A San Fransisco-ban tartott GDC 09 rendezvény négy napon keresztül várja a látogatókat, mi pedig minden nap végén röviden összefoglaljuk majd a történéseket, hogy könnyebb dolgotok legyen a böngészésnél és visszakeresésnél.
Mint minden ilyen jellegű esemény, az idei Game Developers Conference első napja is lényegében eseménymentes volt. Bár a megszokottól eltérően akadt pár bombasztikus meglepetés hír, igazából a mai nap az ismerkedés, a kiállítók letoborzásával zajlott, a szokásos képi anyagok lavinája és a videóáradatok elmaradtak, így az első nap végeztével tényleg csak pár apróságról tudunk beszámolni, de mint mondottam, akad egy-két eget rengető hírünk is.
A Game Developers második napja is számos érdekességet tartogatott, pedig a mai nap is viszonylag semmitmondóan indult, majd estére rengeteg friss bejelentésre került sor.
A sort a Ninja Gaiden Sigma 2 PlayStation 3-ra készülő verziójának első mozgóképe nyitotta. Ryu Hayabusa nemcsak hogy visszatér, de rengeteg újdonsággal teszi mindezt, így a Sony fekete szörnyetegére készülő Sigma 2 online kooperatív játéklehteőséget, új játszható hősöket – Ayane mellett egy másik női karakter, Momichi is irányítható lesz – és persze számos új kihívást kínál majd. Mint ismeretes, a játék idén ősszel debütál. A játékot készítő Team Ninja amúgy nemcsak ezen az egy játékon ügyködik, a cég új vezére, Yosuke Hayashi egy interjúban elárulta, hogy más irányt képviselő produkción is dolgoznak jelenleg.
Ezután a Microsoft kapta össze magát és ugyan az ígért meglepetés bejelentésekre nem került sor, azért megtudtuk, hogy új szolgáltatásokkal bővül a Games for Windows LIVE rendszere. A kalózkodás ellen beépített új, online hitelesítési rendszert, és in-game Marketplace-t is kap a PC-s LIVE. Utóbbi lehetőség lehetővé teszi, hogy ha az adott játék készítője beépíti játékába a szolgáltatást, akkor játékon belül is vásárolhatunk extra dolgokat kedvencünkhöz, így nem kell kilépni a Windows-ba menet közben. Ezen kívül kapunk egy úgy nevezett Cloud Saves opciót, amelynek köszönhetően Live-profilunkban tárolhatjuk játékbeli mentéseinket, hogy aztán azokat bárhonnan betölthessük, ahol hozzá tudunk férni a rendszerhez. Az este folyamán végül az is kiderült, hogy vadonatúj X360 fejlesztői csomagot hozott össze a redmondi gárda. Az új devkit kék színben pompázik és rengeteg újdonsággal bír, ami tovább könnyíti majd a fejlesztők munkáját. Erőrl részletesebben itt olvashattok!
A tavaly alapított PC Gaming Alliance vezetői is felszólaltak a rendezvény mai napján. Sajtókonferenciájukon kiderült, hogy még mindig rengeteg pénz van a PC-s iparban, így egy éve alapított szövetségük munkáját eredményesnek ítélték meg. A létrehozott szövetség olyan nagy cégeket tömörít, mint az Intel, az NVidia, az AMD-ATi, a Microsoft, az Alienware, a Dell, az Acer, a Gateway, az Epic, az Activision Blizzard, a Capcom, vagy épp a LucasArts. A PC-s játékok megmentésére létrehozott tömörülés tegnap tartott sajtókonferenciát a GDC-n, ahol a vezetőség tagjai úgy nyilatkoztak, a konzolok megjelenése ellenére nem haldoklik az ipar, sőt, állítólag folyamatosan növelik bevételeiket. Állítólag világszinten 11 milliárd dolláros üzletről van szó, csak az amerikai és európai piac 6 milliárdot ér. Egy igazán sikeres PC-s cím akár 50 millió dollárt is hozhat a fejlesztőcsapatnak és a kiadónak, az MMO-k univerzumában pedig az ázsiai régiókban való elismertség hozhat rengeteg pénzt a konyhára. Nem ritka, hogy 100 millió dollárt ér egy-egy MMO. Természetesen ezen a téren messze a Blizzard World of Warcraftja viszi a prímet, ami évente több mint 1 milliárd dollárral hízalalja a csapat bankszámláját. Bővebben ITT!
Délutánra aztán az is kiderült, hogy amíg a fél világ a konzolos és PC-s Bioshock 2-öt várja, addig a casual réteg az iPhone-ra készülő verziónak örülhet, ugyanis ilyen is lesz. Rengeteg újítással, természetesen az okostelefon képességeihez igazított ficsőrökkel, de mindenképpen egy látványos produkcióval gazdagodhat az Apple telefonjának játékkínálata. A részletekről ITT olvashattok!
A nap két meglepetését végül egy új játékplatform, az OnLive és a UbiSoft legújabb RTS-e, a R.U.S.E. szolgáltatta. Előbbiről nem is nagyon mesélnék, inkább olvassátok el frissen elkészült bemutatónkat, ahol mindent összefoglalunk az új érdekességről, sőt, mozgás közben is megleshetitek, hogy mit is tud a kicsike. A R.U.S.E. első videója és fontosabb információit pedig ITT és ITT olvashatjátok el.
