Oldal kiválasztása

Champions Online élménybeszámoló – második rész

Champions Online élménybeszámoló – második rész
15 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Cikkírónk további kalandjait olvashatjátok ebben az írásban, ahol megtudhatjátok, mennyire könnyű belevetni magatokat Millennium City világába, és megismerkedhettek az irányítással is.

Champions Online élménybeszámolónk első részében már kiveséztük a játék kezdő mozzanatait, avagy a karaktergenerálást, valamint érintettük a kinézetet is, így most folytassuk a játék menetével. Egészen pontosan augusztus 29-én léptem be először a Champions Online egyik szerverére, amely akkor még érthető módon kissé üres volt, hiszen szeptember 1-én indult el hivatalosan a hősködés. Kezdő területként Millennium City fogadott, amely annak ellenére, hogy a tutorial, avagy a betanuló terület, rengeteg kalandot tartogatott. Kezdő kishősként engedelmesen követtem az utasításokat, meglátogattam mindent és mindenkit, akit csak kellett, megtanultam harcolni, áttekintettem, hogy mi mire jó az elém táruló sok gomb és lehetőség közül. Minden meglepően gyorsan és egyszerűen ment, és egyik pillanatról a másikra azon kaptam magam, hogy Millennium City kellős közepén vagyok, egy olyan küldetésben, ami már élesben megy, és nem áll mellettem segítség, csak rengeteg robot drone, és hatalmas káosz mindenfelé. Ennek ellenére gyorsan vettem az akadályokat, és sikeresen teljesítettem a küldetést, tehát hiába volt rövid a betanuló időszak, összecsapottnak semmiképpen nem lehetne nevezni azt. Így bátran kijelenthető, hogy aki életében először tölt be egy MMORPG-t, az sem fogja magát elveszettnek érezni a Champions Online világában, ez szinte garantált.

 

Mindemellett már a kezdő terület rengeteg kihívást nyújt a kalandozóknak. Mivel szuperhősök vagyunk, ezért természetes lesz az, hogy mindig a segítségünket kérik valamiben, de sokszor akad majd olyan feladat is, amely nem biztos, hogy hőshöz méltó. Az emberek megmentése, a Millennium City-re támadó ellenfelek jeladóinak megsemmisítése, valamint az ehhez hasonló feladatok valóban emberfeletti képességeket igényelnek, azonban a levelek kézbesítése nem olyan biztos, hogy egy különleges képességek birtokában lévő emberforma munkakörébe tartozik. Ennek ellenére már az első pályán belekóstolhatunk a harcrendszerbe és az irányításba, hiszen kezdő területhez képest a bejárható négyzetméterek számával sem lesz gond, illetve a ránk támadó (és folyamatosan újratermelődő) ellenfelekkel is meggyűlik a bajunk. Utóbbi természetesen nem is baj, hiszen tapasztalati pontot csak így és küldetések megoldásával gyűjthetünk.    

 

Az irányítás elsőre nem kizárt, hogy sokaknak furcsa lesz. Aki eddig nem játszott még MMO-val, az könnyen lehet, hogy a betöltés utáni néhány percben a pokolba kívánja az egészet, de ha átlátja az összefüggéseket, garantáltan megkedveli majd. Hősünket a WASD gombokkal irányítjuk, ami nem jelent újdonságot, viszont az egérrel nem tudjuk finomítani mozgását, hiszen az irányításban kedvelt rágcsálónk nem tölt be ehhez kapcsolódó funkciókat. Ellenben a Q és az E billentyűkkel rásegíthetünk a mozgásra, ezzel pedig mindenkinek kötelező lesz élnie, ha tetszik, ha nem, ugyanis a kamerakezelést sikerült kissé elrontaniuk a fejlesztőknek. Nem nagyon, de a földön járva néha kapkodni kell a fejünket, hogy hol vagyunk, és egyáltalán merre tartunk. Az egérrel ugyan szabályozhatjuk a kamerát, avagy közelíteni és távolítani tudunk, valamint kissé nehézkesen, de körözni is, ám ez semmit sem ér a klasszikus egeres irányításhoz képest. A földön járkálva ez kellő türelemmel még elviselhető negatívum, azonban a Champions Online egyik kiváló opciója (lehetne) az, hogy repülni is tudunk, hiszen milyen szuperhős az, aki nem tud a felhők közé szállni. Ezt a képességet egy bizonyos szint után vásárolhatjuk meg magunknak (ha akarjuk), azonban az irányításhoz ez úgy kapcsolódik, hogy a levegőben még nehezebben tudjuk kordában tartani karakterünket, sokszor nem elég egyértelmű, hogy mit miért is csinál hősünk. Ezen remélhetőleg a későbbiekben még finomítani fognak az illetékesek, mivel sokakat könnyen elriaszthat a mélyebb megismerkedéstől.

 

Amin viszont nem kell módosítaniuk, az a harcrendszer, ami elsőre ugyan sokaknak szintén furcsa lehet, jobban belegondolva viszont csak és kizárólag ilyen formában tudjuk kordában tartani azt a sok-sok támadást, amit lassan de biztosan magunkra aggathatunk a játékban. A rendszer úgy működik, hogy támadásaink és védekezéseink a képernyő aljának a közepén, egy kupacba vannak rendezve, amiket valamilyen billentyűkhöz is hozzárendelhetünk. Ha szeretnénk megtámadni valakit, akkor csak annyi a teendőnk, hogy kiválasztjuk a megfelelő támadást (rákattintunk, avagy megnyomjuk az akciógombját), majd bal egérgombbal rákattintunk az ellenfélre, és valós időben meg is indul az akció. Természetesen, ha rárontunk valakire, akkor nem kell csak és kizárólag azt az egy támadást alkalmaznunk ellene, bármikor módosíthatunk, és egyéb varázslatokkal vagy éppen ütésekkel vehetjük le ellenfelünk életerejét, ami nekünk sok-sok tapasztalati pontot jelent. Ezeket pedig ugye saját karakterünk fejlődésére költhetjük el, amelyről majd egy következő részben olvashatsz.    

 

Folytatása következik…

Translate »