Antal Nimród legújabb filmje a tengerentúlon már pár hónapja látható, hozzánk csak csütörtökön érkezik, de jobb is, hogy nem kapkodták el a hazai bemutatót…
Antal Nimródról a Kontroll óta tudjuk, hogy tehetséges rendező, Hollywood bevétele azonban még mindig várat magára, és amíg nem vált csapatot, addig valószínűleg ez így is marad, ugyanis a Sony Pictures a tisztességesen összerakott, mérsékelt anyagi sikert, de annál több kritikai elismerést besöprő, egyszer nézhetős Vacancy után se volt képes elengedni Nimród kezét, aki így tobbára se más a stúdiónál, mint egy egyszerű bérmunkás, aki kreativitásának kibontakozása helyett mindössze tisztességes iparosmunkát tud letenni az asztalra. Pedig ezúttal minden adott volt, hiszen A-ligás színészeket dirigálhatott hazánk fia és kezdetben az alapszituáció is többet sejtetett, mint amit végül kaptunk, de fontos megjegyezni, hogy mindez nem a rendező hibája. Amíg megkötött kezekkel, korlátok közé szorítva, a stúdió igényeit szem előtt tartva kell filmet rendeznie Antal Nimródnak, addig az őt jellemző kreatív, emberi érzelmeket és kapcsolatokat hűen ábrázoló látásmódját sajnos nem fogjuk viszontlátni a vásznon, pedig pont ez menthette volna meg a Szállítmányt a csúfos bukástól.
Az alapszituáció és a film kezdeti felütése és úgy durván eső fél órája még élvezhetőre is sikerült, de ezt is csak azért tudja az ember kínos pislantások közepette elviselni, mert tulajdonképpen a nagy balhé felvezetésén, szereplőink bemutatásán kívül szinte semmi se történik. A forgatókönyv hiáyosságai aztán a rablás végrehajtása után kezdenek kibukni, ugyanis nem derül ki számomra, hogy akkor ez most egy ütős akciófilm akar-e lenni, vagy egy Pánikszobát idéző mozi. Antal Nimród is érzi, hogy ez soványka, próbálja is menteni a menthetőt, de az alibi-akciók, a feszültség hiánya és a semmiből előbukkanó érdekes jellemfejlődések inkább kínossá teszik az egészet, pedig ha olyan színészekkel dolgozik együtt az ember, mint Jean Reno, Laurence Fishburne vagy Matt Dilon, akkor vajon a Sony Pictures miért nem érezte úgy, hogy ebből lehet egy ütős A-listás blockbuster? A kérdés sajnos megválaszolatlanul marad, de végül mégis mindenki elégedett lehet, hiszen a producerek keresztül vitték saját akaratukat és kicsit Nimród keze nyoma is érezhető a filmen, ami nem több, mint egy tisztes rutinmunka.
Antal Nimród tehetségét kár vitatni, többször bizonyította, hogy hihetetlen mélységet képes filmjeibe belecsempészni, és csak a stúdiónak köszönhető, hogy a Szállítmány óriási ziccert kihagyva végül képes volt saját magának öngólt rúgni. Nagy kérdés, hogy a Sony mikor lesz végre hajlandó felismerni a magyar rendező tehetségét, és mikor kap végre szabadkezet, hogy ezt be is bizonyíthassa. Érthető, hogy ehhez előbb magabiztosan kell hozni a kötelező rutinmunkákat és csak utána nyyílnak meg a kapuk, és ha innen nézzük, akkor a Szállítmány valamennyire teljesíti is ezt az elvárást, hiszen rendezés szempontjából nem nagyon lehet mibe belekötni, csak ez így nagyon vékonyka. Talán az idén mozikba kerülő új Predator hozza meg a régóta várt áttörést?
Értékelés: 4/10
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!