Viszonylag csendesen indult a nap, a csapatok többsége természetesen erre a négy napra időzíti új anyagainak leleplezését, így meglepetésként ért minket, hogy az Electronic Arts és a Slightly Mad Studios a semmiből hirtelen előrukkolt a Need for Speed: SHIFT várva várt megjelenési dátumával és a játék első hivatalos teaser kedvcsinálójával, ami az első in-game jeleneteket is tartalmazta. A legújabb NFS játék ezek szerint szeptember 17-én érkezik Európába és a videóanyag alapján ígéretes darabnak ígérkezik.
Ezt követően a kanadai BioWare hintett el friss részleteket a Mass Effect 2-ről. Igaz, ezek még nagyon kezdetleges részletek a folytatásról, de kezdetnek bőven megtették. A kiadott kommünikéből annyi derült ki, hogy űr legveszélyesebb tájaira kalauzolja ela játékosokat a Mass Effect 2, ami valamikor 2010 elején mászik fel a kirakatokba. A folytatásban Saren után egy sokkal komolyabb veszéllyel találjuk szembe magunkat és meg kell fejteniük, hova, és miért tünnek el az emberi kolóniák lakosai. Küldetésünk igazi öngyilkos küldetésnek ígérkezik, de a galaxis keresztülutazását szerencsére nem egyedül kell teljesítenünk. Rendelkezésünkre áll majd egy csapatnyi hűséges harcos, és specialista, hogy aztán offenzívát indíthassunk az ellenséges terület szíve ellen.
Percekkel később aztán jött a nap talán legnagyobb meglepetés híre, miszerint a Rockstar Vancouver gőzerővel dolgozik a Max Payne harmadik részén. A folytatásban egy megöregedett, cinikusabb Max-szel találjuk szembe magunkat, aki otthagyta az NYPD kötelékét és egy romlással és bűnnel teli városba költözik, ahol ismét csapdába ejtik. A barátai átverték, a családját elveszítette, márcsak egyetlen dolog motiválja, a bosszú. A Max Payne 3 PC-re, X360-ra és PS3-ra teszi tiszteletét valamikor karácsony magasságában.
A nap hátralevő részében aztán beigazolódott mindaz, amit bevezetőnkben fejtegettem. A stúdiók meghúzták magukat, a legnagyobb durranásokra valamikor szerda magasságában számíthatunk. Az Activison egy DJ Hero hivatalos honlappal lepett meg minket, igaz az oldal semmit nem mutat a játékból, majd a Metropolis Software legényei jelentették be, hogy a felemás sikereket elért Infernal tiszteletét teszi X360-on is. Az Activison ezen kívül azt is megerősítette, hogy a hétvége egyik legnagyobb pletykája, miszerint a Wolfenstein nem készül PC-re nem igaz, a játékot a Raven egyszerre fejleszti X360-ra, PlayStation 3-ra és PC-re, ráadásul a megjelenést is egyidőben szeretné letudni a kiadó.
Az Autumn Moon Entertainment bejelentette, hy az epizódokra bontott A Vampyre Story folytatása már készül. Ezúttal központi szerephez jut az első epizódban Mona de Laffitet mindenhova elkísérő denevér, Froderick. Az aprócska szárnyassal az lesz a feladatunk, hogy a bosszúszomjas Dr. Riga Mortus fogságából kiszabadítsuk a korábbi operaénekes Monat. Kalandjaink során több mint 25 szereplővel futunk majd össze, köztük a Nagy Fauxdini nevű idétlen mágussal, a beképzelt helyi gótművész Raven Gothguy-jal és az elkeserítően béna sorozatgyilkossal, Jack the Gimperrel. Az A Vampyre Story 2: A Bat’s Tale közel 40 új helyszínt és 15 órányi játékidőt biztosít majd a játékosoknak. A csapathoz két korábbi LucasArts munkatárs, Larry Ahren és Jesse Clark csatlakozott, akik a frappáns párbeszédekért lesznek felelősek.
A Sucker Punch a nyáron, valamikor júniusban debütáló Infamoust cipelte ki magával a rendezvényre, ahol végre lerántották a leplet a játék karma-rendszeréről. Az Infamous egy szabad játékmenetet és hatalmas nyílt, fiktív világot kínáló produkció, mely kizárólag PlayStation 3 tesz tiszteletét. A játék főhőse, Cole egy véletlen folytán szerzi meg speciális képességeit, de ezeket nem csak a civil lakosság szolgálatában használhatja. Mindenről bővebben itt olvashattok!
Az este folyamán aztán megint lendületbe jöttek a kiállítók, köztük a 2K Boston új meghirdetett állásaival többek között egyértelművé tette, hogy a Bioshock után új projekten dolgoznak, majd a fizikai technológiájáról ismert Havok tartott egy rövid prezentációt, ahol bejelentették, hogy a jövőben mesterséges intelligencia fejlesztésével is foglalkozni fognak. Eddigi fejlesztésüket egy videóval is demonstrálták, ami igencsak meggyőzőnek bizonyult.
Az este legnagyobb meglepetését mégis a CryTek biztosította. A frankfurti srácok ugyanis lerántották a leplet a két héttel ezelőtt bejelentett CryENGINE 3-ról, amiről Cevat Yerli a bejelentéskor kiadott kommünikében ódákat zengett. Szerencsére nemcsak a szája volt nagy Yerlinek, a videó bizonyítja, hogy a jövő generációja már itt kopogtat ajtónkon. Kötelező meglesni!
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!