Gal6 – Legyél Te is online hadúr
Az elmúlt hónapokban egy online, böngészőből játszható stratégiai játéktól hangos a hazai és a külföldi szaksajtó, így felkerestük a Gal6-et fejlesztőit, hogy válaszoljanak pár kérdésünkre.
Több éve folyik egy teljesen magyar fejlesztésű böngésző alapú sci-fi stratégiai játék, a Gal6 fejlesztése, mely garázsprojektként indult hódító útjára, napjainkban pedig olyan népszerűségre tett szert, hogy a stílus kedvelői az OGame-el említik egy lapon. A játék stílusi behatorálását tekintve egy MMOSG-ről beszélhetünk (massively multiplayer online strategy game), vagyis egy olyan masszívan multiplayer online játékról, amiben a szintlépkedés és a gyűjtögetés helyett stratégiai érzékünk kerül előtérbe. Ez azt jelenti, hogy a játék során több ezer másik online hadúrral kell megvívnunk csatákat, vagy épp kell velük szövetségre lépnünk, ha szeretnénk elkerülni esetleges vereségüknket. Ügyes taktikai érzék, és kiváló diplomáciai készség, ez a két fő tulajdonság, mely elengedhetetlen ahhoz, hogy sikeresek legyünk a játék különböző fordulói során.
Éppen ezért szürke állományunk állandó tornáztatása sok esetben elrettentő lehet azon hardcore játékosok számára, akik a három dimenziós világ szülöttein nőttek fel. A gal6 egy hihetetlenül komplex, időigényes alkotás, melynek összetett szabályai nem biztos, hogy sokak tetszését elnyeri, ennek ellenére az MMOSG csapat által működtetett produkció komoly felhasználóbázissal bír. A játék böngészőből való használhatósága ellenére kifejezetten ízlésese és pofás. Mindez Simon Attila keze munkáját dicséri, aki alkotásával nemrég elnyerte a Graphis Logo Design 7 webes díjának aranyérmét is.
Ezek után szerkesztőségünk úgy döntött, hogy egy exkluzív interjú keretén belül kifaggatjuk a készítőket, így ha kedvet érzel, hogy kipróbáld magad, mint online hadúr, akkor irány a gal6 honlapja, ahol egy gyors regisztráció után azonnal belevetheted magad a diplomáciai élet sűrűjébe, egy bolygó mindennapos életének egyengetésébe.
• Kérlek, röviden mutasd be az MMOSG csapat fejlesztését, a gal6-et! Mikor és hogyan vette kezdetét a fejlesztés, és mikor jutottatok el arra a szintre, hogy a nagyérdemű elé kiálljatok online űrstratégiátokkal?
A gal6 egy magyar fejlesztésű, ingyenesen játszható, böngészőalapú (ezért platformfüggetlen), tradicionális stratégiai alapokra épülő, 1 órás körökre és 4-6 hónapos fordulókra tagolt sci-fi háttértörténeten alapuló virtuális univerzum, ahol a planéták urai egy osztatlan küzdőtéren mérhetik össze flottáik, szövetségük erejét.
Egy egyszerű regisztrációt követően az új hadúrnak lehetősége van kiválasztani az Univerzumot alkotó 6 faj közül a számára legszimpatikusabbat vagy a játékstílusának legmegfelelőbbet, majd egy planéta mindenható urává válik, amin azonnal elkezdheti a rendelkezésére álló technológiák fejlesztését, majd ezek segítségével hatalmas hadi flottákat, támadást elhárító rendszereket építhet. A gal6-ben a legnagyobb érték a nyersanyag (fém, kristály és narion) és a nyersanyagot előállító űrgyárak, amelyeket plasmatoroknak nevezünk. Ezekért folyik a küzdelem, ezek zsákmányolása az oka a legnagyobb csatáknak.
Eleinte szondák segítségével van lehetőség ilyen gyárak megszerzésére, viszont hamar eljön az az idő, amikor már jobban megéri, ha megpróbáljuk elvenni az általunk gyengébbnek ítélt ellenféltől – tehát, ha csatába megyünk értük. Természetesen még eredményesebb lehet a támadás, ha nem egyedül, hanem szövetségeseinkkel tesszük.
A gal6 univerzumában rengeteg eszköz könnyíti meg a szövetségek létrehozását és hatékony működését. Saját vezető tisztségviselőket választhatnak, kincstáruk, zárt fórumuk, csak a szövetség tagjaira vonatkozó fejlesztéseik lehetnek stb.
A gal6 univerzuma egy hosszú, hat éve tartó fejlesztés eredménye, garázsprojektből nőtte ki magát egy 10 főt foglalkoztató magyar fejlesztőstúdió teljes munkaidős elfoglaltságává.
A jelenleg is futó, márciusban indult 9. forduló már megújult, modern, letisztult kezelőfelülettel, naponta az Univerzum történéseiről tudósító hírportállal és részletes, online felhasználói kézikönyvvel várja a frissen regisztráló és már veteránnak számító hadurakat.
