Miután a Fifa 09-cel 25 nemzetközi díjat söpört be, az Electronic Arts ma felfedte az rekordmennyiségben* értékesített EA SPORTS futball-sorozat legújabb epizódjával kapcsolatos első részleteket.
A vásárlói visszajelzések és több mint 275 millió online mérkőzés** tapasztalatai alapján fejlesztett FIFA 10 új mércét állít majd fel a játékélmény valószerűsége és a benne felvonultatott újdonságok terén: ez lesz a legteljesebb és legintelligensebb futball-szimuláció, melyet valaha készítettek.
A játékmechanikát alapjaiban dolgozták át annak érdekében, hogy a FIFA 10 minél valószerűbb futball-élményt nyújtson: finomodott a labdakezelés és a játékosok közti fizikai interakció. A játékosok mostantól úgy mozognak, viselkednek és helyezkednek, ahogy a valóságban tennék. Támadásban a játékosok hatékonyabban használják ki a rendelkezésükre álló teret, módosítják elfutásaik útvonalát nehogy lesre kerüljenek, természetes módon kerülik el egymást, és többféle támadási mintát variálnak. Védekezésben komoly szerephez jutnak az olyan új koncepciók, mint a helyezkedési sorrend, mely lehetővé teszi a védőjátékosok számára, hogy lefedezzék a rosszul helyezkedő csapattársaik üresen hagyott zónáit is. A FIFA 10-ben – a védekezési taktika hatékonyságának fokozása érdekében – helyet kapott az irányított oldalsó szerelés, a jelölt emberfogás és a programozott viselkedésformák eseti felülbírálása is. A gólszerzés és -hárítás milliónyi új opcióval gazdagodott és bővült; a kapus intelligenciájának finomhangolása révén erőszakosabb kitámadásokra és minden képzeletet felülmúlóan valószerű hárításokra számíthatunk.
„A FIFA 10 megtervezésekor 275 millió online mérkőzés tapasztalatait vettük figyelembe, hogy minél inkább rajongóink kedvére tegyünk” – mondta Andrew Wilson, A FIFA franchise alelnöke és vezető producere. „Válaszoltunk a visszajelzésekre, s igyekeztünk okulni belőlük. Javítottunk a játékosok irányításán, reakcióidején és intelligenciáján; így hoztuk létre a videojátékot, mely véleményünk szerint napjaink a legvalószerűbb futball-élményét nyújtja.”
A visszajelzések figyelembevétele és a játékosok problémáinak orvoslása immár hagyományos része az évente megjelenő FIFA játékok fejlesztési ciklusának. Jobban kiegyensúlyozott magas átívelések, fejlesztett kapus-intelligencia, valószerűbb lövésfizika, kevesebb kapufa, gyakorlópálya a technikák csiszolásához, magával ragadóbb futball-élmény a folyamatosabb játékmenet és a gyorsan elvégzett szabadrúgások révén – ez csak néhány a temérdek rajongói észrevételből, melyet a FIFA 10 készítői figyelembe vettek.
A ma bejelentett három fejlesztés a FIFA 10 játékosirányító rendszerének átfogó reformjával kecsegtet. Az első, valóban 360° fokos cselezési rendszer nagy mértékben fokozza a labdakezelés biztonságát, és lehetővé teszi a védők által nyitva hagyott réseken való átbújást, ami korábban nem volt lehetséges. A vadonatúj animációs technológia jóvoltából a gyakorlott cselezők mostantól rávezethetik a labdát a védőre, és egy gyors oldalcsellel el is szöktethetik mellette. A szabad fizikai interakciónak nevezett új koncepció a játékosok számára nagyobb körön belül teszi lehetővé a biztos labdakezelést, az új ütközésfigyelés pedig valószerűbb, kevésbé kiszámítható összecsapásokat eredményez a támadó- és védőjátékosok között.
A FIFA 10 a felhasználók körében oly népszerű Menedzser módot is 50 érdemi változással gazdagítja: az újdonságok listáján realisztikusabb mérkőzések, több döntési szempontra alapozott cserék és élethűbben fejlődő játékosok szerepelnek.
Az új játékmódokkal és a meglévő (pl. Légy profi) módokra vonatkozó újításokkal kapcsolatos bejelentések az elkövetkező hónapokban várhatók.
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!
A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…