Kategóriák: CikkekPC tesztek

The Settlers 7: Paths to a Kingdom – Bétateszt

15 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A UbiSoft jóvoltából megjelenés előtt tesztelhettük a nemrég leleplezett The Settlers 7: Paths to a Kingdom zárt bétatesztjét. Mostani beszámolónkban a pár óra játék alatt szerzett élményeinket gyűjtöttük össze.

A UbiSoft és a Blue Byte közös szerelemgyermeke, a The Settlers sorozat a stratégiai játékok palettájának egyik ékesen csillogó ékköve, legalábbis az 1994-ben megjelent első rész, majd a hihetetlen elsöprő sikert aratott, két évvel később megjelent második részt egyértelműen az RTS játékok hírességek csarnokába szavazza az ember. Azt ezt követő közel tizennégy év azonban közel sem volt annyira dicsőséggel teli, mint azt a fejlesztők és a játékosok várták, a harmadik epizóddal ugyanis komoly mélyrepülésbe kezdett a franchise, ami többszöri próbálkozások és az újabb kiegészítők ellenére se tudott megújulni. Az idén ősszel érkező hetedik résszel a Blue Byte a reformok korszakát szeretné megnyitni, ígéreteik szerint a hetedik felvonással visszatérnek a régi recepthez, és ismét a helyes ösvényt járva fognak hozzányúlni a sorozathoz. A bétateszt sok mindenbe nem engedett betekintést, az azonban már most látszik, az ígéretek nem légből kapottak voltak, a csapat valóban odatette magát.

 

A teszt egy elég érdekes, de sajnos kötelező procedúrával indít, a UbiSoft ugyanis a korábban bejelentett új "másolásvédelmi" rendszerét is most tesztelte először. Ahogy arról korábban, és tegnap az Assassin’s Creed 2 PC-s verziója kapcsán beszámoltunk, a franciák szakítanak a DRM védelemmel, helyette egy folyamatos online jelenlétet megkövetelő megoldást próbálnak meg bevezetni, ami azt jelenti, hogy csak akkor lesz játszható megvásárolt lemezünk, ha aktív kapcsolattal rendelkezünk. A 21. században természetesen ez nem tűnik olyan nagy elvárásnak, a kigondolt séma azonban egyelőre több sebből is vérzik. Az online kapcsolat megléte ugyanis mentéseink, beállításaink és személyes adataink tárolására és ellenőrzésére szolgálna, viszont ha pont játék közben száll el az áram, vagy a szolgáltató mutat be nekünk, akkor a program kétségbeesett csatlakozási próbálkozásain kívül, mást sajnos nem bámulhatunk a kijelzőn. A rendszer pedig egyelőre nem tökéletes, ráadásul a játék elindításakor hosszú percekig csak az üres képernyőt bámuljuk, mert a UbiSoft szerverein keresztül keresi adatainkat a játék.

 

Ami a játék első betöltésekor azonnal feltűnik, hogy a Settlers hetedik része továbbra is hozza azt az aranyos, szerethető hangulatot, ami mindig is jellemezte a sorozatot. A Blue Byte ugyanis kiválóan teremti meg a játék hangulatát, ami nem csak a látványos, szemgyönyörködtető grafikai megvalósításban teljesül ki, hanem az ehhez szükségszerűen párosuló zenei- és hangaláfestésekben is. A Settlers 7 ezúttal a reneszánsz korszakba kalauzol el minket, ami legeginkább az épületek díszítésében nyilvánul meg, de a mesés, aranyos körítés az egész grafika sajátja. Csodálatos, meseszép, dimbes-dombos, patakokkal, hegyekkel, vízesésekkel tarkított vidékeket kell meghódítanunk, egyszóval az elénk táruló látvány hihetetlenül pazar, és ez az aprólékos, gondos kidolgozottság az épületekre, a kis kunyhókra, a különböző mesterségeket felvonultató műhelyekre, és az egységekre is jellemző. A kamera közelítésével bukkannak csak elő az első apró hibák, például egymáson átmenő egységek, de ettől eltekintve öröm ránézni a játékra, ami meseszerű hangulata jóvoltából szó szerint nyugalmat áraszt magából.

