Oldal kiválasztása

Champions Online – egy hónap távlatából

Champions Online – egy hónap távlatából
15 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Egy hónap hosszú idő, még egy MMO életében is. Lássuk, mennyit változott a Champions Online egy hónap alatt!

Ahogy elkezdődött az iskola, úgy az MMORPG-k világában is elindult egy lavina, hiszen a Champions Online szerverei akkor nyíltak meg először a rajongók előtt. Azért is volt fontos ez a pillanat, mert ilyen formában még soha senki nem dolgozta fel nekünk a szuperhősök témakörét, mert kinézetben, hangulatban és a játékmenet egyes momentumaiban is sikerült a Champions Online-nak egyedit alkotnia. Rengeteg kritika és ismertető született már a Cryptic Studios új üdvöskéjéről, még mi magunk is írtunk róla Nektek egy több részes bemutatót, így egy hónap távlatából pedig megvizsgáljuk, hogy az akkor írottak még mindig igazak-e, illetve mennyit változott a program az elmúlt néhány hét alatt, ha változott egyáltalán. 

 

Korábban nem értékeltük a játékot, mert a Champions Online tipikusan egy olyan alkotás, amely vagy egyből rabul ejt, vagy olyan ellenérzéseket vált ki belőled, hogy rá sem bírsz nézni. Kétség sem férhet hozzá, hogy mielőtt mélyebben megismerkednél vele, kell egy úgynevezett természetes előképzés, egy egészséges képzelőerő, és talán egy olyan tulajdonság, amelyre az idősek vagy a szülők csak annyit mondanak: „örök gyerek”. Tudni kell például a program betöltése előtt, hogy mi az a képregény, ismerni és szeretni kell a „mesélés” ezen formáját, mint ahogyan az is szükséges, hogy legalább heti rendszerességgel elképzeljük magunkat egy szuperhős szerepében. Ha ezek hiányoznak, csak nagyon nehezen fogsz ráérezni a Champions Online ízére, hiszen a játék már az elején azzal kezd, hogy rávezet a saját alteregód, a saját szuperhősöd megalkotására.

 

 

A karaktergenerálás opciójában változás nem történt az egy hónappal ezelőtti állapothoz képest, mint ahogyan a játék más pontjain sem nagyon, hiszen 30-31 nap tulajdonképpen a hibák javítására is alig elegendő. A Cryptic Studios persze folyamatosan foltozgatja alkotását, hetente minimum egy patch napvilágot látott hozzá, amelyek a hibajavítások mellett sokszor egyéb apróságokat, bővítéseket is tartalmaztak. Forradalmi változásokra ne gondoljon senki, nagyjából 500 megabyte méretet tesznek ki az eddig megérkezett javítások összesen, amin egy gyakorlott MMORPG fanatikus csak kacag, tekintve a már évek óta futó, ilyen stílusú alkotások javításainak méreteit. Ennek ellenére sikerült például már minden egyes terület nevét kiírni a képernyőre (hadd legyen még zsúfoltabb a látvány), vagy például a beszélgetések, illetve küldetésfelvétel közben látható felületen már láthatjuk beszélgetőpartnerünk arcát. Apró, de annál színesebb kis bővítések ezek, amelyekből akad még néhány, de jelentőségük olyannyira csekély, hogy mindet sorra venni sem érdemes.

 

Arról viszont nem árt már bővebben is értekezni, hogy egy hónap alatt milyen kemény mag alakult ki a Champions Online szerverein, amelyekkel szerencsére nem volt probléma, azaz sem fennakadásról, sem bejelentés nélküli leállásról, de még várakozásokról sem tudok beszámolni, pedig hetente több alkalommal is beálltam hősködni. Mindemellett a játékban fellelhető társaság is javult, egyre több klán és barátságosabb figura kerülhet az átlagjátékos látókörébe, azaz még mindig lehetősége van bárkinek szinte folyamatosan egyedül haladnia küldetésről küldetésre, de az első napokhoz képest sokkal nagyobb eséllyel fut bele másokba, akik segítő kezet, társaságot, barátságot kínálnak fel. A Champions Online közösségi részében ugyanakkor nem változtattak eddig semmit sem az illetékesek, minden maradt a régiben, természetesen ami már az első napokban működött, azt kár is lenne megbolygatni.

