Kategóriák: PC hírekXbox 360 hírek

Champions Online élménybeszámoló – negyedik rész

15 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Cikkírónk a rögtönzött élménybeszámoló utolsó epizódjában most a közösséget veszi sorra, ami valljuk be, az MMO-k egyik legfontosabb elemét adja, hiszen mi másért is vágnánk bele az online kalandokba, ha nem azért, hogy másokkal együtt birkózzunk meg az előttünk tornyosuló feladatokkal?

A játékmenet, a karaktergenerálás és a szintfejlődés után cikksorozatunk utolsó részében a Champions Online azon részét vesszük sorra, amely elsődleges vonzereje az MMO stílusban fogant játékoknak. Ez nem is lehet más, mint a közösség, hiszen a játékosok általában azért szeretnek online alkotásokat betölteni, mert ott nem csak előre programozott emberekkel találkozhatnak, hanem hús-vér játékos által irányított virtuális karakterekkel is. Bár a szuperhősös MMO egyelőre még alig esett át a hivatalos induláson, azért a közösségről már most komoly véleményt lehet alkotni. Azt rögtön megjegyezném itt az elején, hogy az indulás óta eltelt napokban meglepően, szinte rohamosan nőtt a játék felhasználói bázisa, ez a szám pedig nyilván a jövőben tovább fog növekedni, méghozzá ugyanolyan intenzitással, mint amit eddig megszokhattunk.

 

 

Kezdjük ott a történetet, hogy a Champions Online-ban minden lehetőségünk megvan a többi játékossal való kommunikációra. Küldhetünk bárkinek elektronikus levelet, ha megtetszik valakinek a kinézete, és ő is ért valamilyen közös nyelvet, privát beszélgetést folytathatunk vele, de természetesen nem csak beszélhetünk, hanem ami a legfontosabb, játszhatunk is együtt bárkivel. Ismerkedhetünk, barátokat szerezhetünk, de alakíthatunk csoportosulásokat, klánokat is. Sajnos, mint minden más MMO játékban, úgy itt is már a kezdő héten megjelentek azok a játékosok, akik senkit és semmit nem néznek, átgázolnak rajtad és csak magukkal foglalkoznak. Hiába próbálsz barátkozni, esetleg segíteni nekik, ők inkább faképnél hagynak, és fénysebességgel, mit sem törődve az esetleges történettel mennek előre és gyűjtik a tapasztalati pontokat, hogy végül ők legyenek a legjobbak. Nyilván lehet így is játszani, de nem egy ilyen stílusú játékot, hiszen ennek eredményeként éppen az veszik el belőle, amiért tulajdonképpen létrejöttek az MMO-k. Ezek az egoista felhasználók pedig, mint más hasonszőrű játékban, úgy itt is roppant idegesítőek.

 

 

Szerencsére azonban sokkal több pozitív tapasztalatot szereztem a szuperhősök világában ezen a téren, mint negatívat. Lehet, én kerültem olyan szerverekre, ahol jó hangulat és segítőkész közösség fogadott, de például ha összeakadtam egy-egy nagyobb ellenféllel, akit egymagam nehezen tudtam volna legyűrni, a legtöbb esetben még időben érkezett segítség. (Nyilván volt ellenpélda is…) Mindemellett a segítőkész játékosok általában utána tovább barátkoztak, felvettek csapattársnak, és elhívtak magukkal segítségként, tehát (régebbi MMO-s tapasztalatok alapján) egyre jobban észrevehető, hogy ma már a legtöbben, akik betöltenek egy-egy ilyen alkotást, azok tudják, hogy ott mi vár rájuk, és hogy a közösség mit vár el tőlük. Persze, aki magányos farkasként szeretne játszani, minimális kapcsolatot teremtve a külvilággal, az is érvényesülni fog, de az ember egy ilyen nyitott világban előbb vagy utóbb, de bele fog csöppenni egy közösségi feladatba, vagy egy olyan szituációba, amikor valaki odalép hozzá és felkéri a csapatába, hogy közösen oldjanak meg valamilyen problémát. Kipróbáltam a Champions Online-t így is, úgy is, a tapasztalatok pedig teljes mértékben alátámasztják az elhangzottakat.

 

 

Mivel az alkotás szerverei valóban csak a héten lettek beizzítva, egyelőre nem volt akkora tömeg a világokban, mint más MMO-k esetében, de azt nyugtázhatjuk, hogy nem kell sokáig keresni azért, hogy társakat, rokonlelkeket találjunk magunknak. Bármerre is járunk, mindenhol találkozunk hús-vér emberek által irányított karakterekkel, a Champions Online világa tehát kezd egyre jobban telítődni, benépesülni, és az eddig elhangzottakkal együtt szinte biztosra vehetjük már most a játék komolyabb sikereit is. Nem, nem jobb, mint a World of Warcraft, mivel nem lehet a két alkotást már alapjaiban sem egy lapon említeni, viszont akit elvarázsolt már az MMO stílus pár szépsége, és szeretne végre igazi szuperhős lenni, az elhangzottak alapján bátran ruházzon be a Champions Online-ba. Itt tényleg szuperhős lehetsz. Igen, akár Te is, kedves olvasó!

 

Vége

 

A további exkluzív anyagokat itt találhatjátok meg.

Legfrissebb bejegyzések

Dűne: Profécia – Kritika

A Warner Bros. Discovery jóvoltából, megnéztük az első négy részt. Spoiler-mentes beszámoló következik.

2024-11-25

PlayIT 2024, ősz – Élménybeszámoló

Kint jártunk a megújult PlayIT-en. Felnőtt-gamer beszámoló következik...

2024-11-25

Jövő nyáron jön a Rosszfiúk 2, most viszont itt a szinkronos előzetese

A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…

2024-11-22

Monarchy – Teszt

Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…

2024-11-21

Befutott a Mission Impossible – A végső leszámolás szinkronos előzetese

2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…

2024-11-21

Riven – Játékteszt

Egy régi klasszikus átültetve a modern korba.

2024-11-21