A napokban érkezett meg a kizárólag digitális úton beszerezhető legújabb Battlefield játék, a Battlefield 1943: Pacific, mely premierje napján X360-on és PS3-on debütált. Mi előbbin nyüstöltük.
A Battlefield 1943: Pacific hét elején történő megjelenése egy teljesen új korszakot nyitott a Microsoft és az X360 életében, hiszen ez az első olyan, szinte teljes értékű, akár bolti forgalmazásban is árusítható játék, ami kizárólag digitális úton, azaz csakis az Xbox LIVE-on keresztül – PlayStation 3 esetében PlayStation Networkön – szerezhető be, ráadásul nem is túlságosan borsos áron. Az EA DICE legendás sorozatának új darabja követi a kitaposott ösvényt, vagyis egy gyors, feszes iramot diktáló, második világháborús témájú egyveleget kapunk, ami ezúttal kizárólag multiplayer módban játszható, így az 1500 MS pontba, azaz közel 15 dollárba – közelítőleg 3000 FT – kerülő termék valóban nem hoz minket csődközelbe. Mert ugyan a játékban nincsenek kifejezetten szemet szúró újítások, mégis kiváló mércéje lehet a digitális terjesztés módjának, amivel így egy új standardként állhat majd a többi stúdió előtt. A Battlefield 1943: Pacific egyetlen egy dologban nyújt újdonságot, mégpedig a modernizált küllemében, illetve a kornak megfelelő igényeket minden téren kielégítő multiplayer módjában.
A Battlefield franchise még 2002-ben indult el hódtó útjára, ugyanis a svéd DICE ekkor ügyesen lovagolta meg a második világháborús hullámot, így Battlefield 1942 néven piacra dobta az első felvonást, aminél a hangsúly egyértelműen a többjátékos módon volt. A siker természetesen nem maradt el, így a sorozat több irányba, de kinőtte magát, hogy aztán a jövőben – Battlefield 2142 -, vagy épp a hidegháború egyik legvéresebb küzdelmeinek helyt adó Vietnámban is tiszteletét tegye. A Battlefield 1943-ról mindezek ellenére úgy lehet nyilatkozni, hogy az első rész egyik spinoffja. A játék alapjáraton három különböző térképet tartalmaz, mindet az 1942-es epizódból, és egyetlen egy játékmódban játszható, a Conquestben, ahol két fél, Japán és az Egyesült Államok vív egymással ádáz csatát, hogy a térképeken elhelyezett öt stratégiai pontot elfoglalja és tartsa. A játék menüjéből gyors összecsapásokban, privát mérkőzéseken vagy kizárólag barátokkal közösen vívott csatákban vehetünk részt, melyeknél csakis 16 fő egyidejű jelenlétével indíthatók el a meccsek, ami hatalmas mellélövés a fejlesztőktől. Megmaradt a szakaszrendszer is, aminek továbbra sincs semmi értelme, a játék minden egyes újonnan kezdett meccs előtt szétdobálja a játékosokat, bár annyit fejlődött a rendszer, hogy saját, négyfős csapatok kreálhatunk, így tényleg azokkal játszhatunk egy csapatban, akikkel szívesen mókázunk.
A játékban három választható osztály közül válogathatunk: gyalogos, lövész és felderítő. Mindhárom különböző fegyverzettel bír, de mindhárom esetében eltérő távolságokban képes csak hatékonyan közreműködni a csapat munkájában. Vagyis a gyalogos közeltávra, a felderítő középtávra, a lövész pedig értelemszerűen mesterlövészként szedheti áldozatait. A cél – ahogy fentebb is írtam – a pályákon elhelyezett stratégiai pontok megszerzése és azok védelme. Ezzel ugyanis taktikai előnyhöz jutunk, ugyanis minél több ilyen pontot uralunk, annál több lehetőséghez jut csapatunk. Az új Battlefieldben a fejlesztők korlátlan tölténnyel adományozzák meg a játékosokat, bár van újratöltési idő, így érdemes odafigyelni, hogyan választjuk meg a tárcsere idejét, hisz ez könnyedén az életünkbe is kerülhet. A fejlesztők egész jó egyensúlyt teremtettek a játékban, így mind a pályák kialakítása, az azokon elhelyezett tereptárgyak, épületek, mind a három különböző kaszt közötti különbségek jól kidomborodnak, amiket speciális, másodlagos tüzelési módokkal és képességekkel kompenzál a termék. A mesterlövész például őrtornyokban megbújva szedheti áldozatait.
