Az epizódikus formában, megújult külsővel, de változatlan tartalommal visszatért Tales of Monkey Island második felvonását teszteltük, ami ezúttal sem okozott csalódást.
Bő egy hónappal ezelőtt megérkezett a LucasArts egyik legnagyobb klasszikusa, a point and click szerepjátékok egyik legnagyobbjának felturbózott, modernizált verziója, a Tales of Monkey Island, ami epizodikus formában, összesen öt érdekes kalandon keresztül meséli el Guybrush Threepwood és különc bajtársainak kalandját. Augusztus végén debütált a második rész, a The Siege of Spinner Cay, amit az első részhez hasonlóan ismét rám osztottak a szerkesztőségben, így ismét én vetettem bele magam a "Majom sziget" csavaros, humorral nyakon locsolt legújabb kalandjába, ami ezúttal sem okozott csalódást, sőt, a Telltale csapata emelte a lécet, és még magasabb fokozatba kapcsolt.
A The Siege of Spinner Cay történése egy gyors múltidézéssel indít, majd azonnal egy probléma kellős közepébe csöppenünk, ugyanis főhősünket, Guybrush-t egy kalózvadász csajszi ejti karmai közé. Miközben kalózunk torkához kardot tartanak, kiderül, hogy a csinos hölgyemény amúgy nagy rajongója Guybrush-nak, de a munka az első, így sajnos vele se tehet kivételt. Végül egy látványos kardpárbaj segedelmével sikerül kiszabadulnunk fogvatartónk karmai közül. Az erős nyitány már sejtette velem, ezúttal is egy intuitív és csavaros kaland részese leszek majd, és szerencsére nem tévedtem. A fejtörők is végre megfelelő nehézségűek, ötletesek, logikusabbak lettek, nincsenek túlbonyolítva a kirakós rejtvények, mégis komolyan megdolgoztatják majd szürkeállományunkat. Ugyanez az első részre nem volt maradéktalanul jellemző, látszik, hogy a Telltale munkatársai meghallgatták a rajongók panaszait, mert ezen a téren nagyon sokat fejlődött a játék. Emellett sikerült elérnie a fejlesztőknek, hogy a klasszikus point n’ click kalandok hagyományainak megtartása mellett az új epizódot mégis friss, üde tartalommal töltsék meg, így a régi epizódok kedvelői mellett azok is megtalálják számításaikat, akik most ismerkednek először a sorozattal.
További változáson esett át a játék külleme is, már amennyire változáson eshet át egy epizodikus kalandjáték látványvilága. Mindenesetre sokkal változatosabb, színesebb, látványosabb, élettel telibb helyszíneket látogathatunk meg, bár ezúttal is a dzsungeles környezet dominál, azért a változatosság kezdeti jelei már mutatkoznak az játékon. A motort ugye a Wallace & Gromittól kölcsönözte a csapat, így a játék történetében először élvezhető a korábbi 2D-s kaland teljes 3D-ben. Ennek megfelelően minden teljesen új, renovált, poligonszámban is megnövelt külsőt kapott, a vízen tükröződnek a napsugarak, Spinner Cay igazi elsüllyedt város hangulatát árasztja. Némit spóroltak az ellenséges kalózok kinézetén, gyakorlatilag az elő rész ellenfeleit maszkírozták át, továbbá Spoon Island dzsungele is kísértetiesen hasonlít az első rész esőerdejéhez, ami bár az élményt nem tudja hazavágni, azért kissé illúzióromboló. Mindenesetre mi a szűkös fejlesztési határidőnek tudjuk be ezt a fajta trehányságot. A karakterek mimikája ezúttal is kiváló lett, viszont az animáció túlságosan elnagyolt, néha olyan, mintha a levegőben lebegnének a karakterek.
Újabb hatalmas plusz pont jár a pörgős eseményvezetésnek, a játék megfelelő ritmusának, mely kiváló ívben éri el tetőpontját, amit egy szintén ötletes végső összecsapással zárnak le a Tales of Monkey Island: Chapter 2 készítői. Változatos küldetések sorozatával egy monumentálisabb cselekmény szálai bogozódnak ki. Lehetőségünk lesz kardpárbajt vívni, meg kell mentenünk egy fura lényektől hemzsegő elsüllyedt várost, összegyűjthetjük egy ősi faj ereklyéit, blokádokon kell áttörnünk, meg kell csáklyáznunk egy világuralomra törő kalóz hajóját.
A Tales of Monkey Island – Chapter 2: The Siege of Spinner Cay méltó folytatása lett a Launch of the Screaming Narwhal alcímet kapott első epizódnak, a Telltale emelte a lécet, így a heteken belül megjelenő harmadik felvonásnál márcsak az a kérdés, vajon sikerül-e fokozni az izgalmakat, mert a jelenlegi állás szerint ezen a recepten már nem lehet rontani.
Értékelés: 8,6/10
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!