15 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A viszonylag nagy csendben lezajlott tavalyi GAMESCom-on mutatkozott be a Fable sorozat harmadik epizódja, mely három új alappillére mellett az előző részek jól bevált elemeivel vegyülve próbál majd a játékosok kegyeibe férkőzni.

A Fable második része kapcsán Molyneux ismét nem tudta visszafogni magát, rengeteg be nem váltott ígérettel lettünk gazdagabbak, viszont azt mindenképpen muszáj megemlíteni, hogy a Lionhead innovatív zsenije, a Microsoft  Game Studios Europe kreatív igazgatója egy nagyon élvezetes, tartalmas produkciót hozott ki a második részből. A több mint hárommilliós eladási eredmény is igazolta Molyneux-t, így egyértelmű volt, hogy a két részt megélt sorozat trilógiává bővül, azt viszont kevesen hitték volna, hogy drasztikus változtatások tömegét eszközli a Lionhead. Pedig így történt, a készítők megtartottak pár klasszikus elemet – visszatér segítőnk, a kutyus,  vagy az elejtett "morzsák" követése -, de az óhatatlanul kötelező újdonságok annyira újszerűre sikeredtek, hogy akár a sorozat legjobb epizódjává léptethetik elő a harmadik felvonást.

 

A Fable 3 története hatvan évvel a második rész után játszódik, ugorva az időben Albion is komoly fejlődésen ment keresztül, hisz beköszöntött az ipari forradalom kora, ami imádott vidékünk látképét is megváltoztatta. A pöfékelő gyárkémények "ködbe" burkolták Bowerstone-t, a gépesített nagyvárosokban soha nem látott szegénység ütötte fel a fejét. A tőkés nagykutyák gyermekmunkával próbálják meg profitjukat maximalizálni, a koldusok pedig a legmocskosabb kerületekben kéregetve próbálnak meg életben maradni. Ebbe a sajátos, kissé grimm hangulatú, viktoriánus korabeli Angliába csöppenve kell majd boldogulnunk, még pedig a második rész hősének gyermekeként. Mindez azt jelenti, ha Xbox-odon még megvannak a Fable 2 mentéseid, akkor a játék első felét ezek újrahasznosítása jelentősen befolyásolni fogja, hiszen ott hozott döntéseinknek a jövőben is súlya van. Hogy ez pontosan milyen formában valósul meg, nem tudni, de érdemes a Mass Effect 2 példáját alapul venni. Ifjú titánként feladatunk nem más lesz, mint az éppen hatalmon lévő zsarnok, elnyomó uralkodó hatalmának megdöntése, újdonsült királyként pedig egy szebb jövő felé vezető út kikövezése.

 

A játék első fele tehát komoly politikai csatározások színtere lesz, ahol döntéseinknek komoly, az egész birodalmat érintő súlya és következménye lesz, hisz magunk dönthetjük el, hogy zsarnokként vagy bőkezű, Mátyást idéző királyként vonulunk-e be Albion történelemkönyveibe. Hűséges követőeket kell toboroznunk, gazdasági kérdésekben kell döntenünk, és olykor nagyon nehéz, de szükséges lépéseket kell megtennünk. Az ellenszegülőket börtönbe vethetjük, a hűséges követőket pedig jutalomban részesíthetjük, de akár drasztikusabb módszerekhez is nyúlhatunk, mint például a kivégzés. Mi dönthetjük el, mely régiókat támogatjuk, melyek szenvednek majd hiányt adományokban és támogatottságban, illetve a diplomácia is fontos szerephez jut. Albion ugyanis mindössze egy kisebb kontinens, az őt körülölelő szomszédokkal így érdemes mindenképpen jó viszonyt ápolni. Természetesen mindenkinek a kedvében járni képtelenség, így a játék egyik legmelósabb pillérével kell majd megbirkóznunk, hiszen a cél nem más, mint a trón megtartása, ez pedig közel sem olyan egyszerű feladat. Például hűséges követőkre tehetünk szert, ha a környéken pöfékelő, mérgező füstöt eregető, öregecske gyárat porig romboljuk, így az ott lakók biztos támogatóink sorát fogják gyarapítani. A politikai szerepkör mellett a jogorvoslásban is szerepet játszunk, Albion bírájaként ugyanis emberek élete felett hozhatunk döntéseket. Kétes esetekben kihallgathatjuk a szemtanúkat, utána járhatunk, valóban jogos-e a vád, így biztosan helyes ítéletet hirdethetünk, de ha lusták vagyunk oknyomozni, akár azonnal halálbüntetéssel is sújthatjuk a vádlottat.

