GAMESCom – Final Fantasy XIII megjelenés és infómorzsák

15 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Érdekes bejelentéseket tett a Square Enix képviseletében Kölnben fellépő Yoshinori Kitase, a Final Fantasy XIII producere. A korábbi fejlesztőlegenda többek között megjelenésről, demóról és sok másról is mesélt.

Yoshinori Kitase, a Final Fantasy XIII producere fantasztikus hírekkel tudott szolgálni a Kölnben zajló GAMESCom-on tartott Square Enix sajtótájékoztatón, ráadásul a Final Fantasy XIII kapcsolatos hírek többsége végre nemcsak a japánokat érinti, hanem a nyugati régiót, azaz Európát és Észak-Amerikát is.

 

Kitase a vele készített interjúkban többek között arról mesélt, hogy bár nem rendelkezik még a játék pontos megjelenési dátummal, az már biztos, hogy Japánban télen, míg Észak-Amerikában és Európában jövő ősszel lesz elérhető a játék, ráadásul utóbbi két régióban szimultán PS3-ra és X360-ra érvényes az időpont. Így végre ez lehet az első olyan Final Fantasy, mely az Öreg Kontinensen nem fél éves vagy éves csúszással jut el hozzánk. Ebben nagy szerepe volt a lokalizáció felgyorsult tempójának, ugyanis Kitase elmondása szerint a lokalizációs munkálatok nem vesznek egy évet, vagy akár annál is többet igénybe. A játék természetesen japán és angol hangsávval és felirattal érkezik, bár nem kizárt, hogy más nyelvek feliratozásai is felkerülnek a játék korongjai.

 

Ha már a játék korongjainál tartunk, akkor érdemes megemlíteni, hogy az X360-as verzió már 70%-os készültségi állapotban van, míg a PS3-as verzió 90%-a teljesen kész. Előbbi feltehetőleg 3 DVD-n fog terpeszkedni, bár ez még nem végleges, de a Square nagyon szeretné, ha nem kellene további adathordozó korongra adatokat másolni. Kitase itt gyorsan le is szögezte, hogy minőségben semmit nem fog eltérni a két verzió. Mindezt annak ellenére jelentette ki a producer, hogy a PS3 sokkal erősebb hardware-rel rendelkezik, így ha összehasonlítjuk a különböző felvételeket, apró eltéréseket felfedezhetünk, de a csapat keményen dolgozik, hogy a tartalom és a grafika minősége mindkét gépen megegyezzen majd.

 

A legmeglepőbb infó mégis az, hogy a japán stúdió a japán demó után egy kizárólag nyugatra szánt verziót is tervez készíteni, ami angol nyelven, teljesen új tartalommal érkezne, ráadásul nem Blu-Ray korongon, hanem letölthető formában, így PSN-en és Xbox Live-on keresztül lehetne beszerezni.

 

Végezetül új főszereplőket, hősöket jelentett be Kitase, így megismerkedhettünk Yaag Rosch-sal, a magas ezüsthajú fazonnal, aki kicsit hajaz Sephiroth-ra, illetve Odin is színre lép, valamint Sazh, továbbá egy ismeretlen karakter is bemutatkozott. Az egyelőre névtelen hősről mindössze annyi derült ki, hogy nyári viseletű ruhát viselt, egy fehér felsőt és egy rövid, rózsaszínű szoknyát, a haja pedig copfba van fogva és rózsaszínű. Konkrétumokkal az idei Tokyo Game Show-n szolgál majd a Square Enix.

Legfrissebb bejegyzések

PlayIT 2024, ősz – Élménybeszámoló

Kint jártunk a megújult PlayIT-en. Felnőtt-gamer beszámoló következik...

2024-11-25

Jövő nyáron jön a Rosszfiúk 2, most viszont itt a szinkronos előzetese

A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…

2024-11-22

Monarchy – Teszt

Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…

2024-11-21

Befutott a Mission Impossible – A végső leszámolás szinkronos előzetese

2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…

2024-11-21

Riven – Játékteszt

Egy régi klasszikus átültetve a modern korba.

2024-11-21

Neva – Teszt

A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…

2024-11-20