Ahogy hétvégén ígértük, a Game Informer aktuális számában napvilágot láttak a Halo: Reach első információi és hivatalos képei. Ezekből csemegéztünk!
A magazin közel tíz oldalon át foglalkozik a tavalyi E3-on leleplezett, majd videó formájában a tavalyi VGA-n bemutatkozó, idén ősszel megjelenő, X360 exkluzív, feltehetően Natal támogatással érkező Halo: Reach-ről. Az újságból kiderült, hogy a játék a címben szereplő bolygó utolsó napjainak történetét meséli el, viszont ez egy teljesen új történet, így nem a Halo első epizódjának megjelenése után kiadott regény eseményeit követi majd. Az új rész új főhősöket mutat be, és egy eddig teljesen ismeretlen osztag, a Noble tagjaként fogunk harcolni, akiknek azaz érdekessége, hogy kizárólag a legújabb fejlesztésű, harmadik generációs Spartanok alkotják. A generációs ugrás azonban nem jelent technikai fejlődést, így Spartanunk szinte semmiben nem fog különbözni a második generációs Master Chieftől. A leglényegesebb különbség mindössze annyi, hogy olcsóbb a harmadik generációsokat előállítása, így reménytelennek tűnő ütközetekbe előszeretettel őket küldik. A csapatot összesen hatan alkotják, mindenki teljesen egyedi személyiség lesz, mindenkinek megvan a saját háttértörténete – az egyik például magyar vonatkozású, ugyanis pálházai születésű az illető. A tagok a következők: Carter-259, a gárda vezetője, Kat-320, a csapat egyetlen hölgy tagja, másodparancsnok, Jorge-052, a nehéz fegyverek szakértője, az egyetlen második generációs Spartan, Jun-266, a mesterlövész és Emile-239, aki a lopakodásban van otthon. Mi a Noble hatos számú Spartanját alakítjuk, aki a csapatba teljese újoncként kerül be, ugyanis egy korábbi veszteséget pótol velünk a vezetőség.
A fejlesztők ígérete szerint minden eddiginél nagyobb csatákra és összecsapásokra kell számítanunk. A korábbi epizódokban maximum 20 ellenféllel küzdhetünk, a Halo: Reach-ben ez a szám a duplájára ugrott, így közel negyven ellenféllel is farkasszemet nézhetünk, ráadásul ezzel egy időben akár 20 járművet is képes lesz megmozgatni a játék motorja. A Bungie ezzel az invázió alatt álló bolygó érzését szeretné maradéktalanul visszaadni, ami a fenti adatok tükrében igencsak kivitelezhetőnek tűnik. A cél: folyamatos háború kellős közepén érezzük magunkat. Említésre méltó részlet, hogy maga a bolygó is fontos szerepet játszik majd a játékban, ami a történet kezdetén még egy élő, lélegző planéta képét festi le, a játék végén pedig egy haldokló, porig rombolt világot láthatunk csak. Reach flórája és faunája így minden eddiginél kiemeltebb fontosságú lesz.
Az ellenfeleknél is változásokra számíthatunk. A Bungie igyekszik a Covenantok humoros oldalát háttérbe szorítani, így sokkal kegyetlenebb és brutálisabb kihívások elé nézünk, ráadásul a Reach az első Halo előtt játszódik, így az Elite-ek is visszatérnek. Persze a Noble csapat tagjai se maradnak újdonságok nélkül. Új képesség lesz például a lopakodás, mely alapvetően nem a klasszikus értelembe vett cselekvést jelenti. Lesznek küldetések, amikor a csendes gyilkolást kell előnyben részesíteni, illetve a átulról bevitt közelharci támadások kapnak új animációkat. Egyelőre két új fegyvert leplezett le a Bungie. Az egyik a mesterlövészpuska és a Battle Rifle között helyezkedik el és a Designated Marksman Rifle (DMR) nevet kapta a keresztségben, a másik pedig a Needle Rifle, ami a Covenantok arzenálját ékesíti és a Needler egy fejlesztett verziója. A gránátválaszték viszont csökken – a frag és a plazma marad, a spike és flame azonban nem áll majd rendelkezésünkre.
Végezetül pár szót az életerő kezeléséről. A rendszer a Halo 3: ODST-ben használt megoldást fogja alkalmazni, azaz ha a pajzs lekerül rólunk, akkor az életerőnk folyamatosan csökkeni fog. Páncélunkra természetesen rengeteg extra dolgot pakolatunk majd, ezek többször használhatosak lesznek és a páncél újratöltődésével ismét használatba lehet majd venni őket.
A Halo: Reach 2010 őszén érkezik, kizárólag Xbox 360-ra a Bungie és a Microsoft tolmácsolásában, a magazin képeit pedig a szerződi jogvédelem miatt csak linkelve tehetjük közzé, így az első valamire való képeket itt tudjátok megtekinteni.
Frissítve: 2010.01.14. 18:55:06
És közben megérkezett a Game Informer teljes előzetese, természetesen képekben!
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!