Select Page

Superstars V8: Next Challenge – Játékteszt

Superstars V8: Next Challenge – Játékteszt
15 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Milestone és a Black Bean Games durván nyolc hónappal ezelőtt mutatta be az olasz túraautó bajnokság licenszét használó Superstars V8 Racinget, ami most egy „folytatással” rukkolt elő. Teszteltük a Superstars V8: Next Challenge-et.

A Superstar V8 nyolc hónappal ezelőtt egy olyan stílus tortájából próbált meg szeletet hasítani magának, amit olyan sikersorozatok uralnak, mint a Forza Motorsport, vagy a Gran Turismo, esetleg az ismét biztató jeleket mutató Need for Speed, így a Milestone és a Black Bean Games azon vállalkozása, hogy egy, a hétköznapi ember számára teljesen ismeretlen, először 2004-ben elindított túraautó bajnokság jogait felhasználva készítsen játékot, kicsit merésznek tűnt. Az eredményt már ismerjük, a Superstar V8 csúfosan elbukott, ami alapvetően a borzalmas kivitelezésnek, és az International Supercars Series, vagyis hazai nevén a Campionato Italiano Superstars behatárolt lehetőségeinek köszönhető. Az új WRC játékot is fejlesztő páros azonban nem adta fel, nemrég egy új epizóddal rukkoltak elő, melyben az előd hibáit kijavítva igyekeztek helyrehozni az olasz licencen ejtett csorbát.

 

A bevezetőben említettem a sorozatból fakadó korlátokat, amik sajnos mind a járműparkot és a pályakínálatot érintik. A 2004-ben elrajtolt széria először 2007-ben merészkedett ki más európai aszfaltcsíkokra, a fő csapásirány azonban ezúttal Olaszország legismertebb pályái. A játékban az ismertebb bajnokságokból ismert Mugello vagy Monza mellett Portimao, Magione és Adria aszfaltjára is ki kell gördülnünk, ami az első körök alkalmával valóban kellemes szórakozás lehet, hiszen nem mindenki ismeri ezen pályák vonalvezetését. A Superstars V8: Next Challenge-ben összesen tizennégy pályára gurulhatunk ki, ami a konkurencia által felvonultatott mennyiséget ismerve még mindig kevés. A versenysorozatban a terelgethető márkák közül végre mindenki felsorakozott a játék mögé, így a tavalyi BMW, az Audi és a Jaguar hármas után a Mercedes, a Chevrolet, a Chrysler és a Cadillac négyese közül is válogathatunk. Természetesen továbbra is a sorozatban szereplő járműtípusok találhatók csak meg a játékban, amit ezúttal is az Audi RS4 és a BMW M3 és M5 ural.

 

A játékmódok terén nem történt komolyabb változtatás, továbbra is választhatunk gyorsverseny, időverseny, versenyhétvége és a bajnokság közül. Ez a fajta tartalmatlanság párosul a szegényes pálya- és járműfelhozatallal, így a Superstar V8: Next Challange legnagyobb hibája pont itt domborodik ki. Ugyan kaptunk egy tizenhat főt egyszerre megmozgató többjátékos módot, a szerverek konganak az ürességtől, így egy hétvége alatt kipörgethető játékról van szó, ami kötött elemei miatt még újrajátszhatósági faktorral se bír. A játék szimulátorosabb irányba eltolódása örvendetes, nagyon örültünk neki, hogy végre "komoly" beállítási lehetőségeket kap a játékos. Ki-be lehet kapcsolgatni a TCS-t, az ABS-t és az ESC-t, játszhatunk a felfüggesztésekkel, módosíthatjuk a szélterelőket. Találunk előre beállított lehetőségeket is, így ha nem akarsz a finomhangolással órákat eltölteni, akkor hét különböző lehetőség közü válogathatsz. A vezetési élmény is finomodott, bár mindig arcade-os, azért díjazzuk, hogy próbálkozott szimulátorosabb irányba eltolni a sorozatot a Milestone.

 

A látvány és az MI is módosult, előbbi valóban sokat fejlődött, utóbbi azonban továbbra is idegesítő, az ellenfelek ezúttal is gátlástalanul löknek ki minket, ráadásul sínen vezetve közlekednek. Az új Superstar V8 kapott törésmodellt, a járgányok végre horpadnak, az elemek törnek, bár azért valós szimulációt ne várjatok. Az autók kidolgozottsága kicsit részletesebb lett, mint elődjében, dinamikus időjárást is kaptunk, ami kissé fapados kivitelezést kapott, azért piros pont jár érte, mert nem hittük, hogy ilyennel is találkozni fogunk.

 

A Superstars V8: Next Challenge sokat javult elődjéhez képest, ezúttal ugyanis korrekt grafikát és korrekt vezetési modellt kapott a játék, tartalmilag azonban továbbra is soványka, amit a Milestone produktuma nyújtani képes, ebből a licenszből pedig nehéz lesz bármi komolyabb produkálni. A játék ügyesen lavírozik az arcade és szimulátor stílus között, így ha szeretted a TOCA-t és a SimBim-et és épp akad fölös, költenivaló pénzed, akkor nyugodt szívvel ajánljuk, de túl sokat azért ne várjatok tőle.

 

Értékelés: 5/10

Translate »