SW The Clone Wars: Republic Heroes – Játékteszt
Újabb Star Wars játékba botlottunk, mely a Force Unleashed után kicsit komolytalanabb vizekre evez, célközönsége pedig inkább a fiatalabb korosztály, de gyermeki kivitele ellenére talán az idősebbek is örömüket lelhetik majd benne.
A szebb napokat is megélt Star Wars játékok az elmúlt esztendőkben mintha ismét erőre kaptak volna, a tavaly konzolokra megjelent, PC-re pedig hamarosan érkező Force Unleashed kifejezetten felüdülés volt a korábbi összecsapott munkák után, azonban mikor tesztelésre megkaptuk a Star Wars The Clone Wars: Republic Heroes-t kissé szkeptikus voltam, hiszen Krome Studios csapatának platformer-akció hibridje a második évadánál járó, főként a gyerekeknek szóló Klónok háborúja sorozat története közé ékelte be magát, és mivel a mese abszolút a csapnivaló kategóriába sorolandó, nem sok jóra számítottam a játékkal kapcsolatban sem. Hogy végül milyen benyomások értek és mindez mire volt elég a végső pontozásnál, azt a lentebbi sorokban árulom majd el.
A játékmenet alapvetően a platformer elemekre épít, így igazából részben egy ügyességi játékkal van dolgunk, amit egyetlen útvonalon, mozgásunkat követő kamera segítségével tudunk teljesíteni és nyomon követni. A Krome csapata ezt fűszerezte meg egy kis akcióval, amiben lehetőség szerint Jedi lovagként vagy rohamosztagos klónkatonaként vesszük ki a részünket. Általában kapunk magunk mellé társat, így a küldetések teljesítésében mindig lesz valaki a segítségünkre, ráadásul a játék egyik legnagyobb erényének számító kooperatív mód lehetővé teszi, hogy a történetben bárhol és bármikor ki-be ugorjon haverunk vagy az öcsike. Negatívum, hogy ezt a magas labdát nem ütötte le a csapat, igazán komoly kooperatív kihívások nem kerültek a játékba, ami kicsit sablonos sémát követ, és itt domborodik ki igazán, hogy a célközönség becélzásakor kizárólag a kis lurkókra gondoltak a készítők.
A platformer részek sajnos nem lettek tökéletesen kidolgozva, ami főként a fix kameranézetből eredeztethető, ugyanis sok esetben nehezen tudjuk majd érzékelni a terek mélységét, illetve a tárgyak elhelyezkedését se mindig sikerül zökkenőmentesen érzékelni. Bár a játékban nem kell a Tomb Raiderre hajazó hajszálpontos, centiméterre kiszámolt ugrásokat kiviteleznünk, mégis sokszor nehéz kiszámítani ugrásunk végpontját, ami sok esetben esetleg a sziklákról és egyéb platformokról való lezuhanást eredményez. A The Clone Wars: Republic Heroes viszont bénaságunk miatti elhalálozáskor nem bünteti a játékost, csak pontlevonást kapunk, így igazából nem akkora tragédia, ha sokszori próbálkozásra tudunk csak kivitelezni egy-egy ugrást, mászást.
Az akciórészek viszont nagyon ötletesek, változatosak. Valójában ezek a részek, amik miatt az ember nem hajítja azonnal a kukába a játék lemezét, ugyanis Jediként, vagy akár klónkatonaként harcolni a droidok ellen igazán jó móka. A béke és a rend védelmezőjeként fénykardunk és testi adottságaink előnyeit élvezve látványos kaszabolásokra, akrobatikus mutatványokra vagyunk képesek, valamint az Erőt használva több speciális képességet is latba vethetünk. A Force push alaptámadással egy nagy erejű lökéshullámot tudunk generálni, aminek első verziójával lebéníthatjuk az ellenfelet, brutálisabb verziójával pedig lelökhetjük a szirtekről, vagy akár darabokra is szedhetjük a robotokat. Ezen kívül lehetőségünk lesz a különböző droidokra ráugranunk, azok felett pedig átvennünk az irányítást. Erre sokszor szükségünk is lesz, hiszen sok esetben továbbhaladásunk záloga lehet majd egy-egy robot irányításának kontrollálása.
A katonák irányítása és a velük történő akciózás kicsit eltér a Jedikétől, itt ugyanis a puszta lövöldözés, fedezék mögé bújás mellett lehetőségünk lesz közelharcban is legyűrni a robotokat. Az irányítás pofon egyszerű, aki ismeri a klasszikus árkádos shooterjátékokat, annak nem okoz majd meglepetést a Republic Heroes. A bal analóggal tudjuk mozgásra késztetni hősünket, a jobb analóg mozdításakor pedig automatikusan lövünk, a kart forgatva pedig a lövés irányát határozzuk meg.
Amiről még mindenképpen szólni szerettem volna, az a mellénk beosztott segítőtársunk AI-ja, ami meglepő módon nagyon jóra sikeredett. Szerencsére a fejlesztők érezték, hogy a pontgyűjtögetés miatt nem lenne célszerű, ha az AI által vezérelt karakter teljesítené a küldetések jelentő részét, így igazából a háttérben meghúzódva segít a második hős, aki felett bármikor átvehető az irányítás, így ebbe a játékba is bekerült az ugorj-ki-ugorj-be kooperatív móka, ami a vásárlás egyik legfőbb vonzereje is, hiszen nincs is annál jobb móka, mikor öcsikével, apukával, hugival vagy a haverokkal leülünk és közösen teljesítünk egy-egy missziót. Fontos megjegyezni, hogy a változatos helyszíneknek, a nagyon rövid, de végig tartalmas és pergős küldetéseknek, a párhuzamos történetszálnak köszönhetően végig izgalmas tud maradni a játék, így nagyon nehéz ráunni. A missziók is változatosak, amikor pedig már épp belefásulnánk a sztorimódba, hirtelen előbukkannak a járműves küldetések, amik új színt hoznak megint a játékmenetbe.
A játékban amúgy pontokat, illetve gömböket gyűjtögethetünk, amiket aztán karakterünk fejlesztgetésére, tulajdonságainak turbózására használhatunk fel. A pontokat többnyire kombókért, leölt ellenfelekért kapjuk, valamint a már említett gömbökért. A megszerzett pontokat a Start menüben tudjuk szétosztani képességeink között, de segedelmükkel mókás fejdíszeket vásárolhatunk, új, erősebb támadásokat sajátíthatunk el.
A The Clone Wars: Republic Heroes összességében egy remek kikapcsolódást nyújtó, főként gyerekeknek és a sorozat rajongóinak szóló játék, melyben azért egy komoly generációs szakadék is felfedezhető a grafikai megvalósításban, ami inkább hajaz a PS2-es időkre, mint a mai X360-as PS3-as megvalósításokra. A néha idegesítő kamerakezelés és az idejét múlt grafika ellenére kellemes perceket okozott a játék, ami szkeptikus hozzáállásomat azonnal elhessegette, így apukáknak, anyukáknak csak javasolni tudom, mint esetleges karácsonyi ajándék.
Értékelés: 7/10