The Sims 3 – Előzetes

16 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Az eredeti tervekhez képest csúszásban van a Sims 3, de ahogy mondani szokták, a jó munkához idő kell és nagyon úgy néz ki, hogy az EA egyik legerősebb címe lát majd napvilágot nyáron.

A The Sims szériát lehet szeretni és lehet kevésbé kedvelni, de az mindenképpen megkerülhetetlen tény, hogy a Maxis az EA egyik legsikeresebb sorozatát alkotta meg a tucatnyi kiegészítővel ellátott szériával. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy az eladások már jó ideje a bűvös 100 milliós példányszám magaslatában járnak, ennek pedig a magyarázata, hogy a kialakult sztereotípiával ellentétben a Sims nem pusztán kislányok játéka, hanem épp ellenkezőleg, a fizetőképes felnőtt játékosok egyik kedvence. Ráadásul a statisztikák szerint a játék rajongóinak 40%-a férfi. A kérdés csak annyi, hogy ilyen sikerek után mégis mivel fognak kirukkolni az idén nyáron érkező harmadik epizódban. Folytatásról lévén szó, az alap váz adott, különben is miért változtatnának azon, ami már kétszer nagyon jól bevált. Marad tehát minden, amit a rajongók az első két részben megszerettek, s mellé kapunk szép új grafikus motort és jó pár újítást a játékmenetben.
A Sims 3 öt igazán lényeges újítást ígér. Ezek közül az első a minden eddiginél részletesebb karakterkészítő részleg. Az ígéretek szerint ezzel az eszközzel tökéletesen egyedi simeket alkothatunk majd, s eközben lehetőségeinknek csak és kizárólag a kreativitásunk szabhat majd határt. A legapróbb részletekig mi határozhatjuk majd meg a simek arcvonásait, haj-, szem- és bőrszínüknek árnyalatait, testalkatukat és persze ruházatukat. Viszont, mint tudjuk, nem a külső számít igazán, s így van ez a simek világában is. Ennek megfelelően rengeteg különböző személyiségjegy közül válogathatunk, s ezeket egy karakteren belül tetszés szerint kombinálhatjuk is. A tökéletesen egyedi simekhez természetesen tökéletesen egyedi cuccok illenek, s itt jön a képbe a második nagy újítás, az úgynevezett Stílus létrehozása eszköz képében. Ezzel az ötletes kis okossággal virtuális otthonunkat tehetjük igazán egyedülállóvá. A dolog lényege abban áll, hogy kiválaszthatjuk kedvenc mintázatunkat, és azt gyakorlatilag az összes tárgyra ráhúzhatjuk. A dolog a legapróbb részletekre is kiterjed, egész annyira, hogy ha úgy tartja kedvünk, akár simünk autójának abroncsait is saját ízlésünkhöz igazíthatjuk majd.
Ha megvan a teljesen egyedi simünk, az ő teljesen egyedi házával és cuccaival együtt, akkor neki teljesen egyedi karrier is dukál. Ennek érdekében az új részben elkísérhetjük pártfogoltunkat a munkahelyére, ahol legjobb tudásunk szerint egyengethetjük majd útját a ranglétrán felfelé. Ezt persze nem úgy kell elképzelni, hogy a munkahelyi rutinfeladatok is belépnek a már meglévő sablonos napi teendők sorába. Simünk rendesen végzi majd a dolgát magától, ha nincs kedvünk külön foglalkozni ezzel a résszel, ellenben előttünk a lehetőség, hogy a munkahelyen plusz feladatokat vállaljunk, haverkodjunk a kollégákkal, netán nevessünk a főnök gyenge poénjain, és ahogyan a való életben, ilyetén fáradozásaink idővel meghozzák a gyümölcsüket, s magasabb pozícióba kerülhetünk, ami ugyebár magasabb bérkategóriát is jelent. A munkahelyi változások mellett az otthoni élet is egyszerűsödik a folyatatásban. Az első két részben gyakran nem kis frusztrációt okozott, hogy figyelemmel kísérjük a család minden tagjának különböző szükségleteit, s azok szerint etessük fürdessük, altassuk, szórakoztassuk őket és még a munkahelyre is időben odaérjünk. Ezzel a hagyománnyal szakít a Sims 3, s a szükségletek mindössze egy buborék formájában jelennek majd meg a játékos előtt, akinek csak annyi a dolga, hogy ezekre kattintson, s innentől a simek elintézik a dolgaikat saját hatáskörükön belül, az alapvető szükségletek pedig teljesen automatikusak lesznek.
