Újabb Star Wars játékba botlottunk, mely a Force Unleashed után kicsit komolytalanabb vizekre evez, célközönsége pedig inkább a fiatalabb korosztály, de gyermeki kivitele ellenére talán az idősebbek is örömüket lelhetik majd benne.
A szebb napokat is megélt Star Wars játékok az elmúlt esztendőkben mintha ismét erőre kaptak volna, a tavaly konzolokra megjelent, PC-re pedig hamarosan érkező Force Unleashed kifejezetten felüdülés volt a korábbi összecsapott munkák után, azonban mikor tesztelésre megkaptuk a Star Wars The Clone Wars: Republic Heroes-t kissé szkeptikus voltam, hiszen Krome Studios csapatának platformer-akció hibridje a második évadánál járó, főként a gyerekeknek szóló Klónok háborúja sorozat története közé ékelte be magát, és mivel a mese abszolút a csapnivaló kategóriába sorolandó, nem sok jóra számítottam a játékkal kapcsolatban sem. Hogy végül milyen benyomások értek és mindez mire volt elég a végső pontozásnál, azt a lentebbi sorokban árulom majd el.
A játékmenet alapvetően a platformer elemekre épít, így igazából részben egy ügyességi játékkal van dolgunk, amit egyetlen útvonalon, mozgásunkat követő kamera segítségével tudunk teljesíteni és nyomon követni. A Krome csapata ezt fűszerezte meg egy kis akcióval, amiben lehetőség szerint Jedi lovagként vagy rohamosztagos klónkatonaként vesszük ki a részünket. Általában kapunk magunk mellé társat, így a küldetések teljesítésében mindig lesz valaki a segítségünkre, ráadásul a játék egyik legnagyobb erényének számító kooperatív mód lehetővé teszi, hogy a történetben bárhol és bármikor ki-be ugorjon haverunk vagy az öcsike. Negatívum, hogy ezt a magas labdát nem ütötte le a csapat, igazán komoly kooperatív kihívások nem kerültek a játékba, ami kicsit sablonos sémát követ, és itt domborodik ki igazán, hogy a célközönség becélzásakor kizárólag a kis lurkókra gondoltak a készítők.
A platformer részek sajnos nem lettek tökéletesen kidolgozva, ami főként a fix kameranézetből eredeztethető, ugyanis sok esetben nehezen tudjuk majd érzékelni a terek mélységét, illetve a tárgyak elhelyezkedését se mindig sikerül zökkenőmentesen érzékelni. Bár a játékban nem kell a Tomb Raiderre hajazó hajszálpontos, centiméterre kiszámolt ugrásokat kiviteleznünk, mégis sokszor nehéz kiszámítani ugrásunk végpontját, ami sok esetben esetleg a sziklákról és egyéb platformokról való lezuhanást eredményez. A The Clone Wars: Republic Heroes viszont bénaságunk miatti elhalálozáskor nem bünteti a játékost, csak pontlevonást kapunk, így igazából nem akkora tragédia, ha sokszori próbálkozásra tudunk csak kivitelezni egy-egy ugrást, mászást.
Az akciórészek viszont nagyon ötletesek, változatosak. Valójában ezek a részek, amik miatt az ember nem hajítja azonnal a kukába a játék lemezét, ugyanis Jediként, vagy akár klónkatonaként harcolni a droidok ellen igazán jó móka. A béke és a rend védelmezőjeként fénykardunk és testi adottságaink előnyeit élvezve látványos kaszabolásokra, akrobatikus mutatványokra vagyunk képesek, valamint az Erőt használva több speciális képességet is latba vethetünk. A Force push alaptámadással egy nagy erejű lökéshullámot tudunk generálni, aminek első verziójával lebéníthatjuk az ellenfelet, brutálisabb verziójával pedig lelökhetjük a szirtekről, vagy akár darabokra is szedhetjük a robotokat. Ezen kívül lehetőségünk lesz a különböző droidokra ráugranunk, azok felett pedig átvennünk az irányítást. Erre sokszor szükségünk is lesz, hiszen sok esetben továbbhaladásunk záloga lehet majd egy-egy robot irányításának kontrollálása.
A katonák irányítása és a velük történő akciózás kicsit eltér a Jedikétől, itt ugyanis a puszta lövöldözés, fedezék mögé bújás mellett lehetőségünk lesz közelharcban is legyűrni a robotokat. Az irányítás pofon egyszerű, aki ismeri a klasszikus árkádos shooterjátékokat, annak nem okoz majd meglepetést a Republic Heroes. A bal analóggal tudjuk mozgásra késztetni hősünket, a jobb analóg mozdításakor pedig automatikusan lövünk, a kart forgatva pedig a lövés irányát határozzuk meg.
Amiről még mindenképpen szólni szerettem volna, az a mellénk beosztott segítőtársunk AI-ja, ami meglepő módon nagyon jóra sikeredett. Szerencsére a fejlesztők érezték, hogy a pontgyűjtögetés miatt nem lenne célszerű, ha az AI által vezérelt karakter teljesítené a küldetések jelentő részét, így igazából a háttérben meghúzódva segít a második hős, aki felett bármikor átvehető az irányítás, így ebbe a játékba is bekerült az ugorj-ki-ugorj-be kooperatív móka, ami a vásárlás egyik legfőbb vonzereje is, hiszen nincs is annál jobb móka, mikor öcsikével, apukával, hugival vagy a haverokkal leülünk és közösen teljesítünk egy-egy missziót. Fontos megjegyezni, hogy a változatos helyszíneknek, a nagyon rövid, de végig tartalmas és pergős küldetéseknek, a párhuzamos történetszálnak köszönhetően végig izgalmas tud maradni a játék, így nagyon nehéz ráunni. A missziók is változatosak, amikor pedig már épp belefásulnánk a sztorimódba, hirtelen előbukkannak a járműves küldetések, amik új színt hoznak megint a játékmenetbe.
A játékban amúgy pontokat, illetve gömböket gyűjtögethetünk, amiket aztán karakterünk fejlesztgetésére, tulajdonságainak turbózására használhatunk fel. A pontokat többnyire kombókért, leölt ellenfelekért kapjuk, valamint a már említett gömbökért. A megszerzett pontokat a Start menüben tudjuk szétosztani képességeink között, de segedelmükkel mókás fejdíszeket vásárolhatunk, új, erősebb támadásokat sajátíthatunk el.
A The Clone Wars: Republic Heroes összességében egy remek kikapcsolódást nyújtó, főként gyerekeknek és a sorozat rajongóinak szóló játék, melyben azért egy komoly generációs szakadék is felfedezhető a grafikai megvalósításban, ami inkább hajaz a PS2-es időkre, mint a mai X360-as PS3-as megvalósításokra. A néha idegesítő kamerakezelés és az idejét múlt grafika ellenére kellemes perceket okozott a játék, ami szkeptikus hozzáállásomat azonnal elhessegette, így apukáknak, anyukáknak csak javasolni tudom, mint esetleges karácsonyi ajándék.
Értékelés: 7/10
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!