Több mint egy hónappal a megjelenés előtt próbálhattuk ki a május közepén polcokra felmászó Prince of Persia: The Forgotten Sands-et, ami az előző trilógia közé ágyazva hozza vissza Perzsia hercegét.
Két évvel ezelőtt egy teljesen új irányt vett a Prince of Persia sorozat, ami egyrészt egy lezárult trilógiát követően próbált meg új színt vinni a több mint húsz éves múltra visszatekintő kalandba, másrészt olyan, eddig soha nem használt elemekkel próbálkozott, amik korábban sose jellemezték a Herceg kalandjait. Az újítások azonban nem mindenkinek jöttek be, a rajongókat és a kritikusokat is megosztotta az új epizód, így a UbiSoft inkább visszatért régi, jól bevált receptjéhez, a Sands of Time trilógia ismert alkotóelemeihez.
A Prince of Persia: The Forgotten Sands története a The Sands of Time és a Warrior Within között játszódik. Főhősünk ezúttal Azadot hátrahagyva bátyja pompás királyságába látogat el, azonban megérkezésekor szörnyű látvány fogadja. Fosztogatók és banditák tartják fenyegetésben a várost, az erődöt védő őrség pedig az utolsókat rúgja, így mi magunk is kénytelenek vagyunk segédkezni a támadások visszaszorításában. Idő közben felfedezünk egy ősi tárgyat, melynek eredete teljesen ismeretlen, de talán ez lehet a birodalom, és a mi túlélésünk kulcsa is. A választ a Herceg bátyja próbálja megtalálni, aktiválja az ősi eszközt, amivel ugyan a korábbi fenyegetést sikerül megszüntetni, az így feltámasztott homokhadsereget azonban képtelenség megállítani. A mi feladatunk tehát nem más, mint a testvérünket sújtó ősi átkot megtörni, a birodalmat ostromló titokzatos erőket pedig az ősi Időhomok erejét felhasználva megállítani.
A játékmechanika alapjaiban véve nem sokat változott, a teszthez kapott előzetes fejlesztői változatban ugyanis azonnal feltűnt, hogy továbbra is megfelelően adagolva váltogatják egymást a fejtörők, az ügyességi részek és a kaszabolós, közelharcos akciók. Apró, de annál látványosabb változások azonban bőven akadnak. Egyrészt megnövekedett az ellenfelek száma, így már az első percekben közel húsz csontváz és más, különös teremtmény rohan felénk. A UbiSoft ígérete szerint egy-egy monumentális összecsapás alatt akár egyszerre ötven ellenféllel is meg kell majd vívnunk. Hogy Perzsia hercege ne induljon hendikeppel, a készítők négy különböző, nagyon látványos varázslattal is megtámogatták főhősünket. Ezeket a D-Padról tudjuk aktiválni. Az egyikkel hatalmas forgószelet tudunk előhívni, amit a már említett magas létszám során érdemes majd bevetni. A keletkezett szélvihar szanaszét dobálja a megidézett homokkatonákat, így egy nagyobb társaságot könnyedén megtizedelhetünk. A másik egy földalapú mágia, ami tulajdonképpen egy védőpajzsot jelent. A harmadik során kardcsapásaink sebzése nő meg, ilyenkor ugyanis minden egyes ütéskor jégcsóvák fokozzák csapásink erejét. Az utolsó, a tesztverzióból sajnos hiányzó varázslat tűzalapú lesz, de erről egyelőre semmit se tudunk.
