optikai álcaruhát, illetve az ő közreműködésével tudunk csendben behatolni az ellenséges vonalak mögé. A csapatok irányítása is leegyszerűsödik, így egyetlen gomb lenyomásával elérhetjük, hogy csapattagjaink automatikusan cselekedjenek, mondjuk kövessenek minket. A Link-Up csapatirányítási rendszer így lehetővé teszi, hogy mindvégig a hadszíntéren folyó dolgokra koncentráljunk, nem kell ezerféle utasítást és annak billentyűkombinációját bemagolnunk. Például megkérhetjük csapattársunkat, hogy amíg az UAV drone-t irányítjuk, addig fedezzen minket.

 

A játékban helyet kap a mostanra teljesen alapkövetelménynek számító kooperatív mód, mely osztott képernyős formában lesz majd aktiválható. A UbiSoft jelenleg még nem döntötte el, hogy két- vagy négyfős támogatás formájában ölt-e testet az opció. Az egyjátékos kampány ilyen módon történő végigtolása másfajta taktikai érzéket kíván majd meg. Az ígéretek szerint közel 10-12 órás játékidőre számíthatunk. A szóló módot illetően meglepő újításnak ígérkezik a küldetések elején lévő szokásos eligazítás, mely a hasonszőrű címekből ismert térképes, célpont tulajdonságait ismertető megvalósítás helyett egészen új módon közli majd velünk az infókat. Az új rendszer lényege, hogy az adott konfliktus egyik részt vevőjének bőrébe bújva, annak saját szemszögéből, belső nézetből élhetjük át az eseményeket, így sokkal jobban beleélhetjük magunkat az adott szituációba. A többjátékos módról egyelőre annyi biztos, hogy nyolcfős módokat kap a játék, melyben főként a klasszikusokhoz térnek vissza, úgy, mint a Capture the Flag vagy a Deathmatch. Érdekesség, hogy játékmódtól függően fejlődhetnek majd karaktereink, különböző tapasztalati pontokat és achievementeket gyűjthetünk.

 

A Ghost Recon: Future Soldier idén ősszel fog megjelenni, a hivatalos bejelentés szerint X360-ra, PS3-ra és Wii-re. Azon szerencsések, akik a két hét múlva megjelenő Splinter Cell: Convictiont megvásárolják, egy bétakulccsal gazdagodnak, így ők megjelenés előtt kipróbálhatják majd a játék többjátékos móduszát.

Translate »