Nagy nap volt a mai is a GDC-n, ugyanis bemutatkozott az OnLive szolgáltatás, ami – ha minden úgy fog működni, ahogyan a készítők szeretnék – akár forradalmasíthatja játszási szokásainkat.
A rendszer nem kevesebbet ígér, mint hogy nem kell többé gépet fejlesztenünk, sőt az újabb és újabb konzolgenerációkra sem kell költenünk, mégis játszhatunk majd a legfrissebb játékokkal maximális beállítások mellett…
Hogy ezt hogyan szeretnék elérni? Az OnLive gyakorlatilag egy online szolgáltatás, ami a cloud technikát használja. Magyarul a szoftverek egy nagy teljesítményű szerveren futnak, a játékos masináján csak a képi anyag jelenik meg ténylegesen. Olyasmit kell elképzelni, mint a YouTube, csak játékoknak. Így tehát akármilyen Windows, vagy Mac alapú gépen játszhatunk majd a rendszerben szereplő programokkal, a végperifériát nem fogjuk terhelni vele. Ez egész annyira igaz, hogy ha gép nincs a háznál, vagy nem akarjuk ezzel fárasztani, akkor elérhető lesz az OnLive MicroConsole névre keresztelt csodamasina. Ez, ahogyan neve is mutatja, leginkább egy konzolra hasonlít, s arra szolgál, hogy a TV-n élvezhessük a szolgáltatás előnyeit. A MicroConsole egyébként nagyon tetszetős, letisztult dizájnt kapott, s van rajta két USB port, egy optikai audio- és egy HDMI kimenet, emellett Blutoothon keresztül képes kezelni a wireless billentyűzeteket és egereket is, plusz jár mellé egy saját kontroller is. A készítők – ugyan végleges árat még nem mondtak – ígérik, a MicroConsole nagyon barátságos árcédulával kerül majd a boltokba (előzetes számítások szerint 50-100 dollár között lesz valahol).
A szolgáltatás tehát mindössze egy stabil szélessávú internetkapcsolatot igényel. A normál képfelbontáshoz (480p) elég egy 1.5 Mbit/s-os kapcsolat, míg a HD (720p) élmény is elérhető egy 5 Mbit/s-os kapcsolat mellett. Egyszeri online játékosnál felmerül a kérdés, hogy nem öli-e meg ezt az egészet a lag… Erre gondoltak a készítők is, és határozottan állítják, hogy megfelelő netkapcsolat mellett minden akadásmentes lesz. Ezt egyrészt azzal érik el, hogy a videó tömörítési eljárásuk mindössze egy milliszekundumos késéssel jár, másrészt a hét évnyi fejlesztés a vezető internetszolgáltatókkal szoros együttműködésben telt.
Mint online szolgáltatás, ez is fizetős dolog lesz, kb. olyasmi, mint az Xbox Live. Adott havidíjért cserébe részletes profilt kapunk, barátlistával, kipróbálható demókkal miegyébbel, a teljes játékokért pedig extra pénzt kell majd fizetnünk. Erre két megoldást is ajánlanak: Ad 1 – megvesszük a teljes játékot, ilyenkor akkor és annyit játszunk vele a szerveren, amikor és amennyit csak akarunk; Ad 2 – valamivel olcsóban béreljük a játékot egy bizonyos időre. Ez utóbbi módszer a kalózkodás miatt nem működik más rendszerekben, de az OnLive tökéletesen kalózmentes lesz, így ezzel sem lesz probléma. Az OnLive profil egy érdekessége még az ún. Brag Clip funkció, ami a megfelelő gomb lenyomása előtti utolsó 10 másodpercnyi játékot rögzíti, a felvételeket pedig bármikor visszanézhetjük és megoszthatjuk majd barátainkkal.
Tehát a rendszer használatához mindössze egy jó internetkapcsolatra lesz szükségünk, másra nem, mert minden a szerveren zajlik és mindent a szerver tárol, tehát semmilyen letöltés nem lesz. A rendszerben a kiadók is látnak potenciált. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy eddig az Activision kivételével az összes jelentősebb kiadó (Electronic Arts, Take-Two, Ubisoft, Epic Games, Atari, Codemasters, Warner Bros., Eidos, THQ) szerződésre lépett az OnLive ötletgazdáival, szóval úgy néz ki vonzó játékokból nem lesz hiány. A GDC-n a szerencsések már most is olyan neveket próbálhatnak ki a rendszeren, mint a Crysis, a GTA IV és a Burnout Paradise. A rendszer nyáron startol egy meghívásos béta teszttel, aztán ha minden jól megy, az éles rajtot a téli időszakra tervezik.
És akkor lássuk mozgás közben is az új játékplatformot:
Kint jártunk a megújult PlayIT-en. Felnőtt-gamer beszámoló következik...
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…