A 2007-ben megjelent első Bad Company kirobbanó sikere után várható volt, hogy a DICE visszatér a B század négyeséhez. A svédek március negyedikén mutatták be a Bad Company folytatását, mely minden tekintetben felülmúlja elődjét.
A Battlefield-széria a második világháborús irányvonal jól bevált receptje mellett több mellékág formájában kísérletezett más csataterekre is elkalauzolni a játékosokat, azonban Vietnám és a távoli jövő nem nyerte el a többség tetszését. A sorozatot jegyző svéd DICE egy huszárvágással a kukába hajította korábbi koncepcióját, és a többjátékos mód kihegyezése mellett komoly hangsúlyt fektettek a szóló módra, a történetre, ráadásul a körítést is a napjainkat jellemző hadviselés köntösébe öltöztették. Így született meg a Battlefield: Bad Company, mely egy szedett-vedett, négyfős csapat történetét mutatta be. Az elsöprő sikernek csak a pár héttel korábban megjelent konkurens, a Call of Duty 4: Modern Warfare szabott gátat, a svédek humorral és élettel megtöltött hősei így is sokak szívét dobogtatta meg, így elkészülhetett a folytatás, mely március negyedikén, első alkalommal PC-re is napvilágot látott.
A játék története egy második világháborúba ágyazott prológussal nyit, melyben egy ismeretlen csapat tagjaként kell egy japán szigeten titkos kutatásokat és fejlesztéseket vezető japán tudóst kimenekítenünk. Négyfős elit csapatunkat még a partra szállás előtt leleplezik, a szigetet ért légitámadás azonban totális zűrzavart kelt a védekező japánok között, ezt kihasználva, pedig könnyedén vágunk át a kijelölt útszakaszokon, hogy aztán az amerikai oldalra átállt tudóst hajóra pakolva elhagyjuk a szigetet. Ekkor jön a feketeleves, a mentőakciónk célszemélye által fejlesztett titkos tömegpusztító fegyver ugyanis működésbe lép, az Aurora-projektként futó munkálatok tervei és bizonyítékai, pedig a robbanás martalékává válnak, ahogy csapatunk és a tudós is.
Ekkor közel fél évszázadot ugorva az időben már a B század egyik tagját alakítva találjuk magunkat és ismét az Aurora áll majd a középpontban. A korábban elveszettnek hitt tervrajzok ugyanis előkerültek, az éppen gőzerővel tomboló amerikai-orosz konfliktus kellős közepén pedig nem lenne helyes, ha a kommunisták kezébe kerülnének az értékes dokumentumok, így a korábban kétes ügyeikről is híres B század tökös legényei, nevezetesen Marlowe, Sweetwater, Haggard és Redford azt a feladatot kapják, akadályozzák meg a tervek ruszki kezekbe kerülését. Csapatunk összesen tizenhárom küldetésen, kopár sivatagokon és poros falvakon, dél-amerikai esőerdőkön és hófödte vidékeken keresztül üldözik a titokzatos fegyver nyomait. A sztori ezúttal is túlságosan patrióta, ami sokak számára akár visszataszító is lehet, de ha a Modern Warfare 2-nél sikerült ezen túltenni magatokat, akkor itt se lesz ezzel gond. Az első rész humoros betétei így is kellően oldják a komor és mélyebb tartalmú történetbetéteket, bár azért a kliséktől hemzsegő fő sodor ezúttal se fog komolyabb meglepetéseket okozni.
A Bad Company 2 a látvány és megvalósítás tekintetében ezúttal sem okoz csalódást. A bombasztikus körítésért a DICE házon belül fejlesztett és sokat pofozott motorja, a Frosbite 1.5 felel, mely gyönyörűen, a legapróbb részletekig kidolgozott karaktereket, animációkat, hangulatos, sajátos atmoszférával rendelkező helyszíneket képes megmozgatni. A sorozat történetében először PC-re is ellátogató második felvonás szélesebb beállítási lehetőségeket kínál, mint konzolos vetélytársai, a makulátlan látványvilágnak azonban ára van. Lehet, hogy néhol recések és kicsit elnagyoltak a textúrák a konzolos verziók esetében, egetverő különbségekről mégse számolhatunk be, így aki nem rendelkezik ütős asztali géppel, de akad otthon egy X360 vagy PS3 masinája, az inkább utóbbiakra vásárolja meg a játékot. Megmaradt és továbbra is a játék névjegyét képzi a teljes rombolás lehetősége, mely az első résszel szemben, ezúttal valóban totális pusztítást takar. A Destruction 2.0-nak nevezett rendszerrel lehetőségünk nyílik minden objektumot elemi részeire lőni vagy robbantani, így gyakorlatilag semmi se nyújthat biztonságos fedezéket. A házak falait bármilyen irányból berobbanthatjuk, a faládák deszkáit egyenként lőhetjük szét, de a falon átlőve is meglepetéseket okozhatunk.
Ezúttal is hatalmas bejárható térképeken kell küldetéseket teljesítenünk, ráadásul a többjátékos mód esetében is az óriási méretű, több négyzetkilométeres térképeken kell csapatunkkal az ellenfél orra alá borsot törnünk. A korlátlan szabadság azonban nem teljesen állja meg a helyét, a játék alapvetően továbbra is a linearitást preferálja, viszont több alternatív útvonalon is eljuthatunk a célhoz vagy célszemélyhez, így akár taktikai előnyt is kovácsolhatunk a térképek méretéből. A barangolás ezúttal is járművekkel történik, a felhozatal pedig ezúttal is egy raklapnyi vasszörnyből áll. Vezethetünk tankokat, helikoptereket, de akár egy humvee, ATV és motorcsónak volánja mögé is bepattanhatunk.
A szóló mód közel 8-9 órányi játékélményt kínál, bár az egyes pályákon elhelyezett fegyverek felkutatásával akár ki is tolható ez a játékidő. Ezen kívül mellékküldetések is tarkítják a fő cselekményszálat, olykor aknák hatástalanításával ütjük el az időt, máskor meg mesterlövész puskát ragadva kell levadásznunk egy katonai bázis őreit, ráadásul úgy, hogy az ég dörgése elnyomja lövéseink hangját. A Bad Company 2 fő erőssége ezúttal is a sorozatra jellemző, mindhárom platformot érintő többjátékos mód lesz. A multiplayer módban összesen négy játékmódban próbálkozhatunk: Rush, a Conquest, a Squad Rush, illetve a Squad Deathmatch. A Rush-t a bétából már ismerhetitek, itt az ellenfél bázisát kell elfoglalni, vagy a sajátunkat kell megvédeni, a Conquestben pedig zászlóelfoglalással kell a térkép főbb pontjain átvenni az irányítást. A Squad Rush az első említett játékmód módosított vállfaja, ahol mindkét fél támadhat, míg az utolsó módban a legtöbb fraget gyűjtő csapat nyeri a mérkőzést. Szerkesztőségünk a PS3-as bétát tesztelte, így ennek a módnak a további részleteit most mellőzném.
A Battlefield: Bad Company 2 története egy igazi kliséhalmaz, hiányoznak belőle az igazi cliffhangerek, de a játék hangulata és atmoszférája, a karakterek állandó poénjai azonnal beszippantják az embert, így a rövidke szóló mód ellenére se akarjuk letenni a játékot, melynek többjátékos módja további napokra, hetekre vagy akár hónapokra nyújthat tartós szórakozást az erre fogékonyaknak, így szavatosságát tekintve jól vizsgázott a folytatás, mely a szebb, nagyobb, még több elvet követve abszolút megéri az érte kiadott pénzt.
Értékelés: 9/10
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!