Oldal kiválasztása

Blur – Multiplayer bétateszt

Blur – Multiplayer bétateszt
15 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A nagyközönség csak hétfőtől eshet neki a május végén debütáló Blur többjátékos bétájának, mi azonban azon szerencsések közé tartozunk, akik már a hét eleje óta nyüstölik a játékot, így eddigi tapasztalatainkról olvashattok egy rövid beszámolót.

Tavaly szeptemberben a BSC Kft. főhadiszállásán tartott Activision tesztnapon egyszer már lehetőségünk volt kipróbálni a Project Gotham Racing részeket jegyző Bizarre Creations új, arcade versenyét, a Blurt, azonban a produkció lényegi elemét, az online funkciókat és közösségi lehetőségeket tartalmazó multiplayer módot csak a héten elrajtolt zárt bétában tudtuk megtekinteni – a publikus rajt hétfőn lesz. Szerkesztőségünk nem is tétlenkedett, azonnal volán mögé pattantunk, hogy a tesztkörök habzsolása során szerzett tapasztalatinkról, egy rövid beszámoló formájában tudjunk összefogó képet festeni a május 28-án debütáló játékról.

 

A Blur alapsémája leginkább a Mario Kart alapkoncepciójához hasonlítható, ugyanis itt is az ellenfelek szívatása lesz a cél, amiket a pályákon elhelyezett power-upok segítségével tudunk majd kivitelezni. A legendás előddel szemben azonban itt nem csak az a feladat, hogy elsőként szakítsuk át a célszalagot, versenyzőként ugyanis rajongókat is toboroznunk kell, és ha lehetséges, akkor minél többet. "Fan"-okat úgy tudunk gyűjtögetni, ha a lehető legdurvább és legmocskosabb módon törünk borsot az ellenfelek orra alá. A Blur emellett szakít a Mario Kartból ismert napsütötte, pálmákkal szegélyezett pályákkal, helyette valós nagyvárosokba kalauzol el minket a játék, így Barcelonától egészen Tokióig szinte az összes metropoliszt megjárjuk. A versenyek alatt fiktív járgányok helyett licenszelt vasparipák volánjai mögé pattanhatunk be, úgymint a Toyota Supras, Land Rover Defenders vagy a jó öreg Beetles.

 

A játék lelkét a különböző, felszedhető, gyakorlatilag minden sarkon felbukkanó power-upok adják. A játék során nyolcféle power-uppal fogunk találkozni, melyek között ott lesz a shock, amit aktiválva lehetőségünk nyílik az előttünk haladó elektronikáját megbénítani, és így leállítani a járgányt. A villám bevetése lényegében három elektromos csapda pályára helyezését takarja. Aztán itt lesz a shunt és a barge, melyek mindegyike lökethullámot keltve vágja neki a falnak az ellenfelek autóit. Előbbi az előttünk haladókat, utóbbi pedig az éppen előzésre készülőket vágja ki a pályáról. Emellett lehetőségünk lesz bevetni olyan klasszikusokat, mint a nitro, vagy a mine, amivel aknákat tudunk elhelyezni a térkép egyes pontjain, de ha a villáskulcs jelű power-upot sikerül felszednünk, akkor négykerekűnk menetközbeni megjavítását is kezdeményezhetjük, a pajzs pedig a támadások ellen nyújt védelmet. Végezetül felszedhetünk hőkövető rakétát és energiafegyvert.

 

A Blur többjátékos módjában szinteket léphetünk, a teljes játékban majd az 50-es szintig tápolhatjuk fel karakterünket és ezzel kiválasztott autónkat. A bétában csak a 15-ös szintig lehetett karriert építeni, amit a már említett rajongógyűjtéssel tudunk megoldani. A szintlépés jóvoltából folyamatosan nyílnak meg előttünk a jobbnál jobb autók, az új térképek – állítólag 14 helyszín kap helyet a játékban, köztük London, San Francisco, Barcelona és Los Angeles -, valamint a különböző kihívások. A bétában összesen tizennégy kocsi közül válogathatunk, a verdák pedig négy kategóriába lesznek sorolva. Az A kategóriában lesznek a leggyorsabb, legmenőbb sportjárgányok, a B osztályban utcai sportkocsik közül választhatunk, mint például a Lotus Elisé vagy a Ford GT, a C csoportban olyan csodákat találunk majd, mint az Audi TT, a Land Rover LRX, a Shelby GT és a BMW M3, a leggyengébb, D kategóriában pedig az utcai szériaautók – Land Rover Defender, Ford Focus – jutnak szerephez.

 

A május végén érkező teljes játék többjátékos módja rengeteg játékmódot kínál majd a versenyezni vágyóknak, de már a béta során se szenvedtünk hiányt. A Bizzare csapata elérhetővé tette a skirmish módot, ahol 2-10 játékos eshet egyszerre egymásnak, de kipróbálható volt a powered-up racing mód is, ami szabályait tekintve nem különbözik a hagyományos, skirmish módtól, csak a létszám ugrik meg picit, 4-20 játékosra, valamint több felszedhető power-upot szórnak szét a helyszíneken. A roncsderbiket kedvelők a motor mash-ben lelik majd örömüket, a játék ezen módjában ugyanis a kocsik összetöréséért járnak a pontok, míg a supercar racing móduszban az A kategóriás autókkal lehet kerék-kerék elleni összecsapásokat vívni. A teljes játék palettája tovább színesedik majd a world tour, one on one, hardcore racing és community events opciókkal. A Blur ezen kívül kap egy úgynevezett mod shopot, ahol megszerzett rajongók ellenében vásárolhatunk új kiegészítőket az autónkra, illetve fejleszthetjük annak már meglévő alkatrészeit. A dolog érdekessége, hogy itt annak megfelelően lehet tuningolni a kocsinkat, hogy milyen stílusban – védekező, támadó – játsszuk a játékot.

 

A Blur már a tavalyi próbakör alkalmával is meggyőzött minket, és már akkor felvéstük listánkra, a mostani multiplayer béta azonban egyértelművé tette, a szintén arcade kategóriában rajthoz álló Split/Secondnak fel kell kötnie a gatyáját. A Blur erőssége az online lehetőségekben rejtőzik, a játék köré épített körítés ezúttal teljesen mellékes, és bár akadnak hiányosságok még a megvalósításban, a látványos effektek, az arcade játékhoz képest meglepően "realisztikus" fizika abszolút favorittá teheti a Project Gotham Racing fejlesztőinek játékát. A Blur május 28-án fog megjelenni, PC-re, X360-ra és PlayStation 3-ra.

Translate »