A Battlefield szériákra jellemző járművek is megmaradtak, bár a repertoár igencsak kiszélesedett. A Battlefield 1943: Pacific-ben szárazföldön, vízen és levegőben is irányíthatunk majd korhű járműveket, így különböző dzsippeket, tankokat, vadászgépeket vagy hajókat terelgethetünk. A repülők irányítása viszont a sorozatra nem jellemző módon nagyon nehézkes, körülményes és sok időbe telik míg megtanulja az ember. A célzásról már nem is beszélve, a ledobott bombák esetében sokszor csak vaktában tudjuk kioldani rakományunkat, nem tudni, hol fognak majd landolni. Éppen ezért a pályákon az Air Raid lehetőség nyújt nagyobb élvezetet, ugyanis a térképen elhelyezett szirénázó, antennával felszerelt épületek elfoglalásával három nehézbombázó felett vehetjük át az irányítást, amivel igencsak komoly pusztítást tudunk végrehajtani az ellenséges vonalak mögött. A játékban megjelent a rangrendszer is, ahol 50-es szintig lehet fejlődni, bár nem valami látványos sebességen zajlik a szintlépés. Speciális feladatok, küldetések teljesítésével pedig különböző plecsniket szerezhetünk, amikkel tekintélyt vívhatunk ki a többi játékos előtt.
Technikailag hol előrelépett, hol visszafejlődött a játék. Letölthető produkcióként impresszív, nagyon szép látvánnyal bír a Battlefield 1943: Pacific, amiben a fény-árnyék effektek, a térképek részletessége hihetetlen. Sok, kizárólag boltban megjelenő produktum megirigyelhetné a Frosbite motor képességeit. Amelyek közül főként a környezet teljes rombolhatósága emelhető ki, viszont visszalépés a DICE embereitől, hogy nem lehet minden egyes épületet porig rombolni. Kidönthetjük a fákat, a járművekkel kerítéseket döngölhetünk a földbe, bizonyos épületeket pedig teljesen elpusztíthatunk, akad azonban jó pár olyan tereptárgy, ami se gránát, se robbanás, se semmilyen járművel való becsapódás ellenére se tudunk összedönteni. Hogy ezzel mi volt a fejlesztőcsapat célja, már sose fog kiderülni, de tény, hogy ezúttal nem leszünk képesek tankkal átlőni épületeket, így stratégiai előnyhöz se juthatnak a csapatok.
A Battlefield 1943: Pacific hibái ellenére fantasztikus játékélményt nyújt, amit főként a kizárólagos multiplayer adta örömöknek köszönhet. A játékos "rá van kényszerítve", hogy csakis hús-vér emberekkel vívjon csatákat, a rombolás, a karakterfejlődés, a lövöldözés, a járművek vezetése, a stratégiai pontok elfoglalása és védése igazi "fun életérzést" garantál, így a 24 fős online meccsek valóban impresszív élményben részesítik azokat, akik kipróbálják a Iwo Jima, Wake Island és Gudalcanal pályákat. Egyelőre mindenképpen a nyár egyik kellemes meglepetése, és ha éppen nem fesztiválozol valahol, akkor kiváló időtöltésnek bizonyulhat egy hűvös szoba és egy hideg sör társaságában.
Értékelés: 8,7/10
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!