Az idei E3-on először mutatkozott be mozgás közben a Modern Warfare második része, ami közvetlen folytatása lesz az első résznek. A játék az expó egyik legnagyobb durranása volt, így utánajártunk az eddigi infóknak.
Az Activison és az Infinity Ward gyümölcsöző projektje, a Call of Duty franchise két évvel ezelőtt először hagyta maga mögött a második világháborús időket, cserébe pedig a modern hadviselés, korunk legismertebb háborús zónái elevenedtek meg képernyőinken. A Modern Warfare-t az elmúlt két év alatt közel 13 millióan vásárolták meg, nap, mint nap milliók játszanak a játékkal online, tehát a siker és a népszerűség töretlen, így nem meglepő, hogy februárban bejelentették a folytatást, a Modern Warfare 2-öt, mely egy közvetlen, direkt folytatása az első résznek.
Zakhaev, az első rész főgonosza halott, Sgt. Price és csapata keresztülhúzta az őrült hadúr világuralmi törekvéseit, azonban Zakhaev jobb keze, Makarov még mindig szabadlábon, valahol bujkálva irányítja mindenre kész zsoldos hadseregét, hogy revansot vegyen mentora haláláért. Az újabb terroristatámadások, a keleten zajló háborús helyzet pedig ismét arra ösztökéli az amerikai kormányt, hogy újra bevesse elit csapatát, az Task Force 141-et, akik között olyan keménykötésű katonákat találunk, akik korábban a CIA, a Delta Force, a Rangerek, és a British SAS szolgálatában álltak. A játék főhőse ezúttal Sgt. Gary "Roach" Sanderson lesz, aki az előző rész arctalan főhősével, "Soap" MacTavish-sel karöltve próbálnak majd ismét békét hozni a világra.
Az Infinity Ward a bejelentést követően rengeteg, egészen idáig marketingszagúnak hitt ígéreteket puffogtatott el, azonban a Microsoft hétfői konferenciáján bebizonyosodott, hogy a Medal of Honor korábbi fejlesztőiből verbuvált gárda újabb sebességi fokozatba kapcsolt, a második rész mindenben jobb, szebb és változatosabb. A konferencián bemutatott demó a korábban képeken és videókon már látott havas, jeges pályán indít, ami egy olyan erős felütése lesz a produkciónak, mely az első rész hajós nyitányára is ráver. Főhősünk és MacTavish a Kazahsztánban játszódó pályán azzal a céllal próbál behatolni egy orosz fennhatóságú bázisra, hogy egy lezuhant műhold titkos és hihetetlen értéket képviselő katonai adatait ellopja, majd egyfajta zavarkeltés céljából felrobbantsa az üzemanyagraktárakat és végül amilyen gyorsan csak lehet, elhúzzuk a csíkot. Persze ilyen és ehhez hasonló akciókat az első részben is véghezvittünk, de itt szó sincs linearitásról, a scriptelt jelenetek végre a múlté, és végre véges számú ellenféllel lesz dolgunk. A pálya nyitányaként egy közel sem veszélytelen jégfalat kell megmásznunk, majd bejutva a bázis területére egy hangtompítós fegyverrel és az arra felszerelt mozgásérzékelős/hőérzékelős – ez nem derült ki – fegyverrel levadászni az utunkba állókat, ami erősen hajaz a James Cameron-féle Alien-filmekből ismerős kütyüre. A lopakodás során azonban észrevesznek minket, menekülőre kell fogni a dolgunkat és ekkor hirtelen egy hómobilra pattanva kell átszelni a korábban még hóvihar uralta vidéket. Az üldözés közbe nemcsak az utunkba kerülő akadályok kikerülésére kell odafigyelnünk, hanem a ránk támadó orosz zsoldosokat is le kell vadásznunk.
És persze az összes többi pálya is hasonló izgalmakat és változatosságot garantálnak. Kalandunk során keresztülszeljük az egész világot, Brazíliától Kazahsztánon át egészen Grúziáig gyakorlatilag minden háborús övezetben és egzotikus helyszínen megfordulunk majd. A brazil pályán például az ország híres karneváljának otthont adó, Rio de Janeiro-ban kell egy küldetést teljesítenünk, ahol a híres O Cristo Redentor szobor lábánál keveredünk bajba. Az akció közben nemcsak a mi épségünkre, de a turisták testi épségére is ügyelnünk kell. Természetesen a linearitás legkisebb jele se mutatkozik, itt is több útvonalon haladva, több lehetőséggel élve teljesíthetjük majd a küldetést. Ezen kívül megfordulunk Afganisztánban is, ahol a sivatagi környezet, a mérhetetlen nyomor lesz az úr. A közel-keleti atmoszféra sajátos varázsa pedig pillanatok alatt beszippantja majd a játékos, és bár nem lesz időnk a nézelődésre, mégis megéri majd néha-néha körbe nézni az autentikusan modellezett, mesés tájakon. Ezután a játék történetében először víz alatt is teljesítenünk kell egy küldetést, ahol egy tengeralattjáró körül alakul ki egy komolyabb gubanc.
A szóló mód kooperatív módban való végigtolása ezúttal is kimarad a Modern Warfare-ból, a páros küldetések alkalmával a másik hőst mindig a gép irányítja majd. Cserébe viszont kapunk egy külön játékmódot, amit a főmenüből érhetünk el. Ennek lényege, hogy mini-játékokat teljesítve intenzív küldetésekben lehet részünk, amit vagy online, vagy osztott képernyőn teljesítünk a haverokkal vállvetve. Ezek a küldetések amolyan mellékszálként olvadnak bele a játék fő történetébe, így a Makarov-szálon kívül eső cselekményekbe kapunk betekintést, amolyan scenario formában.
A Call of Duty: Modern Warfare 2 idén november 10-én jelenik PC-re, Playstation 3-ra és Xbox 360-ra egyaránt, amihez persze a már jól ismert többjátékos mód is betársul, melyben ugyanúgy lesznek perkek, a szintlépések, a challenge-ek, a remekül megtervezett pályák, persze némi újdonsággal nyakon locsolva.
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!