Igazából két évvel ezelőtt az NCSoft már hivatalosan bejelentette a játékot, de azóta csend honolt a produkció körül. Kölnben azonban megnyíltak az információcsapok, így egy videót és rengeteg infót kaptunk a folytatásból.
A A Guild Wars 2 eseményei kétszázötven évvel az előd után játszódnak, a játék univerzumában pedig épp régóta szunnyadó sárkányok hirtelen felébredése okozza a legfőbb problémát. A megoldást csakis a Guild Wars 2 nemzeteinek – összesen öt darab frakció lesz a játékban, köztük olyanok is, akik az első részben még ellenfeleink voltak – egységes összefogása nyomán találhatjuk meg.
A játék továbbra is havi díjas formában lesz játszható, a második rész bizonyos szempontbl mégis jobban emlékeztet majd a tradícionális MMORPG-kre, mint a napjainkat jellemző felhozatalra. Ugyan megmarad az első részben megismert instance rendszer, mégis megújult köntösben tér vissza, ráadásul a hatalmas közös világnak hála nagyobb hangsúlyt kap a játékban a játékosokkal és a játék világában található lakókkal való interakció. A fejlesztők szerint egyetlen darab felkiáltójellel sem találkozhatunk majd az NPC-k feje fölött – inkább teljesen más, újszerű questrendszerrel találkozunk majd. A különböző történések akár tőlünk függetlenül is kialakulhatnak, ami azt jelenti, hogy a játék univerzuma dinamikusan változik. Utunk során így bármikor belebotlunk majd ostromokba, támadásokba, így nemcsak, hogy dinamikus változások szemtanúi lehet a játékos, egy sokkal élőbb, életszerűbb világ részesének érezheti magát. A fajok esetében ugyanezen megközelítést próbálja tartani az NCSoft, így miután sikerült kiválasztani, melyik faj hősével próbáljuk bebarangolni a játék világát, szépen lassan felszínre kerülnek a hősök sajátosságai, úgy mint saját problémák, előítéletek, világnézet, amiket viszont a közös cél érdekében muszáj lesz elfojtatnunk. Hangsúlyos szerepet kapnak a víz alatti régiók, ahol a játékosok számára kicsit lazább elvárásokat támasztanak a fejlesztők, vagyis az szörny-jelenléte és a levegő fogyása az, amit kicsit lazábbra vesznek.
Az NCSoft természetesen szeretné, ha az első rész hibáiból tanulva egy sokkal eredetibb, összetettebb és kiforrottabb résszel tudnának előállni, így változásokat eszközölnek majd a PvP rendszerben, ahol több jól elkülönített módon csaphatnak majd össze a játékosok. Ezzel a cél az, hogy necsak a profi játékosok érezzék jól magukat, hanem azok a felhasználók is, akik esetleg csak szeretnék kipróbálni a terméket, vagy idő hiányában csak alkalmanként tudnak csatlakozni az univerzumhoz. Nyílt bétatesztelést egyelőre nem tervez a csapat, jelenleg a belső fejlesztők nyüstölik a játékot, amit jó ideje fejlesztenek már, viszont a megjelenés előtt nem kizárt, hogy kipróbálhatóvá teszik a Guild Wars 2-öt, ami előreláthatólag 2010 végén, 2011 elején érkezhet.
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!