15 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).
A fehér hajú szörnyvadász jövő év elején visszatér monitorainkra, hogy ott folytassa a dolgát, ahol nemrégiben abbahagyta, és ha hihetünk a készítőknek, Geralt ezúttal sokkal brutálisabb lesz.
A CD Projekt Red 2007-ben adta ki a The Witchert, melyben a szintén lengyel író, Andrzej Sapkowski által megálmodott sötét fantasy világot keltették életre. Bár a The Witcher eredetileg egy szerepjáték, a lengyelek produkciója tele volt merész újításokkal, példának okáért a harcrendszert illetően, melyek sokkal akcióorientáltabbá tették a játékmenetet, másfelől nem elhanyagolható a tény, hogy az idősebb korosztályt célozták meg vele, így általában a tömény erőszak dominált, illetve az erotikától túlfűtött jelenetekben sem volt hiány. Mindez együtt elég volt a játékosoknak és a kritikusok nagy részének is, hogy szemet hunyjanak a program néhány technikai hiányossága felett, így a The Witcher egyaránt vált kritikai és üzleti sikerré, ez pedig bőven több mint elegendő indok a folytatás elkészítésére.
Ahogyan az eredeti történet lezárása is sejttette, a második rész terve már korábban megfogalmazódott a lengyel srácokban, sőt tulajdonképpen az első játék megjelenése után azonnal belekezdtek a következő darab fejlesztésébe (amellett persze, hogy összefoltozták a fentebb említett hibákat, s újra kiadták Geralt kalandjait). Ahogy a bevezetőben is említettem, az Assassins of Kings alcímet viselő második rész ott veszi fel a történet fonalát, ahol az előző játék elejtette azt. Temeria királyságában nagyjából sikerült helyreállítani a rendet, a Lángoló Rózsa Rendje (Order of the Flaming Rose) nincs többé, így a királynak már csak La Valette bárónővel van némi elintéznivalója, aki kijelentette, független kíván maradni a királyságtól. Foltest király tehát megkéri Geralt barátunkat, hogy csatlakozzon hozzá, s közösen próbálják jobb belátásra bírni La Valette-t. S mivel királyoknak nem szokás nemet mondani (legalábbis nem feltétlenül a legegészségesebb dolog), így a Fehér Farkas egyelőre függőben hagyja a bérgyilkos üldözését és királyával tart, de természetesen nem felejti el az ügyet, hiszen ahogyan a cím is utal rá, előbb vagy utóbb ismét a középpontba kerül majd az a probléma is.
A spoilerek elkerülésének érdekében a történetet illetően elég zárkózottak a CD Projekt emberei, így túl sokat egyelőre nem tudtunk meg, annyi viszont biztos, hogy lesznek visszatérő karakterek (mint Triss, a vörös hajú boszorka), és új társak is. Ami viszont érdekesebb, hogy ezúttal lengyel cimboráink teljesen új, saját fejlesztésű motort használnak, s elmondásuk szerint ez nem csak sokkal szebb lesz az elődnél, de a korábban tapasztalt hibák sem lesznek többé, mivel ezek többnyire a régi motor korlátai miatt adódtak, az újból pedig rengeteg korlátozást egyszerűen kivettek. Így például már nem lesznek olyan akadályok, amelyeket ne tudna a játékos átugrani, de Tomek Gop, a játék senior producere elmondta, hogy rengeteg olyan korlátozást is megszüntettek, melyek a készítők dolgát nehezítették, így a designerek és az animátorok szabadabb kezet kapnak, s nyugodtan ügyködhetnek a programozók közvetlen segítsége nélkül is.
A játékmenet lényegében hű marad majd az elődben tapasztaltakhoz, de még hangsúlyosabbá szeretnék tenni az akció részt. Ezzel kapcsolatban rengeteg újítást emlegetnek, viszont részletekről sajnos még nem sokat hallottunk. Amiről biztosan tudunk, az a harcrendszer módosítása. Ezúttal elfelejthetjük az első részből ismert időzítésre alapozó rendszert, helyette nagyobb teret nyer a nyílt harcrendszer, melyben a játékos kedve szerint fűzheti össze Geralt kombóit. Természetesen megmarad a többféle stílus, de az ígéretek szerint az ezek közt történő váltás is sokkal gördülékenyebb lesz. További biztos pont, hogy hősünk ezúttal képes lesz különféle tereptárgyakra és platformokra felmászni, ami megint csak nagyobb mozgékonyságot és szabadságfokot jelent. Ehhez igazítják majd a kameraállást is, ami alapesetben az első rész vállfölötti nézetére emlékeztet, csak kicsit távolabbról szemlélhetjük az eseményeket, viszont megijedni nem kell, ahogy korábban, most is válogathatunk majd különböző stílusok között.
