Több mint tízezres leépítést szenvedett el a játékipar
A gazdasági válság kirobbanása óta számtalan játékstúdió ajtajára került lakat, ezzel együtt pedig rengeteg dolgozó veszítette el állását az iparban, közel tizenkétezren világszerte, állítja egy friss felmérés.
Recesszió, megszabdalt büdzsék, óriási veszteségek jellemzik több stúdió tavalyi financiális teljesítményét, a gazdasági válság a videojáték ipart sem kímélte. Az M2 Research friss felmérése szerint a 2008-as esztendő második fele óta közel tizenkétezer dolgozó veszítette el munkáját a területen, hajszál pontosan 11,488-an. Az elbocsájtások összesen 95 stúdiótól történtek meg, ezekből pedig a felénél is több, 52 iroda amerikai illetőségű volt. A felmérésből kiderült továbbá, hogy a stúdiók QA (Quality Assurance) szekciójában dolgozók voltak leginkább veszélyben, ugyanis innen kezdődtek legtöbb esetben a személyzeti létszám leépítések. Tavaly olyan nagy profilú csapatok oszlottak fel, mint a Pandemic, a 3DRealms, egyes Midway csapatok, vagy éppen az Ensemble Studios. Azért azt se feledjük, hogy a nagyok romjain egy halom, kisebb stúdió is összeállt, nagyrészt veteránokból, de róluk egyelőre nincsenek pontos számadataink.