 

Amit viszont több helyről is támadás ért a szaksajtó részéről, és mi is kicsit megdorgáltuk érte a programot a múltban, maradt változatlanul, azaz a kissé furcsa irányítás még mindig csiszolatlan, a választás lehetősége pedig sajnos nincs a kezünkben. Nyilván a későbbiekben ezen is változtatni fognak, hiszen egy tulajdonképpeni hátsónézetes akciójátékot még mindig könnyebb egérrel, mint kizárólag billentyűzettel irányítani. Ha a későbbiekben a fejlesztők meg is gondolják magukat, és módosítanak az irányításon, minden bizonnyal a harcrendszert hagyni fogják olyannak, amilyennek megálmodták. Egy hónap, és rengeteg új képesség megismerése után ugyanis még mindig csak és kizárólag ötös osztályzatot érdemel, mert sok-sok új támadás és védekezés betanulása után is könnyen kezelhető, illetve átlátható maradt tőle a játék, hiszen ezt a részét bizonyos mértékig már személyre szabhatjuk.

 

Magasabb szinteken ugyanakkor már a fejlődés is egyre jobban kezd átláthatóbbá válni, tehát a Powerhouse épületekben elénk táruló sok-sok támadás és védekezés közül úgy a 15. szint után már körvonalazódnia kell mindenkinek a lelki szemei előtt, hogy merre is szeretne továbbfejlődni. Ha hibázunk, természetesen orvosolhatjuk, rossz döntés esetén elhagyhatjuk a felvett képességet, valamint ami egy hónappal ezelőtt még negatívum volt, az mára már kezd inkább hasznossá válni. A sok lehetőség ugyanis először valóban kaotikus, de magasabb szinteken, amikor már több támadást vagy éppen varázslatot is lehetőségünk nyílik kipróbálni, célirányosan, esetleg éppen az újdonság varázsával vesszük fel az újabb és újabb képességeinket. Aki tehát a szintlépésekkor felvehető lehetőségek káoszától megijedt volna, jó tanácsként szolgálhat, hogy induljon meg az ajánlott útvonalon, majd a későbbiekben kitisztul előtte a kép.

 

A sok javítás természetesen azért valamennyire érezteti hatását a játék közben, hiszen az egy hónap letelte előtti napokban már alig sikerült belefutnom olyan részekbe, ahol karakterem elakadt, vagy a kamera a szédülés határáig megkergült, így tehát elkönyvelhető, hogy az illetékesek szépen lassan kigyomlálják azokat a hibákat, amelyek legelőször szemet szúrtak a játékosoknak. Nem szabad továbbá elfelejteni azt sem, hogy a Cryptic emberei a jövőben szeretnék tartalmi kiegészítésekkel is ellátni a rajongókat, ennek első jele a Blood Moon névre hallgató kiegészítő lemez, amely ha minden igaz, október folyamán érkezik meg a fanatikusokhoz.

 

A jövőben tehát még formálódni fog a Champions Online világa, egy hónap sajnos nagyon kevés ahhoz, hogy értékelhetőbb változásról számoljunk be nektek, mindenesetre az, hogy a közösség sokkal jobb lett, az illetékesek pedig hetente frissítik a játékot, már reménykedésre ad okot. Szuperhősnek lenni még egy hónap elteltével is ugyanolyan izgalmas volt, mint az első napokban, az újabb és újabb területeken pedig egyre változatosabb és változatosabb küldetések, de sokkal inkább talán helyzetek várnak ránk. Egyet már most biztosan kijelenthetünk, a Champions Online nem vallott kudarcot, bár a jövőben lesznek kihívói (például a DC Universe Online), egyedi kivitelezésének és hangulatának hála szinte biztosan a trónon tud majd maradni, hiszen a szuperhősös MMORPG-játékok koronázatlan királya kétség kívül a Cryptic Studios új gyöngyszeme lett. Ha szeretnél szuperhős lenni, itt a helyed!

 

Tekintsétek meg legújabb galériánkat is!

Translate »