 

A játék zárt bétájában lényegében az első három, amolyan betanító küldetésnek nevezhető misszió áll csak rendelkezésünkre, de az így is egyértelműen látszott, hogy a játékmenet alapvetően nem változott. Továbbra is saját birodalmunk alapoktól történő felhúzása, működtetése, terjeszkedése és védelme lesz a feladatunk, viszont ami az előző részek egyik negatívuma volt, az most megváltozott. Ez pedig nem más, mint a kezelőfelület, ami teljesen átláthatóan, mindent egy helyen összefoglalva használható, így a mind a gazdasági, mind a politikai és katonai oldala könnyedén használható a játéknak. A Settlers 7-ben ezúttal is az utak folyamatos építésével juttathatjuk el a telepeseket, a célokhoz akik csak így képesek felhúzni a különböző, a játék kezdetén még csak legalapvetőbb és legszükségesebb épületeket. A kunyhókból például kétféle is akad, az egyik csak egy fővel növeli a lehetséges populáció számát, a másik viszont akár néggyel is, ráadásul az épületek háromféle különböző munkaterülettel bírnak, így akár specializálhatjuk is az ottlakók tevékenységét. Így alakíthatunk ki favágó kunyhókat, pékségeket, halászviskókat, fafeldolgozó üzemeket, pénzverdét, vagy akár az elejtett vadállatokat feldolgozó hentesüzletet. A játékban ugyanis a kitermelt javakat fel is kell dolgozni, hogy aztán a kibányászott ércekből fegyvereket, eszközöket készíthessünk, a népesség számára ételt és italt kell biztosítanunk, és természetesen hadseregünket is fel kell szerelnünk.

 

A birodalom fejlesztése mellett a játékmenet másik szerves részét képzi a háborúzás és a hadsereg menedzselése. Mivel bányászott, vadászott és kivágott javaink egy idő után elfogynak, az üresen kongó bányákat, a kivágott erdőket kénytelenek vagyunk pótolni, vagyis a játék alapból háborúzásra kényszerít minket. A Settlers 7 ezen rendszere némileg leegyszerűsödött, és bár többféle katona áll majd rendelkezésünkre, alapjában véve komoly taktikázást nem igényel majd a csatározás. Hadseregünket sima íjászok, muskétások vagy dárdások alkothatják, a különbség köztük mindössze annyi, hogy mindegyiket más-más ellenfél ellen célszerű majd bevetni, és mindegyik csak adott pontszámot képes levenni az ellenfél egységeitől. Vagyis az kerül előnybe, aki túlerővel rendelkezik.

 

Lehetőségünk lesz a különböző ágazatokat fejleszteni, ezzel pedig gyorsabb kitermelést produkálni vagy hatékonyabb, ütőképesebb hadsereget felhúzni. Ezeket a fejlesztéseket például úgy is elérhetjük, ha birodalmunk küllemére komoly gondot fordítunk. Mivel a reneszánsz korszakot öleli fel a játék, egy szép szobor vagy szökőkút segítségével növelhetjük presztízsünket, amivel extra pontokra tehetünk szert, amiket aztán a már említett fejlesztésekre oszthatunk szét. A fejlesztések másik módja, az egyházi személyek, például papok "gyártása", akik a környező kolostorokat felkutatva, az ottani könyvtárakban található tudást magukba szippantva szerzik meg birodalmunk számára a  szükséges fejlesztésekhez szükséges ismeretet.

 

A The Settlers 7 minden tekintetben jobb epizód benyomását keltette, mint a korábbi részek, a fejlődés- és gazdasági rendszer nagyon összeszedett, könnyen átlátható, kicsit a háborúzós résszel szemben vannak fenntartásaink, de ha egyben nézzük a játékot, akkor a béta alapján kijelenthető, hogy az idén ősszel megjelenő hetedik rész mindenképpen ott lesz a legjobb stratégiák között, a franchise rajongói pedig ismét hosszú órákra belemerülhetnek birodalmuk felhúzásába és fejlesztésébe.

Legfrissebb bejegyzések

A World of Warships: Legends új, ünnepi tartalmai

A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…

2024-12-20

Worshippers of Cthulhu – Korai Hozzáférés betekintő

A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…

2024-12-17

Jön a Wargaming új mech shootere, a Steel Hunters

Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…

2024-12-13

Temporal Purge: Z – Korai Hozzáférés betekintő

A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…

2024-12-13

Dimensionals – Korai Hozzáférés betekintő

A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…

2024-12-12

New Arc Line – Korai Hozzáférés betekintő

Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…

2024-12-11