A Sky News úgy döntött, titokban állandóan rögzítésre állított webkamerával és megfigyelésre alkalmas szoftverrel látja el egy laptopját, majd beküldi azt a szervizbe. Az eredmény botrányosra sikerült: nem csupán túl drágán akarták megjavítani a gépet, de le is lopták róla az azon tárolt adatokat és képeket.
A Sky News egy érdekes kísérletet végzett. Felraktak egy vadonat új hordozható számítógépre néhány fürdőruhás képet, egy-két kényes adatot (bejelentkezéshez szükséges adatok a Hotmailhez, a Facebookhoz és a NatWest online banking-felületéhez), majd beküldték a szervizbe javításra.
A tulajdonképpeni hiba csupán annyi volt, hogy a memóriamodult egy kicsit kimozgatták a helyéről, tehát a hiba javításához a feladat csak annyi lett volna, hogy egyetlen mozdulattal vissza kell azt rakni, majd máris működőképes a gép. Hogy minderre milyen diagnózist állítottak fel az egyes szervizek? Az egyik londoni cég felhívta a kísérletet végző embert, hogy komoly a probléma, ki kell cserélni az alaplapot, ami 130 fontba (cirka 40e forintba) kerül majd. Eztán pedig megnézték és megmutogatták egymásnak a gépen található bikinis képeket.
Kicsit később egy másik szervizes fogja magát, bekapcsolja a gépet, majd a magánjellegű adatokat tartalmazó "Private" elnevezésű mappát egy pendrive-ra másolja. Ebben találhatóak a fent említett fiókadatok az egyes honlapokhoz. Természetesen ezután nem hagyja ennyiben a dolgot, rögtön ki is próbálja a bankos hozzáférést, és csak azért nem tud belépni az online felületen keresztül, mert a megadott adatok hamisak. A videót alant megtekinthetitek:
És hogy a többiek esetében mi történt? Egy boltot leszámítva mindegyik rossz diagnózist állított fel a problémáról, vagy túlárazta a szolgáltatásait. Az egyik boltban ugyan megoldották a hibát, viszont közben átnézték a személyes képeket is. Egy másikban, a PC World szervizében 230 fontot (kb. 72e forintot) kértek előre egy új alaplapért, majd amikor visszaadták a gépet, kiderült, hogy csak a helyére rakták a memóriamodult. Miután szembesítették őket ezzel a ténnyel, visszafizették a semmiért kért pénzt. Egy másik cég 145 fontot (kb. 45e forintot) kért a teljes kivizsgálásért, miközben a kamera rögzítette, hogy csak akkor hívták már fel az ügyfelet, amikor rájöttek a problémára és meg is oldották azt.
Megint egy másik boltban megoldották a memóriahibát, viszont telefonon azt közölték, hogy új alaplapot kell belerakni. Miután ezt az ügyfél elutasította, összeforrasztották a memóriamodul lábait, hogy így idézzék elő az eredeti problémát. Amikor szembesítették őket ezzel a ténnyel, azt válaszolták, hogy azt gondolták, a konkurencia hozta be hozzájuk a gépet. Egyetlen cég, a Pix 4 volt, ahol még az ügyfél ottléte alatt megvizsgálták a hordozható számítógépet, felfedezték a hibát, visszahelyezték a modult a helyére, majd közölték, hogy nem tartozik semmivel a segítségért.
Kíváncsi lennék, vajon itthon milyen tapasztalatokat szereznek a szervizek szolgáltatásait igénybe vevők.
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!