A nagyközönség csak hétfőtől eshet neki a május végén debütáló Blur többjátékos bétájának, mi azonban azon szerencsések közé tartozunk, akik már a hét eleje óta nyüstölik a játékot, így eddigi tapasztalatainkról olvashattok egy rövid beszámolót.
Tavaly szeptemberben a BSC Kft. főhadiszállásán tartott Activision tesztnapon egyszer már lehetőségünk volt kipróbálni a Project Gotham Racing részeket jegyző Bizarre Creations új, arcade versenyét, a Blurt, azonban a produkció lényegi elemét, az online funkciókat és közösségi lehetőségeket tartalmazó multiplayer módot csak a héten elrajtolt zárt bétában tudtuk megtekinteni – a publikus rajt hétfőn lesz. Szerkesztőségünk nem is tétlenkedett, azonnal volán mögé pattantunk, hogy a tesztkörök habzsolása során szerzett tapasztalatinkról, egy rövid beszámoló formájában tudjunk összefogó képet festeni a május 28-án debütáló játékról.
A Blur alapsémája leginkább a Mario Kart alapkoncepciójához hasonlítható, ugyanis itt is az ellenfelek szívatása lesz a cél, amiket a pályákon elhelyezett power-upok segítségével tudunk majd kivitelezni. A legendás előddel szemben azonban itt nem csak az a feladat, hogy elsőként szakítsuk át a célszalagot, versenyzőként ugyanis rajongókat is toboroznunk kell, és ha lehetséges, akkor minél többet. "Fan"-okat úgy tudunk gyűjtögetni, ha a lehető legdurvább és legmocskosabb módon törünk borsot az ellenfelek orra alá. A Blur emellett szakít a Mario Kartból ismert napsütötte, pálmákkal szegélyezett pályákkal, helyette valós nagyvárosokba kalauzol el minket a játék, így Barcelonától egészen Tokióig szinte az összes metropoliszt megjárjuk. A versenyek alatt fiktív járgányok helyett licenszelt vasparipák volánjai mögé pattanhatunk be, úgymint a Toyota Supras, Land Rover Defenders vagy a jó öreg Beetles.
A játék lelkét a különböző, felszedhető, gyakorlatilag minden sarkon felbukkanó power-upok adják. A játék során nyolcféle power-uppal fogunk találkozni, melyek között ott lesz a shock, amit aktiválva lehetőségünk nyílik az előttünk haladó elektronikáját megbénítani, és így leállítani a járgányt. A villám bevetése lényegében három elektromos csapda pályára helyezését takarja. Aztán itt lesz a shunt és a barge, melyek mindegyike lökethullámot keltve vágja neki a falnak az ellenfelek autóit. Előbbi az előttünk haladókat, utóbbi pedig az éppen előzésre készülőket vágja ki a pályáról. Emellett lehetőségünk lesz bevetni olyan klasszikusokat, mint a nitro, vagy a mine, amivel aknákat tudunk elhelyezni a térkép egyes pontjain, de ha a villáskulcs jelű power-upot sikerül felszednünk, akkor négykerekűnk menetközbeni megjavítását is kezdeményezhetjük, a pajzs pedig a támadások ellen nyújt védelmet. Végezetül felszedhetünk hőkövető rakétát és energiafegyvert.
A Blur többjátékos módjában szinteket léphetünk, a teljes játékban majd az 50-es szintig tápolhatjuk fel karakterünket és ezzel kiválasztott autónkat. A bétában csak a 15-ös szintig lehetett karriert építeni, amit a már említett rajongógyűjtéssel tudunk megoldani. A szintlépés jóvoltából folyamatosan nyílnak meg előttünk a jobbnál jobb autók, az új térképek – állítólag 14 helyszín kap helyet a játékban, köztük London, San Francisco, Barcelona és Los Angeles -, valamint a különböző kihívások. A bétában összesen tizennégy kocsi közül válogathatunk, a verdák pedig négy kategóriába lesznek sorolva. Az A kategóriában lesznek a leggyorsabb, legmenőbb sportjárgányok, a B osztályban utcai sportkocsik közül választhatunk, mint például a Lotus Elisé vagy a Ford GT, a C csoportban olyan csodákat találunk majd, mint az Audi TT, a Land Rover LRX, a Shelby GT és a BMW M3, a leggyengébb, D kategóriában pedig az utcai szériaautók – Land Rover Defender, Ford Focus – jutnak szerephez.
A május végén érkező teljes játék többjátékos módja rengeteg játékmódot kínál majd a versenyezni vágyóknak, de már a béta során se szenvedtünk hiányt. A Bizzare csapata elérhetővé tette a skirmish módot, ahol 2-10 játékos eshet egyszerre egymásnak, de kipróbálható volt a powered-up racing mód is, ami szabályait tekintve nem különbözik a hagyományos, skirmish módtól, csak a létszám ugrik meg picit, 4-20 játékosra, valamint több felszedhető power-upot szórnak szét a helyszíneken. A roncsderbiket kedvelők a motor mash-ben lelik majd örömüket, a játék ezen módjában ugyanis a kocsik összetöréséért járnak a pontok, míg a supercar racing móduszban az A kategóriás autókkal lehet kerék-kerék elleni összecsapásokat vívni. A teljes játék palettája tovább színesedik majd a world tour, one on one, hardcore racing és community events opciókkal. A Blur ezen kívül kap egy úgynevezett mod shopot, ahol megszerzett rajongók ellenében vásárolhatunk új kiegészítőket az autónkra, illetve fejleszthetjük annak már meglévő alkatrészeit. A dolog érdekessége, hogy itt annak megfelelően lehet tuningolni a kocsinkat, hogy milyen stílusban – védekező, támadó – játsszuk a játékot.
A Blur már a tavalyi próbakör alkalmával is meggyőzött minket, és már akkor felvéstük listánkra, a mostani multiplayer béta azonban egyértelművé tette, a szintén arcade kategóriában rajthoz álló Split/Secondnak fel kell kötnie a gatyáját. A Blur erőssége az online lehetőségekben rejtőzik, a játék köré épített körítés ezúttal teljesen mellékes, és bár akadnak hiányosságok még a megvalósításban, a látványos effektek, az arcade játékhoz képest meglepően "realisztikus" fizika abszolút favorittá teheti a Project Gotham Racing fejlesztőinek játékát. A Blur május 28-án fog megjelenni, PC-re, X360-ra és PlayStation 3-ra.
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!