15 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Hétvégén a Duna Plázában bárki kedvére kipróbálhatta a Saturn előtt kiállított gépeken a szeptemberben polcokat is megtámadó új Need for Speedet, a SHIFT-et, melyet mi magunk is kipróbáltunk egy-egy kör erejéig.

Hétvégén, azaz augusztus 6-9. között a Duna Pláza Saturn áruháza elé kiállított gépekhez bárki leülhetett kipróbálni a szeptemberben kigördülő, vadonatúj NFS játékot, a Need for Speed: SHIFT-et, így a nagyon rövid ízelítő után mindenki megbizonyosodhatott róla, valóban megéri-e majd pénzt áldozni a Slightly Mad csapatára bízott játékra, hiszen ígéretekből bőven akadt a játék kapcsán, az más kérdés, hogy ennek csak egy részét kapjuk majd meg az ősz nyitányaként. Mindezektől függetlenül előljáróban kijelenthető, a Need for Speed: SHIFT jó irányba terelte vissza a rég eltévedt szériát, bár a versenyszimulátortól még mindig messze áll, de ettől függetlenül mi nagyon jól mulattunk az X360 konzolokon kipróbálható játék körei alatt, amit a hitelesség kedvéért kormány és versenyülés párosával lehetett megtenni.

 

A villámteszt során egyetlen pálya, illetve egyetlen vasparipa állt rendelkezésünkre, ezeket is a King of the Hill verseny miatt tehettük próbára. Versenyzőként egy M3-as BMW volánja mögé ülhettünk be, míg a pálya a Race Driver GRID-ből, vagy a Project Gotham Racingben is meglévő brit aszfaltcsíkok egyike volt – később videóban bemutatjuk. A játék pedig a már jól megszokott gyors vágásokkal, szerelők rajtrácsról való lerohanásával, a motorok felbőgésével indul, a visszaszámláló után pedig kialszanak a piros fények, és zöld utat kapunk, hogy teljesítsük a bírák által meghatározott köröket. Már az induláskor feltűnik, a játék szimulátorosodott, hirtelen gázadáskor a kerekek csikorognak, nehezen tapadnak be, az ellenfelek pedig könnyű szerrel hagynak minket maguk mögött. Mindemellett a féktávoknál is óvatosabban kell autónkat irányítani, nem lehet eszetlenül kigyorsítani, és az se mindegy, hogy milyen íven vesszük be az adott kanyart. Vagyis az autentikus versenyszimulátor ígérete részben máris teljesült, hiszen mindez korábban nem jellemezte az NFS játékokat.

 

Azonban mindez egy üres körítés, amivel jól el lehet majd adni a játékot, mert komoly fejtörést talán az első két körig okoz a trükkök betanulása, az autó kezelésének elsajátítása, utána pedig már tényleg gyerekjáték végigmenni, bármelyik pályáról is lesz szó. Mivel pontos képet nem kaptunk, milyen lehetőségünk lesz autóink tulajdonságait állítgatni, nem tudni, hogy ez befolyásolja-e majd valami módon a játékmechanikát, de van egy olyan érzésünk, hogy ezen a téren se közelít az igazi versenyszimulátorokhoz a produkció. Mindez azt jelenti, hogy a játék továbbra is egy szélesebb célközönséget próbál becélozni, nem akart a sikeresség oltárán beáldozni több millió biztos vevőt az EA, és végülis ez érthető, de ettől függetlenül kicsit lehetett volna bátrabb a Slightly Mad, mert maga a játék nagyon kellemes vezetési élményt biztosít, akár kezdők számára is, és így is simán megmaradhatott volna a lazább, populárisabb vonalon.

 

A körítés másik fontos pillére a látvány, ami viszont egyértelműen első rangú, és az eddig közzé tett képek és videók hűen tükrözik mindazt, ami majd otthon, fotelunkban ülve vár ránk. A pilótafülkék kidolgozottsága a legapróbb részletekre is kiterjed, és valóban realisztikus vezetési élményt nyújt ebből a kameranézetből követni a versenyt. Emellett a sokat látott törésmodell, illetve az ütközéskor fellépő élethű autóbalesetek szimulálása is elsőrangú lett. Egy-egy koccanáskor az autó karosszériái horpadnak, a szélvédő megrepedezik, betörik, a négykerekű menettulajdonságai pedig némileg romlanak, vezethetősége rosszabb lesz. Ezen kívül az autók kidolgozottsága, a környezett modellezése mestermunka, ráadásul a korábbi részekre jellemző egyszínűség végre feledésbe merült, a Shiftben minden színes-szagos, pont olyan, mint a valóságban, amiért hatalmas piros pont jár a csapatnak.

 

A versenyek végén a rendszer medálokat, pontokat oszt, amiket a pályán tett teljesítményük alapján értékel. Pontot kapunk egy jól elkapott rajtért, látványos előzésekért, vagy ha sikerül rendesen bevenni a kanyarokat. A verseny végén ezek a pontok összegződnek, ranglistában tárolódnak, így lehet a haverokkal versengeni, ráadásul az így kapott medálok amolyan achievementként is szolgálnak.

 

A Need for Speed: Shift szeptember 17-én kerül fel a polcokra, ahol mind a PC-s, mind az X360-as és PS3-as verziót leemelhetitek. A Forza Motorsport 3 és az esetleg télen debütáló Gran Turismo 5 mellett nem biztos, hogy labdába rúg, de ha szereted a lazább versenyeket, a féktelen száguldást, a gyors, izmos járgányokat, akkor a megjelenés előtti demót mindenképpen próbáld ki, talán meggyőz, és megveszed a játékot, ami első pillantásra nekünk kedvet csinált.

Legfrissebb bejegyzések

Dűne: Profécia – Kritika

A Warner Bros. Discovery jóvoltából, megnéztük az első négy részt. Spoiler-mentes beszámoló következik.

2024-11-25

PlayIT 2024, ősz – Élménybeszámoló

Kint jártunk a megújult PlayIT-en. Felnőtt-gamer beszámoló következik...

2024-11-25

Jövő nyáron jön a Rosszfiúk 2, most viszont itt a szinkronos előzetese

A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…

2024-11-22

Monarchy – Teszt

Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…

2024-11-21

Befutott a Mission Impossible – A végső leszámolás szinkronos előzetese

2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…

2024-11-21

Riven – Játékteszt

Egy régi klasszikus átültetve a modern korba.

2024-11-21