Az akciót egészítik ki a különböző logikai feladványok és ügyességi részek. Utóbbi esetében elmondható, a The Forgotten Sands ugyan sok újat nem ad hozzá az előző trilógia merész újításaihoz, a UbiSoft mégis jó pár látványos, új mozdulattal bővítette főhősünk repertoárját. A harcok során képesek leszünk az ellenfelekre felugrani és egyikről a másikra pattoghatunk, közben pedig látványos animációkkal karöltve végezhetjük ki a szörnyeket. Kaptunk rúgást is, és ha sikerül valakit megrúgnunk, akkor az illető hatalmas lendülettel esik hátra, miközben a fizikai motornak köszönhetően dominóként dönti romba társait. Ilyenkor a védtelen, földön heverő ellenfelekkel sokkal egyszerűbb végezni. Az akrobatikus szekvenciáknál is kibővített, látványos mozdulatokat kapunk, ezek segítségével kell átverekednünk magunkat a különböző részeken. A jobb ravasszal a falon futhatunk végig, de megmaradtak jó öreg oszlopról-oszlopra ugrálások vagy a póznákon való lengedezés. Kifejezetten látványos, amikor hősünk túlugrás esetén visszanyúl a póznára, ezzel elkerülve a mélybe zuhanást. Visszatértek a platform részeket nehezítő tüskés padlók, a forgó darálók, a himbálódzó alabárdok. Az elementálok feletti uralom teljesen új színt visz a játék platformer szekvenciájába. Például a víz manipulálásával – bal ravasz -, fagyasztásával továbbjutásunk zálogát jelentő új, megmászható platformokat tudunk varázsolni. A nehézség ebben annyi, hogy ezeket csak bizonyos ideig tudjuk fenntartani, így a gyorsaságunkon nagyon sok múlik majd. Vízesésekből jégfalakat varázsolhatunk, a vízköpőkből kispriccelő vízből pedig jéggé fagyott póznákat formálhatunk. Az új ötlet nagyon jól működik, kellő változatosságot hoz a játékmenetbe.
Ezúttal is megkaptuk az idő-visszapörgetés lehetőségét, azonban az új részben már nem élhetünk korlátlanul ezzel az opcióval. Hiba esetén összesen négy alkalmunk lesz ismét neki veselkedni az akadályoknak, azonban nem csak a korlátozott lehetőségek száma miatt célszerű óvatosabban neki menni egy-egy kihívásnak. Az idő manipulálása ugyanis ugyanazt a négy töltetet használja, amit a fentebb részletezett varázslatok is, így érdemes jól megfontolni, mikor mire lőjük el ezeket a lehetőségeket, mert nem kizárt, hogy a játék későbbi fázisában pont azaz egy töltet mentené meg az életünket. Ezeket, ahogy életerőnket is a lekaszabolt homokszörnyek után kapott energiapamacsokkal lehet feltölteni, illetve a pályákon elhelyezett tárgyak széttörése is rejtegethet tartalékokat.
A folyamatos, látványos animációk mellett természetesen maga a látványvilág is pazarul fest, bár a két évvel ezelőtti epizódhoz képest kissé komornak, szürkének hathat a környezet, de ezt nem lehet hibának felróni, hisz egy sötét, borús képet lefestő trilógia másfeledik epizódjáról van szó, ami a Herceg átalakulásának történetébe ágyazódik be. A homokszörnyek által szétvert, lerombolt királyság tehát inkább a trilógia látványvilágát koppintja, viszont sokkal nagyobb, monumentálisabb helyszínekre látogathatunk el. A logikázós, ugrándozós részeket megfelelő ütemben váltja az akció, a küldetések közben egy-egy miniboss-szal is összefuthatunk, a változatosságra tehát nem lehet panaszunk. A The Forgotten Sands linearitása se zavaró, a fejtörők és a platformer részek kellő kihívást nyújtanak majd.
Alig pár órája végeztem a tesztverzióval és nyugodt szívvel jelenthetem ki, a Prince of Persia: The Forgotten Sands egy nagyon szórakoztató, izgalmas és érdekes játék lett. Elbűvölő hangulattal, hangulatos zenei aláfestéssel azonnal magába szippantja az embert, és játék közben még az sem zavaró, hogy a Sands of Time örököseként nem sok újdonságot mutat fel. A pályadizájn nem sokat változott, a játékmechanika is apróságokkal bővült csak ki, de ez az egész nagyon egyben van és nagyon jól működik, így mi már tűkön ülve várjuk a teljes verzió érkezését, ami friss információink szerint három napot késve, május 21-én fog megjelenni.
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!