Szintén a jelenlegi forduló újdonsága, hogy a magyar nyelv mellett már angolul is elérhető a gal6, ennek köszönhetően a magyarok mellett már más nemzetek is harcba szállhatnak a saját régiójuk zászlaja alatt. Az angol lokalizálásba Armand Constantine amerikai sc-fi és játékszövegíró (pl. FarCry 2) is a segítségünkre volt.
Nem árulok el titkot azzal, hogy még idén szeretnénk további nyelvi verziókkal kijönni, amelyek között a nagy világnyelvek mellett szerepel az eszperantó és a cigány nyelv is, így lehetősége lesz olyanoknak is megmérettetni magukat a gal6 univerzumában, akik eddig a nyelvi korlátok miatt nem tudták ezt megtenni más, hasonló játékokban sem.
• Röviden össze tudnád foglalni a gal6 háttértörténetét? Ha információim helyesek, akkor a Galaktika magazin egyik neves írójának, Kovács "Tücsi" Mihálynak a keze munkáját dicséri a szerzemény.
Igazat csiripeltek a verebek. Tücsit kértük fel a már kész játék háttértörténetének elkészítésére, aki nagyon komoly kutatómunkát követően egy mindenre kiterjedő, mégis lazán egymáshoz kapcsolódó novelláskötetet készített a gal6-hez. A portálunkon ezek az írások megtalálhatóak, a sci-fi iránt érdeklődők, akár a játék alapos ismerete nélkül is, mint egy önálló irodalmi alkotást is olvashatják.
Tücsinek hála, ez az alapos háttértörténet is segít annak a koncepciónak az elérésében, hogy a gal6 a "filmes" élmény helyett azoknak szóljon, akik a történetmesélős, "könyves" élményt részesítik előnyben, ahol sokkal nagyobb szerepet kap az egyéni fantázia.
Éppen emiatt a fajokat is csak szimbólumokkal jelenítjük meg, illetve a hadurak fantáziájára bízzuk a hajók, szondák, planéta-védelmi rendszerek, plasmatorok, fegyverek kinézetét is, csak ikonokként jelennek meg ott, ahol feltétlenül szükséges.
• Pontosan mely játékosréteg elérése a célotok? Kinek ajánlanád a gal6-et?
Nem szeretnélek Titeket mindenféle célcsoport-meghatározásokkal untatni, ezért inkább néhány érdekes adatot osztanék meg a mostani játékosok összetételével kapcsolatban.
Játékosaink között akadnak szép számmal lányok, sőt van olyan szövetségünk, amelyik túlnyomó részben lányokból áll – a legnagyobb szövetségek egyikének vezetője is egy keménykezű hadúrnő.
Segítettünk már olyan hadúrnak, aki a maga 12 évével olyan összetett játéklogikát érintő kérdéseket fogalmazott meg, amihez a játékmesterünk segítségét kellett igénybe vennünk.
Van a játékosaink között többgyermekes családanya, mentős, rendszergazda, kőműves, politikus, diák, van, aki a büntetés-végrehajtás hálózatán keresztül éri el a játékot és rengeteg olyan is, akit a sci-fi és az űr iránti vonzalma csábított az univerzumba.
A fenti felsorolásból látszik, hogy mindenkinek ajánljuk a gal6-et, akit érdekel a sci-fi, nem idegen tőle a stratégiai gondolkodás, nem ijed meg a kihívásoktól, rendelkezik politikai, diplomáciai érzékkel és szeretné tartalmasan eltölteni a szabadidejét egy olyan társaságban, amelynek érdeklődési köre hasonló a sajátjához.
• A játék teljesen ingyenes, de akadnak olyan funkciók, illetve különleges fejlesztések, amelyekért fizethet a felhasználó. Mesélnél ezekről egy picit? Pontosan mire kell itt gondolni, milyen plusz előnyhöz juthat így a játékos?
A kreditért vásárolható szolgáltatásokat két csoportba osztanám.
Egyrészt vannak olyan általános, mindenki számára igénybe vehető lehetőségek, mint a nyersanyag és plasmator (nyersanyagtermelő gyár) vásárlása. Vagy a türelmetlenebb hadurak által kedvelt lehetőség a fejlesztések és építések idejének felezési lehetősége. Ha nem szeretjük a szomszédságot, akkor a planétánk másik galaxisba, vagy régióba helyezhetjük át, sőt a szövetségesek, vagy az antiszociális hadurak saját privát galaxist is vásárolhatnak, ahova ők maguk választhatják meg, hogy kiket engednek be.
Másrészt van egy planéta extra csomag, amelyet főleg a tapasztaltabb hadurak vesznek igénybe, ezt mi is leginkább nekik ajánljuk. Ez a csomag 8 olyan prémium szolgáltatást nyújt, amelyek egy magasabb szintre emelik a játékélményt és tovább bővítik a stratégák fegyvertárát, viszont ettől senki nem válik automatikusan legyőzhetetlenné. Néhány példa: stratégiai térkép, negyedik flotta összeállításának a lehetősége, extra hajók gyártásának lehetősége, részletes csatajelentés.
