Oldal kiválasztása

E3 2009 – Ősszel jön a FIFA 10

E3 2009 – Ősszel jön a FIFA 10
15 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Miután a Fifa 09-cel 25 nemzetközi díjat söpört be, az Electronic Arts ma felfedte az rekordmennyiségben* értékesített EA SPORTS futball-sorozat legújabb epizódjával kapcsolatos első részleteket.

A vásárlói visszajelzések és több mint 275 millió online mérkőzés** tapasztalatai alapján fejlesztett FIFA 10 új mércét állít majd fel a játékélmény valószerűsége és a benne felvonultatott újdonságok terén: ez lesz a legteljesebb és legintelligensebb futball-szimuláció, melyet valaha készítettek.

 

A játékmechanikát alapjaiban dolgozták át annak érdekében, hogy a FIFA 10 minél valószerűbb futball-élményt nyújtson: finomodott a labdakezelés és a játékosok közti fizikai interakció. A játékosok mostantól úgy mozognak, viselkednek és helyezkednek, ahogy a valóságban tennék. Támadásban a játékosok hatékonyabban használják ki a rendelkezésükre álló teret, módosítják elfutásaik útvonalát nehogy lesre kerüljenek, természetes módon kerülik el egymást, és többféle támadási mintát variálnak. Védekezésben komoly szerephez jutnak az olyan új koncepciók, mint a helyezkedési sorrend, mely lehetővé teszi a védőjátékosok számára, hogy lefedezzék a rosszul helyezkedő csapattársaik üresen hagyott zónáit is. A FIFA 10-ben – a védekezési taktika hatékonyságának fokozása érdekében – helyet kapott az irányított oldalsó szerelés, a jelölt emberfogás és a programozott viselkedésformák eseti felülbírálása is. A gólszerzés és -hárítás milliónyi új opcióval gazdagodott és bővült; a kapus intelligenciájának finomhangolása révén erőszakosabb kitámadásokra és minden képzeletet felülmúlóan valószerű hárításokra számíthatunk.

 

„A FIFA 10 megtervezésekor 275 millió online mérkőzés tapasztalatait vettük figyelembe, hogy minél inkább rajongóink kedvére tegyünk” – mondta Andrew Wilson, A FIFA franchise alelnöke és vezető producere. „Válaszoltunk a visszajelzésekre, s igyekeztünk okulni belőlük. Javítottunk a játékosok irányításán, reakcióidején és intelligenciáján; így hoztuk létre a videojátékot, mely véleményünk szerint napjaink a legvalószerűbb futball-élményét nyújtja.”

 

A visszajelzések figyelembevétele és a játékosok problémáinak orvoslása immár hagyományos része az évente megjelenő FIFA játékok fejlesztési ciklusának. Jobban kiegyensúlyozott magas átívelések, fejlesztett kapus-intelligencia, valószerűbb lövésfizika, kevesebb kapufa, gyakorlópálya a technikák csiszolásához, magával ragadóbb futball-élmény a folyamatosabb játékmenet és a gyorsan elvégzett szabadrúgások révén – ez csak néhány a temérdek rajongói észrevételből, melyet a FIFA 10 készítői figyelembe vettek.

 

A ma bejelentett három fejlesztés a FIFA 10 játékosirányító rendszerének átfogó reformjával kecsegtet. Az első, valóban 360° fokos cselezési rendszer nagy mértékben fokozza a labdakezelés biztonságát, és lehetővé teszi a védők által nyitva hagyott réseken való átbújást, ami korábban nem volt lehetséges. A vadonatúj animációs technológia jóvoltából a gyakorlott cselezők mostantól rávezethetik a labdát a védőre, és egy gyors oldalcsellel el is szöktethetik mellette. A szabad fizikai interakciónak nevezett új koncepció a játékosok számára nagyobb körön belül teszi lehetővé a biztos labdakezelést, az új ütközésfigyelés pedig valószerűbb, kevésbé kiszámítható összecsapásokat eredményez a támadó- és védőjátékosok között.

 

A FIFA 10 a felhasználók körében oly népszerű Menedzser módot is 50 érdemi változással gazdagítja: az újdonságok listáján realisztikusabb mérkőzések, több döntési szempontra alapozott cserék és élethűbben fejlődő játékosok szerepelnek.

 

Az új játékmódokkal és a meglévő (pl. Légy profi) módokra vonatkozó újításokkal kapcsolatos bejelentések az elkövetkező hónapokban várhatók.

Translate »