Az idei E3 egyik legnagyobb meglepetés bejelentésével a Microsoft rukkolt elő, amikor konferenciájukon leleplezték új mozgás -és hangérzékelős kameráját, a Project Natalt, ami lényegében a jövő új kontrollerének is tekinthető.
Az idei E3 egyik legélvezetesebb és legszórakoztatóbb konferenciáját egyértelműen a Microsoft tartotta, ahol a rendmondiak a közel két órás show során folyamatosan emelték feljebb és feljebb a lécet, így végül hiába mutattak be olyan jövőben megjelenő és készülő termékeket, mint a Metal Gear Solid: Rising, a Halo 3: ODST, a Forza Motorsport 3, a The Beatles: Rock Band vagy a Shadow Complex, a legnagyobb érdeklődést mégis a konferencia végén leleplezett vadonatúj technológiájuk, a mozgás -és hangérzékelős kamerájuk, a Project Natal övezte, ami minden bizonnyal a jövő játékainak mutathat egy új irányt, egy olyan irányt, amiben nem kell kontrollerekkel a kezünkben bohóckodnunk, hiszen mi magunk leszünk a kontrollerek, akik mozdulatainkkal, hangukkal vezéreljük majd a programokat, játékokat és az X360 egyéb szolgáltatásait.
A nagyközönséget némileg megosztotta a Project Natal leleplezése, ugyanis míg egyesek zseniálisnak, forradalminak tartják a Microsoft új "távirányítójának" létét, addig sokan úgy vélik, hogy mindez nem más, mint egy gyenge utánzata a Sony szintén E3-on leleplezett mozgásérzékelős irányítójának, vagy éppen a Nintendo Wii-nél már kezdetek óta, a MotionPlus-szal csak most tökélyre fejlesztett technológiájának. Akadnak olyanok is, akik úgy vélik, az igazi játékosoknak egyszerűen nincs szüksége egy olyan új, technológiai vívmányra, ami forradalmasíthatja a játékok vezérlését, hiszen így is jól megvannak az egérrel és a billentyűzettel, vagy a konzolok esetében a kontrollerrel. Pedig gondoljunk csak bele, hogy micsoda móka, amikor a Guitar Hero plasztikgitárját a nyakunkba akasztva elkezdünk a koncerteken látottaknak megfelelően gitározni, a kamera pedig felismeri mozdulatainkat, érzéseinket és gyakorlatilag otthon, a nappalinkban reprodukálhatunk egy virtuális koncertet, egy teljesen saját, egyedi előadást. De a kamera alkalmazása nem merül ki ennyiben, hiszen sokkal szélesebb körben lehetne alkalmazni, gyakorlatilag a napjainkban ismert játékstílusok mindegyike csak nyerne az egészen. Ezen kívül a Microsoft játékfelhozatal kifejezetten a hardcore közönséget célozza be, vagyis a jövőben akciójátékok, stratégiai játékok, autósjátékok vagy kalandjátékok kerülhetnek új dimenzióba.
A bemutatott demonstrációban például látható volt egy techdemo, amiben egy autóversenyzős játékkal játszott a család. Az ifjú hölgy kézmozdulataival irányított a négykerekűt – kormányzott, váltott -, majd mikor a gép kihívta kerékcserére és tankolásra a virtuális versenyzőt, akkor a box-ba beállva az apuka, mint szerelő kereket cserélt és megtankolta a járgányt. Ehhez fogható, komplex élményt pedig egyelőre se a Sony, se a Nintendo mozgásérzékelős készüléke nem tud nyújtani, hiszen itt nem csak mi lépünk interakcióba a kamerával, hanem maga a kamera is interakcióba lép velünk, ez pedig hatalmas előrelépésnek mondható. Az E3-on többek között a Burnout Paradise-on prezentálta még a technológiát a Microsoft, ami az jelen lévő újságírók szerint teljesen más megközelítésbe hozza az amúgy is frenetikusan hangulatos Criterion alkotást. A Fight Night apukája, Kudo Tsunoda is előállt egy technikai demóval, a "Ricochettel", ami lényegében a kidobós fordított megfelelője, vagyis a felénk hajított labdákat kell visszaütnünk. Ahogy említettem, a lehetőségek tárháza szinte végtelen, a konferencián bemutatott techdemók csak egy új lehetőség kezdeti lehetőségeit prezentálták, a talán jövő év végén megjelenő készülék minden bizonnyal több exkluzív termékkel karöltve érkezik majd.
Egyesek szerint az egész nem más, mint szimpla szemfényvesztés, pedig a fent említett újságírói reakciók hitelesek, cikkünk is több beszámoló alapján készül, így nemcsak az IGN, de például a Kikizo munkatársai is megvoltak lepődve, mennyire gördülékenyen működik a Project Natal felismerő rendszere. A legnagyobb durranást Molyneux 2001 óta fejlesztés alatt álló, sokáig csak "Project Dimitri" néven futó projektje nyújtotta, ami végülis a program szereplője, a piros felsős kisfiú, Miló után lett elnevezve. Ugyanis itt egyértelművé vált, hogy a készülék működik, és nemcsak mozdulataink vagy hangunk felismerésére képes. Molyenux prezentációja ugyanis valóság, a Kikizo munkatársa pedig szinte helyben dobott egy hátast, amikor a Lionhead munkatársa bemutatta az újságírót, majd miután köszöntek egymásnak Milo "Szia Adam!”-mal köszönt vissza. A kisfiúnak megírt MI például saját maga gratulált Adamnek, az újságírónak, mennyire jól áll rajta a kék ing, majd percekkel később a beszélgetés előrehaladtával Milo az úriember hangjának intonációja alapján érzékelte, hogy az újságíró kicsit szomorú, így empatikus arcot vágva próbálta vigasztalni! De ugyanilyen ledöbbentő volt az E3-on bemutatott prezentáció is, ahol Milo egy csinos hölggyel lépett interakcióba, önfeledten beszélgettek, megvitatták az élet nagy dolgait, közben pedig egy patak mentén horgásztak.
A Project Natalról egyelőre ennél többet nem tudni, bár egyre több olyan bejelentés lát napvilágot, hogy ez és ez a játék már biztosan támogatni fogja – például Halo: Reach -, illetve az is körvonalazódni látszik, hogy az X360 életciklusából hátralévő 3-4 év a kamera jegyében fog eltelni. A Microsoft a tervek szerint jövő év végén dobná piacra új mozgás -és hangérzékelős kameráját, ami azt jelentené, hogy jóval később törnének be a piacra, mint a Sony vagy a Nintendo hasonló kütyüi. Ettől függetlenül a redmondiaknál valami készül, ha hinni lehet a pletykáknak, akkor a kamera alapból be lesz építve a jövő karácsonykor megjelenő konzolokba, és ez talán azt is jelenti, hogy egy új X360 hajnala virrad másfél év múlva.
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!