Alapvetően pénzért lehet kreditet vásárolni, de szerettünk volna azoknak is lehetőséget biztosítani, akik még azt a körülbelül 2000 forintnak megfelelő összeget sem tudják befizetni, amennyibe a forduló végéig (4-6 hónap) érvényes planéta extra csomag kerül.
Nekik lehetőségük van személyes ajánló linkjüket fórum aláírásukban, blogjukban elhelyezni, vagy megosztani, de tudnak e-mailben is új tagokat toborozni a gal6 univerzumába. A tapasztaltabb hadurak pedig mentorokként saját fajuk újoncait okíthatják. Mindkét esetben jutalmat kapnak a frissen csatlakozók, vagy a tanítványok költései mértékében.
• Összesen hat faj lakja a gal6 univerzumát. Röviden bemutatnád őket?
Úgy igyekeztünk összeállítani a fajokat, hogy lehetőleg mindenki megtalálja a játékstílusának vagy habitusának leginkább megfelelőt.
Azok, akik az egyéni játékot preferálják, általában a félig gép – félig élőlény Digitrox fajt részesítik előnyben, melynek képviselői borzasztó erős planétavédelmi rendszerekkel rendelkeznek, így kiválóak védekezésnél, de lassú hajóikkal nehezen tudnak támadni.
A Human faj tulajdonságait a való életből vettük. Agresszivitása nem ismer határokat, különlegessége hajóinak sokszínűségében rejlik.
A Khaduuii faj tagjai az atlantiszi civilizáció leszármazottainak vallják magukat, sajátosságuk az élet mindenek feletti tisztelete. Különleges képességük is innen ered: a csatákban a megsemmisítés helyett, ha módjukban áll, blokkolják az ellenfél hajóit.
A sötét oldal képviselője a Shin faj. Sajátosságuk, hogy rejtőzködni tudnak, így az ellenfél sosem kap pontos információt flottáik nagyságáról, így csak a csatát követően fog kiderülni, mekkora is volt valójában a Shin hajóarmada.
A gal6 kalózai a Piraati faj képviselői, különleges tulajdonságuk, hogy a nyersanyagon és a plasmatorokon túl az ellenfél hajóiból is képesek zsákmányolni, az így szerzett hajókat sajátjukként harcba küldeni.
Végére maradtak az Univerzum zergjei, a Zyk faj, amely hatalmas bogárkolóniákat alkotva, nagy létszámú, de egyénileg viszonylag gyenge hajókból álló flottákkal indít inváziót a kiszemelt planéta, galaxis vagy szövetség ellen.
• Mi a helyzet a titokzatos Asconokkal? Róluk szépen-lassan csepegtettek majd információkat?
Az Asconok az a titokzatos nép amely az Univerzumot megalkotta és annak szabályait lefektette, számos mendemonda kering velük kapcsolatban, kilétüket és jelenlegi tartózkodási helyüket is homály fedi.
Az univerzumot benépesítő hat faj szeretne minél többet megtudni róluk, ezért megbízták azt a szervezetet, amely a gal6 rendjéért felelős és a hangzatos Univerzumot Felügyelő Fajok Imperátusi Hivatala (UFFIH) nevet viseli, hogy hozzon létre egy kutatócsoportot, amely időről időre nyilvánosságra hozza a legfrissebb eredményeket. Így bármilyen jövőbeli gal6-et érintő fejlesztés is szerves részét fogja alkotni a háttértörténetnek.
• Várható, hogy a jövőben bővítésekkel, kiegészítésekkel tartjátok fent a játék iránti érdeklődést?
Mindenképpen! Már most amellett, hogy igyekszünk teljesen bugmentessé tenni a gal6 univerzumát, törjük a fejünket, hogy milyen meglepetésekkel szolgáljuk a Haduraknak a következő jubileumi fordulóban!
• Pontosan miféle kiegészítésekre számíthatunk?
Számos ötletünk van, amiből talán a gal6 chat az, amit így előzetesen megosztanék veletek…
• A jövőre nézve milyen hosszútávú terveitek vannak? Esetleg belevágtok valami másba, vagy jelenleg teljes erővel a gal6 köti le a figyelmeteket?
Jelenleg és hosszútávon is csak a gal6-el szeretnénk foglalkozni, rengeteg olyan kérés, ötlet és lehetőség van, amelynek megvalósítása minden időnket leköti. Célunk, hogy a gal6 játékosaiból egy olyan nemzetközi közösséget formáljunk, ahol a sci-fi és a számítógépes játék szeretete, az ezekhez a témakörökhöz kapcsolódó ismeretek megosztására, megszerzésére az összekötő kapocs.
• Köszönjük az intejút! Sok sikert kívánunk a továbbiakban!
Mi is köszönjük a lehetőséget! Az UFFIH nevében ígérhetjük, hogy folyamatosan tájékoztatunk Titeket a gal6-el kapcsolatos eseményekről és az Univerzumot érintő nagyobb horderejű hírekről, változásokról.
Az interjúért hálás köszönet Kordován Csabának, a gal6 marketing és szervezés részleg vezetőjének!