15 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A 2007-ben megjelent Kane & Lynch: Dead Men közelről sem aratott osztatlan sikert. Volt pár kellemetlen technikai hiányossága, és még egy tisztes kis botrányt is sikerült vele kirobbantani, de az eladások láttán mégis érdemesnek látták elkészíteni a folytatást az IO emberei.

Annak idején az a bizonyos botrány a bundázott kritikák kapcsán robbant ki, és páran szépen bele is buktak. A játék ugyan nem volt annyira jó, mint azt egyesek állították – a grafika nem volt a legszebb, az irányítással is akadtak problémák, a fedezékrendszer pedig egyenesen borzasztó volt –, az érdekes történet, az egyedi anti-hősökkel a középpontban és nem utolsó sorban az intenzív akció mégis meggyőzött 1,7 millió embert, hogy érdemes megvenni a játékot, ők pedig a készítőket, hogy talán nem lenne rossz ötlet egy folytatást készíteni. Ez lesz a Kane & Lynch 2 Dog Days, s az IO Interactive munkatársai állítják, tanultak korábbi hibáikból, és ezúttal tényleg egy olyan programmal rukkolnak majd elő, amilyet a játékosok várnak.
A történettel kapcsolatban egyelőre még igencsak zárkózottak a készítők, de annyi biztos, hogy évekkel járunk az első rész eseményei után, és ezúttal a páros pszichopata tagja, Lynch lesz a központi karakter. A Dead Menben történtek után Lynch Sanghajban telepedett le, ahol piti alkalmi balhékból tartja el magát. Van egy koszos kis lakása és együtt él egy nővel, akiről egyelőre csak annyit tudunk, hogy a neve Xiu, és bármilyen hihetetlen Lynch ragaszkodik hozzá, így akár még komolyabb bonyodalmak forrásává is válhat a történetben, de ez puszta találgatás. A kiindulópontunk az, hogy Lynch felkeresi Kane-t, hogy segítsen neki egy utolsó nagy buliban, aki abban a reményben segít neki, hogy a haszonból majd támogathatja lányát. Lynch természetesen továbbra sem teljesen beszámítató, így a tuti biztos terv már az első percekben borul, s a történet keretéül szolgáló 48 órában sorozatos vérfürdőkön keresztül kell kimásznunk a slamasztikából.
A legnagyobb újításként a vizuális megvalósítást emlegetik a készítők. Míg az átlagos játékok a tűéles, már-már fotorealisztikus megvalósításra törekszenek, addig a Kane & Lynch Dog Days szándékosan egy rossz videó hatását igyekszik kelteni. Az elképzelés az, hogy a Cloverfield című filmben látottakhoz hasonlóan a játékos úgy érezze tényleg az események sűrűjében van, mintha egy dokumentumfilmes a két főszereplő minden lépését követte volna. A rossz felvétel érzetét nem pusztán egy plusz szűrő alkalmazásával oldják majd meg, mint láttuk azt pl. a Manhunt esetében, hanem egy teljesen új, saját megoldást dolgoztak ki, ami lényegében arra törekszik, hogy olyan érzésünk legyen, mintha a YouTube-on néznénk egy gyengébb kamerával készített amatőr filmet. Az akciók közben a kamera ugrál és rázkódik, ha találatot kapunk, a kép pixelessé válik, és hogy a hatás teljes legyen, pályatöltéseknél olyan képet kapunk, mintha a netes videó éppen pufferelne. Mindez így leírva nem hangzik a világ legjobb ötletének, de a készítők állítják, játék közben ez a megoldás nagyon jól működik, ráadásul a lehető legnagyobb realizmus jegyében a zenei aláfestést teljesen elhagyták, így csak a környezetünk hangjait hallhatjuk majd.
