Oldal kiválasztása

Sonic & Sega All-Stars Racing – Játékteszt

Sonic & Sega All-Stars Racing – Játékteszt
15 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Shigeru Miyamoto ’90-es évek elején kikísérletezett receptje a mai napig nyugodt szívvel vethető be, a Super Mario Kart összetevői és alapvető stílusjegyei ugyanis még a mai napig megállják a helyüket. Ezúttal a Sonic és a Sega hősei kaptak hasonló játékot.

A Nintendo tucatszámra termelte ki magából sikerjátékait, mégis az egyik legemlékezetesebb ötletük a ’90-es évek elején megjelent Super Mario Kart volt, melyben a kiotóiak legendás figurái, úgymint Mario, Luigi, Bowser, Yoshi, Donkey Kong és a többiek pattantak a go-kartok volánjai mögé, hogy aztán különböző felszedhető power uppok segedelmével törjenek borsot egymás orra alá. A recept több mint két évtized távlatából nézve se kopott meg, a Nintendo remekbe szabott címe azóta rengeteg folytatást élt meg, de emellett minden évben érkeznek ígéretesnek tűnő trónkövetelők, melyek az újdonság varázsa helyett a már ismert alapsémákhoz mernek csak nyúlni. Ezúttal a Sega Superstars Tennist is jegyző Sumo Digital nyúlt a témához, a Sonic & Sega All-Stars Racingben pedig olyan ismert játékok sztárjai bukkannak majd fel, mint a Billy Hatcher and the Giant Egg, a Crazy Taxi, a Samba de Amigo, a Shenmue, a Sonic the Hedgehog, a Super Monkey Ball, a The House of the Dead EX, vagy éppen a Virtua Fighter, míg az X360-as verzióban exkluzív szereplőként Banjo és Kazooie is választható lesz.

 

A demó formájában korábban már kipróbálható Sonic & Sega All-Stars Racing rengeteg játékmódot kínál fel, így a nem csak gyerkőcöknek szóló arcade őrületben gyakorlatilag mindenki megtalálhatja majd számításait. Lehetőségünk van mezei futamokat vívni, de akár egy teljes bajnokság során is megmérettethetjük magunkat, ha pedig a haverokkal szeretnénk kerék-kerék elleni párbajokat lezavarni, akkor osztott képernyős összecsapásokat, online partikat is indíthatunk. Emellett saját szellemautót felvonultató idő elleni játékban, illetve küldetésalapú missziókban is részt vehetünk. A játék teljes pálya- és karakterfelhozatala sajnos nem érhető el alapból, így az egyes játékmódokban teljesített teljesítményünk alapján tudjuk csak aktiválni a komolyabb járgányokat, játszható hősöket és élvezetesebb pályákat. A felhozatal meglepően színes és sokrétű lett, autók, monster truckok és repülők volánjai mögé pattanhatunk be, de akik a kétkerekűeket részesítik előnyben, azok is találnak kedvükre való motorokat majd. A hősök és pályák esetében a kezdeti szegényes palettát a ranglétrán való feljebb jutásunk eredményeként aktiválhatjuk, így a későbbiekben olyan sztárokkal versenyezhetünk, mint Knuckles, B.D. Joe, Ryo Hazuki, Akira Yuki, Chuchu, Opa-Opa vagy Alex Kidd.

 

A hitelesség és a díszes felhozatal szerencsére a játék többi elemére is jellemző, a Sumo Digital munkája az utolsó pixelig hűen követi a Sega- és Sonic játékok képi világát, így a hősök, járgányok mellett a helyszínek sokszínűsége és autentikus ábrázolása is jellemzi a Sonic & Sega All-Stars Racinget, ami így nem csak a stílus, hanem az ismert univerzumok rajongóit is melegséggel tölti majd el. A versenyek többek között nyüzsgő metropoliszokban, buja esőerdőkben, középkori várbástyákban, kaszinóvárosban, tűzhányóban, sivatagban, kísértetkastélyban fognak játszódni.

 

A Sonic & Sega All-Stars Racing legfőbb erőssége egyértelműen a négy főt támogató osztott képernyős játékban, illetve az online partikban leledzik. A játék alapvető hangulata ilyenkor jön át a leginkább, és sokkal nagyobb öröm önti el lelkünket, ha valamelyik haverunkat szívatjuk meg egy felszedett power uppal, mintha mindezt egy gépp által irányított versenyzővel tesszük meg. A felszedhető nyalánkságok listája változatos, a pályákon vannak mindenki számára elérhető, alap cuccok is, de mindegyik hős rendelkezik egy egyedi, felszedhető power uppal is. A listán akad bomba, rakéta, labdaként pattogó boxkesztyű, kalapács, képernyőt megforgató csapda vagy akár turbó.

 

A játék gyakorlatilag minden létező platformra megjelent, a különböző kiadványok között bőven akadnak különbségek: a PC-s verzió például mellőzi az online móka lehetőségét, a konzolos verziók a jövőben pedig folyamatosan érkező DLC-kel fognak kiegészülni, X360-on avatárokkal, Nintendo Wii-n Mii-kkel is volán mögé pattanhatunk. Az alapvető elemek persze nem térnek el, így bármelyik platformra is szerezzük meg a játékot, garantáltan jól fogunk vele szórakozni, és ezen még a látvány nagyon gyenge megvalósítása, a túl harsány színek se tudnak változtatni.

 

Értékelés: 7,5/10

Aktuális fórumtémák

Eseménynaptár

Translate »