Mivel a harc intenzívebb lesz, s a nyílt harcrendszert preferálja a folytatás, az eddig sem elhanyagolható brutalitás új magasságokba emelkedik. Nagyobb hangsúlyt kapnak majd az első részben is látott kivégzések, de a sebzésrendszeren is komoly fejlesztéseket eszközöltek, aminek eredményeként minden eddiginél több vért kapunk. És ha már a felnőtt besorolású tartalomnál tartunk, akkor essen pár szó az első játék egyik védjegyének számító erotikáról is, ugyanis ezen is változtattak egy picit. No, nem kell félni, az állítások szerint egy hajszálnyival sem lesz kevesebb szexualitás a készülő részben, mint elődjében, csak a dolog jellege változik. Ugyanis az első részben szinte minden utunkba akadó nőszemélyt megpróbálhattunk lefektetni, s ha sikerült, jutalmunk egy kártya volt, ami az adott hölgyet ábrázolta lenge öltözetben Ezúttal viszont nem pusztán gyűjthető mellékesként szerepel a dolog, hanem a románcok a történet szerves részét képezik, de Geralt továbbra is megmarad annak a szoknyavadásznak, akinek megismertük, ezek fényében viszont, Trissel való kapcsolata még tartogathat komolyabb érdekességeket.
Az interakciós lehetőségekből is több lesz a második részben. A készítők ígérik, hogy az előddel ellentétben ezúttal a mellékes NPC-knek is teljesen kidolgozott egyedi személyisége lesz, s a környezetből egyenesen árad majd az élet, falusiak fecsegnek, veszekednek, avagy megszólítanak. A párbeszédes helyzetekben továbbra is marad a megszokott rendszer, miszerint több válaszlehetőség közül választhatunk, de ha ezt nem tesszük egy adott időn belül, akkor Geralt az alapértelmezett válaszlehetőséget fogja használni, ellenben újítás, hogy az NPC-k párbeszédeibe szinte bármikor bekapcsolódhatunk, illetve ki is léphetünk belőle.
És végül, de nem utolsó sorban a grafikáról is szóljunk pár szót! Itt a már kiszivárgott képek alapján mindenki számára világos lehet, hogy lengyel barátaink igencsak kitettek magukért, amikor az új motort bütykölték. A játék egyszerűen gyönyörű, a világ hihetetlenül részletes a szereplők pedig szinte ki akarnak lépni a képernyőről. Geraltnak az új részhez új frizura is dukált, ráadásul a ruházatát is bővíthetjük majd különféle páncélokkal és kiegészítőkkel, melyek természetesen megjelennek a karakteren, ahogyan a nála lévő fegyverek is.
Mindezek után azt hiszem, nyugodtan kijelenthetjük, a The Witcher 2 joggal pályázik majd a toplisták élére. A CD Projekt gárdája tanult az első rész bicsaklásaiból, új motort írtak, ami azon túl, hogy szemet gyönyörködtető, a designereknek teljes szabad kezet ad, akik láthatóan éltek is a lehetőséggel, mindezek mellett pedig mindenre rátesznek még pár lapáttal, ami jó volt az első részben. A további elmozdulás az intenzív akció irányába érdekes elgondolás, de a Witcher világához tökéletesen passzol, tehát nagyon rossz dolog nem sülhet ki belőle. Összefoglalva, amit eddig láttunk, illetve amit egyelőre tudni lehet a The Witcher 2: Assassins of Kings-ről, az mind nagyon ígéretes. Tekintve, hogy az első rész a maga hibáival együtt is hatalmas siker lett, szerintem joggal várhatjuk, hogy a CD Projekt emberei ezúttal sem okoznak majd nekünk csalódást. Az egyetlen probléma, hogy a játékra még legalább egy évet kell várnunk, mivel a tervek szerint 2011 első üzleti negyedévében kerül majd a boltokba, az ígéretek szerint PC mellett konzolokra is.