 

A harmadik részben is hangsúlyos szerep jut az érzelmeknek, ráadásul a Lionhead a fizikai érintkezéssel kiegészítve próbálja meg ennek fontosságát tolmácsolni. Uralkodóként célszerű szerető családapa szerepében tetszelegni, gyönyörű feleségünkhöz hűségesnek lenni, ugyanis ez rengeteg javít a megítélésünkön. A testiség tehát a szexuális életünkben is megnyilvánul, de például az utcán sétálgatva a lakók bármelyikével kezet foghatunk, későbbi találkozáskor akár meg is ölelhetjük ismerőseinket. Molyneux ezt az új elemet korábban a következő példával szemléltette: Bowerstone városában elveszett gyermekünk nyomait kutatva próbáljuk megtalálni a gyerkőcöt, akit egy mocskos, sötét, szűk sikátorban találunk meg. Az összekuporodott kislány zokog, mi pedig csak úgy tudjuk megvigasztalni, ha átöleljük, majd a magasba emelve játékosan dobáljuk és gügyögünk neki. Persze ennek az ellentéte is igaz, a koldusokat az utcáról berángatva, jól működő gyárainkban kényszeríthetjük őket rabszolgamunkára.

 

A politikai vonal mellett természetesen megmaradt a játék jól ismert harcrendszere is, aminek modernizált verzióját olyan gyöngyszemek inspirálták, mint a Ninja Gaiden vagy a God of War III. Természetesen az a fajta brutalitás, ami ezekre a címekre jellemző, itt nem fog felszínre törni, de azért itt is gyakorolhatjuk ártatlan civilek és rossz fiúk gyilkolását. Tetteink fegyverünk különböző színben pompázó "aurájában" fognak testet ölteni, ráadásul minél több ideig használjuk kedvencünket, annál méretesebbre hizlalhatjuk azt. Megmaradt a mágia és a távolsági fegyverek használata is, viszont a morális döntések itt is fajsúlyos szerepet töltenek be. A megsebzett és magatehetetlen harcosokat akár ki is végezhetjük, de második esélyt is biztosíthatunk számukra, hátha a javulás rögös útjára lépnek.

 

A Fable 3 ezúttal is megengedi, hogy saját ízlésünknek megfelelően öltöztessük fel hősünket, a játék Natal támogatást kap, bár ennek részletei egyelőre még nem ismertek, és a HUD is csupaszított formában tér vissza, azaz mindenféle felesleges életerő csíkot és más egyebet száműztek a képernyőről. A játékban rendelkezésünkre áll majd egy hatalmas világtérkép is, amivel egy 2D-s megvalósításban követhetjük nyomon a 3D-s mesevilág történéseit. A térképet szemlélve könnyedén ki-be zoomolhatunk, például megtekinthetjük, hogy távollétünkben éppen mit csinál az asszony otthon, sőt, akár interakcióba is léphetünk vele. Taktikai szempontból is rengeteg lehetőséget kínál ez az új rendszer, hiszen birodalmunkat érő fenyegetések helyszínére sokkal könnyebben küldhetünk csapatokat.

 

Peter Molyneux legújabb elképzelései ismét egy pazar játék képét festik, az előzetesben felsoroltak pedig már valóban létező, működő dolgok, így a korábbi ígérgetések után a tettek mezejére is rálépett a dizájner, így a Fable 3 minden tekintetben egy kiforrott, izgalmas és érdekes produkciónak ígérkezik. A Fable harmadik része kizárólag X360-ra fog megjelenni, valamikor idén ősszel.

Legfrissebb bejegyzések

FORWARD: Escape the Fold – Játékteszt

Indie kártya-alapú dungeon crawler.

2024-11-07

Vlad Circus: Descend Into Madness – Játékteszt

Amikor nem nevet már a bohóc sem...

2024-11-06

Ország Játéka 2024: igazi játékbirodalom költözik az Elevenparkba

Tizenegyedik alkalommal rendezi meg a JátékNet az Ország Játéka versenyt, amelyre idén 65 játékot neveztek…

2024-11-02

MAX – 2024. novemberi ajánló

Novemberben jönnek a rosszfiúk (Bad Boys-filmek), lesznek Nicholas Cage- és Dustin Hoffman-válogatások, továbbá érkezik az…

2024-11-02

Star Trek játékmód a World of Warshipsben

A legendás Star Trek franchise három új, nem mindennapi hadművelettel tér vissza, új hajókat, parancsnokokat…

2024-11-02

Flowstone Saga – Játékteszt

JRPG puzzle alapú csatákkal.

2024-11-01