A játékmenet lényegi részét továbbra is a tűzharcok jelentik majd, hiszen bőven lesz dolgunk a sanghaji bűnözőkkel és bűnüldözőkkel egyaránt, így nem meglepő, hogy ennek fejlesztésére fektették a legnagyobb hangsúlyt az IO emberei. Ugyanakkor sok konkrétummal sajnos nem szolgálhatunk azzal kapcsolatban, hogy ez mennyire vált be. Állítólag végre rendesen használható fedezékrendszert kapunk majd, amiben komoly jelentősége lesz annak is, mit választunk éppen menedékként, ugyanis a gyengébb falak pillanatok alatt szétforgácsolódnak a rájuk zúduló golyózápor alatt, ilyenkor pedig tanácsos új fedezéket keresni, mivel szabad terepen nem sok esélyünk lesz. Újítás továbbá, hogy súlyos találat esetén nem halálozunk el azonnal, hanem életbe lép az úgynevezett „Down, but not out” (szabad fordításban ’padlót fogott, de még él’) rendszer, aminek lényege, hogy megpróbálhatunk biztonságos helyre kúszni, illetve a földről szórhatjuk az ólmot ellenfeleinkre, míg társunk odaér és összefoltoz minket. Már az első részben is akadtak gondjaink Lynch enyhén szólva labilis állapotából, és ez most sem lesz másként, csakhogy a perspektívaváltás miatt ezúttal nem pusztán őrült társunk után kell takarítanunk, hanem előttünk nem lesz mindig világos ki kivel van, illetve mi valódi és mi nem.
Az egyszemélyes mód mellett lehetőségünk lesz egy barátunkkal végigküzdeni a játékot akár online, akár osztott képernyős formában. A többjátékos támogatottságról beszélve a készítők elmondták, hogy az első részben nagy sikert aratott „Fragile Alliance” (’Törékeny Szövetség) névre keresztelt mód is visszatér majd, egy kicsit csiszolt formában. A dolog lényegében egy rabló-pandúr játék, melyben a játékosok egy csapatban bankot rabolnak, és céljuk a menekülés, de hogy ne legyen annyira egyszerű a dolog, a rablók egymást is kiiktathatják, hogy ezzel nagyobb hasznot szerezzenek, ha élve kijutnak, ugyanakkor az elárult rablók rendőrökként feléledhetnek, hogy elkapják a rablókat, tehát minél több társat árul el az ember, a haszon annál nagyobb, de ezzel arányosan nő a kockázat is.
A dán csapat az első részben rengeteg fejlesztésre szoruló részt és pár komolyabb hibát is hagyott, de állításuk szerint meghallgattak és elolvastak minden őket ért kritikát, és ezek szellemében álltak neki a folytatásnak. Az eddig elmondottak alapján egy vérbeli akcióorientált TPS-sel lesz dolgunk, mindezt nagyon erős, egyedi és legfőképp komor légkörrel. Ha az eddig elhangzottak igazak, akkor az egyjátékos móddal komoly problémák nem lehetnek, többjátékos téren pedig az előd is jól teljesített, tehát joggal várhatunk egy igazán jó akciójátékot a Kane & Lynch 2 Dog Days személyében. Az egyetlen komoly buktató az új kamerakezelés lehet, mivel nem mindenki kedveli, ha össze-vissza rángatózik a kép (lásd a Cloverfield mozis tapasztalatait), de tény, hogy komoly potenciállal bír a program. Természetesen igazi véleményt majd csak a megjelenés után mondhatunk.  A Kane & Lynch 2 idén, az év második felében érkezik, PC, PS3 és Xbox 360 platformokra.

Legfrissebb bejegyzések

PlayIT 2024, ősz – Élménybeszámoló

Kint jártunk a megújult PlayIT-en. Felnőtt-gamer beszámoló következik...

2024-11-25

Jövő nyáron jön a Rosszfiúk 2, most viszont itt a szinkronos előzetese

A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…

2024-11-22

Monarchy – Teszt

Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…

2024-11-21

Befutott a Mission Impossible – A végső leszámolás szinkronos előzetese

2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…

2024-11-21

Riven – Játékteszt

Egy régi klasszikus átültetve a modern korba.

2024-11-21

Neva – Teszt

A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…

2024-11-20