Bekerül a játékba egy bizonyos inventory rendszer is, ami gyakorlatilag ugyanazt jelenti, amit már az RPG-k világában megszokhattunk, tehát simünk adott számú tetszőleges tárgyat hordhat magánál, szóval ha el akarjuk kápráztatni virtuális életünk szerelmét, akkor a parkba, vagy a tengerpartra tervezett romantikus sétára érdemes magunkhoz venni egy doboz bonbont, esetleg egy szép csokor virágot, s ezeket a megfelelő alkalommal átadva jelentősen nő az esélyünk pár kóbor puszi begyűjtésére. És ebben a plusz poén, hogy simjeink magánélete jelentős kihatással lesz hétköznapjaikra is. Magyarán egy jól sikerült randi után simünk nagyobb lelkesedéssel indul munkába, könnyebben barátkozik majd, tehát általános lesz a jókedv, míg ellenkező esetben jön a depresszió. Bár apró kis részlet, mégis életszerűbbé teszi az egészet.
S bár már korábban is kimozdulhattunk a simekkel a négy fal közül, eddig még nem kaptunk igazán nagy mozgásszabadságot a szomszédságban. Ezennel ez is változik, hiszen a játék egyik fő szlogenje, hogy végre kitárul előttünk a világ. Ez gyakorlatilag annyit tesz, hogy ezentúl a szomszédság és a város nem csak díszként szolgál majd. Nyitva áll előttünk minden! Ha kedvünk tartja, leszaladhatunk edzőterembe, mehetünk a parkba sétálni, vagy kocogni, romantikázhatunk a tengerparton, vagy csak egyszerűen átugorhatunk a szomszédokhoz, barátokhoz egy kis csevejre. Mindezek mellett a valósághűséget erősíti majd, hogy nem csak az általunk kreált simek bírnak igazán eredeti személyiséggel, egy egész élő város vár minket.
És hogy teljes legyen az élmény, a készítők megadják a játékosoknak a lehetőséget arra, hogy mindazt, mit létrehoztak, megmutassák a nagyvilágnak. Erre szolgál majd a The Sims 3 Community, ami – ahogyan neve is mutatja – egy online közösségi tér lesz, ahol mindenki közzé teheti saját simjeit, házait, sőt a játékba beépítenek egy filmkészítő eszközt is, így akár saját kis sim-filmet is készíthetünk majd. Ez az online megoldás a közösségépítő jellegen túl rengeteg ingyenes extra tartalmat is nyújt majd a regisztrált tagoknak, akik új helyszíneket, karaktereket tölthetnek majd le, hogy bővítsék virtuális városukat. Ezt egészíti ki a The Sims 3 Store, ami tulajdonképpen egy online bolt lesz, ahol bizonyos összegekért exkluzív tartalmakat szerezhetnek be az igazi fanatikusok. Ami talán rosszul érinthet pár rajongót, hogy a játék közösségi jellege ennyiben ki is merül, magyarán el lehet felejteni a multiplayer lehetőségeket, ugyanis a készítők meg akarják tartani a kifejezetten single-orientált stílust, ellenben már az alapjáték úgy jelenik majd meg, hogy a jövőbeni kiegészítők telepítése ne borítson fel semmit a megszokott virtuális életünkben. Szóval erősen úgy néz ki, hogy a simek újabb pár esztendőre igényt tartanak az eladási listák élére. Hogy mindez a gyakorlatban hogyan néz majd ki, azt júniusban megtudjuk.

 

Legfrissebb bejegyzések

Jövő nyáron jön a Rosszfiúk 2, most viszont itt a szinkronos előzetese

A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…

2024-11-22

Monarchy – Teszt

Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…

2024-11-21

Befutott a Mission Impossible – A végső leszámolás szinkronos előzetese

2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…

2024-11-21

Riven – Játékteszt

Egy régi klasszikus átültetve a modern korba.

2024-11-21

Neva – Teszt

A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…

2024-11-20

Alchemist: The Potion Monger – játékteszt

Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!

2024-11-19