Ahogy hétvégén ígértük, a Game Informer aktuális számában napvilágot láttak a Halo: Reach első információi és hivatalos képei. Ezekből csemegéztünk!
A magazin közel tíz oldalon át foglalkozik a tavalyi E3-on leleplezett, majd videó formájában a tavalyi VGA-n bemutatkozó, idén ősszel megjelenő, X360 exkluzív, feltehetően Natal támogatással érkező Halo: Reach-ről. Az újságból kiderült, hogy a játék a címben szereplő bolygó utolsó napjainak történetét meséli el, viszont ez egy teljesen új történet, így nem a Halo első epizódjának megjelenése után kiadott regény eseményeit követi majd. Az új rész új főhősöket mutat be, és egy eddig teljesen ismeretlen osztag, a Noble tagjaként fogunk harcolni, akiknek azaz érdekessége, hogy kizárólag a legújabb fejlesztésű, harmadik generációs Spartanok alkotják. A generációs ugrás azonban nem jelent technikai fejlődést, így Spartanunk szinte semmiben nem fog különbözni a második generációs Master Chieftől. A leglényegesebb különbség mindössze annyi, hogy olcsóbb a harmadik generációsokat előállítása, így reménytelennek tűnő ütközetekbe előszeretettel őket küldik. A csapatot összesen hatan alkotják, mindenki teljesen egyedi személyiség lesz, mindenkinek megvan a saját háttértörténete – az egyik például magyar vonatkozású, ugyanis pálházai születésű az illető. A tagok a következők: Carter-259, a gárda vezetője, Kat-320, a csapat egyetlen hölgy tagja, másodparancsnok, Jorge-052, a nehéz fegyverek szakértője, az egyetlen második generációs Spartan, Jun-266, a mesterlövész és Emile-239, aki a lopakodásban van otthon. Mi a Noble hatos számú Spartanját alakítjuk, aki a csapatba teljese újoncként kerül be, ugyanis egy korábbi veszteséget pótol velünk a vezetőség.
A fejlesztők ígérete szerint minden eddiginél nagyobb csatákra és összecsapásokra kell számítanunk. A korábbi epizódokban maximum 20 ellenféllel küzdhetünk, a Halo: Reach-ben ez a szám a duplájára ugrott, így közel negyven ellenféllel is farkasszemet nézhetünk, ráadásul ezzel egy időben akár 20 járművet is képes lesz megmozgatni a játék motorja. A Bungie ezzel az invázió alatt álló bolygó érzését szeretné maradéktalanul visszaadni, ami a fenti adatok tükrében igencsak kivitelezhetőnek tűnik. A cél: folyamatos háború kellős közepén érezzük magunkat. Említésre méltó részlet, hogy maga a bolygó is fontos szerepet játszik majd a játékban, ami a történet kezdetén még egy élő, lélegző planéta képét festi le, a játék végén pedig egy haldokló, porig rombolt világot láthatunk csak. Reach flórája és faunája így minden eddiginél kiemeltebb fontosságú lesz.
Az ellenfeleknél is változásokra számíthatunk. A Bungie igyekszik a Covenantok humoros oldalát háttérbe szorítani, így sokkal kegyetlenebb és brutálisabb kihívások elé nézünk, ráadásul a Reach az első Halo előtt játszódik, így az Elite-ek is visszatérnek. Persze a Noble csapat tagjai se maradnak újdonságok nélkül. Új képesség lesz például a lopakodás, mely alapvetően nem a klasszikus értelembe vett cselekvést jelenti. Lesznek küldetések, amikor a csendes gyilkolást kell előnyben részesíteni, illetve a átulról bevitt közelharci támadások kapnak új animációkat. Egyelőre két új fegyvert leplezett le a Bungie. Az egyik a mesterlövészpuska és a Battle Rifle között helyezkedik el és a Designated Marksman Rifle (DMR) nevet kapta a keresztségben, a másik pedig a Needle Rifle, ami a Covenantok arzenálját ékesíti és a Needler egy fejlesztett verziója. A gránátválaszték viszont csökken – a frag és a plazma marad, a spike és flame azonban nem áll majd rendelkezésünkre.
Végezetül pár szót az életerő kezeléséről. A rendszer a Halo 3: ODST-ben használt megoldást fogja alkalmazni, azaz ha a pajzs lekerül rólunk, akkor az életerőnk folyamatosan csökkeni fog. Páncélunkra természetesen rengeteg extra dolgot pakolatunk majd, ezek többször használhatosak lesznek és a páncél újratöltődésével ismét használatba lehet majd venni őket.
A Halo: Reach 2010 őszén érkezik, kizárólag Xbox 360-ra a Bungie és a Microsoft tolmácsolásában, a magazin képeit pedig a szerződi jogvédelem miatt csak linkelve tehetjük közzé, így az első valamire való képeket itt tudjátok megtekinteni.
Frissítve: 2010.01.14. 18:55:06
És közben megérkezett a Game Informer teljes előzetese, természetesen képekben!
A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…
A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…
Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…
A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…
A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…
Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…